Aktualności
Nowe nagranie Sonatiny na flet i fortepian Wojciecha Kilara
2012-09-21
10 czerwca br. ukazała się w nowozelandzkiej wytwórni Atoll Records label płyta Adrianny Lis z nowym nagraniem Sonatiny na flet i fortepian Wojciecha Kilara oraz siedmiu innych współczesnych kompozycji fletowych różnych kompozytorów. Adriana Lis jest wybitną flecistką polskiego pochodzenia. To pierwsza flecistka Orkiestry Kameralnej w Auckland, New Zealand. Edukację muzyczną rozpoczęła w Polsce jest absolwentką Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu. Studia podyplomowe kontynuowała u prof. Jamesa Walkera, flecisty Los Angeles Philharmonic w University of Southern California. W 1995 roku, odbyła również intensywne studia solowe i orkiestrowe w Die Staatliche Hochschule fur Musik und Darstellende Kunst w Stuttgarcie, w klasie fletu prof. Jean Claude Gerarda. Jako solistka i kameralista otrzymała liczne nagrody m.in. we Wrocławiu,, Enschede, Los Angeles, Chicago.Dialogue / Rozmowa to jej debiutancki album, na którym wykonuje utwory przeznaczone na flet solo, w duecie z fortepianem, a także z perkusją i głosem ludzkim. Na płycie obok Wojciecha Kilara można znaleźć utwory takich polskich kompozytorów jak: Ł. Woś - Sonata Medjugorska, M. Rosiak - Melbourne Cup oraz R. Panufnik - Conversation with Prayer, Gao Ping Sonatine: Dialogue between Wind and Snow, Anthony Ritchie Polish Dances Op.155, Michael Williams - When We Fell, Jack Body 4 pieces from 'Rainforest', niektóre z tych kompozycji zostały napisane specjalnie dla Adrianny Lis.
http://www.atollcd.com/catalog_detail/acd742-adrianna.htm
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.