Aktualności
Powołanie Rady Programowej PWM
2016-05-20
Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego prof. Piotr Gliński powołał Radę Programową Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Wręczenie nominacji oraz pierwsze posiedzenie Rady miało miejsce 17 maja 2016 r. w Krakowie. Zgodnie ze statutem PWM zadaniem Rady Programowej jest opiniowanie założeń i wytycznych polityki programowej oficyny oraz rocznych i wieloletnich przedsięwzięć wydawniczych.
„To wielki zaszczyt dla naszej instytucji – mówi Adam Radzikowski, dyrektor PWM – że w misję utrwalania i upowszechniania polskiej muzyki włączyły się tak znakomite osobowości, kompozytorzy i artyści wykonawcy, muzykologowie oraz teoretycy muzyki. Autorytet, wiedza i doświadczenie członków Rady z pewnością pomogą w realizacji naszych bogatych planów”.
W skład Rady Programowej PWM zostali powołani:
1. prof. dr hab. Krzysztof Bąkowski
2. dr Łukasz Borowicz
3. Maksymilian Bylicki
4. dr hab. Ewa Dahlig-Turek, prof. IS PAN
5. prof. dr hab. Alicja Jarzębska
6. prof. dr hab. Eugeniusz Knapik (przewodniczący)
7. Jerzy Kornowicz
8. dr hab. Aleksandra Patalas
9. prof. dr hab. Leszek Polony
10. prof. dr hab. Zbigniew Skowron
11. prof. dr hab. Mieczysław Tomaszewski
12. dr hab. Marcin Trzęsiok (v-ce przewodniczący)
13. Joanna Wnuk-Nazarowa
„Powołanie ciała doradczego z jednej strony jest zgodne z wytycznymi funkcjonowania instytucji kultury, z drugiej nawiązaniem do najlepszych lat działalności naszej oficyny – dodaje dr Daniel Cichy, redaktor naczelny PWM. Wówczas wieloletnim szefem Rady Programowej był Witold Lutosławski, a wśród członków znalazły się tak wybitne postaci życia muzycznego jak: Józef Chomiński, Jan Ekier, Grzegorz Fitelberg, Zygmunt Mycielski, Witold Rowicki czy Bolesław Woytowicz”.
Na inauguracyjnym posiedzeniu Rada z aprobatą wyraziła się o przedstawionej przez Dyrekcję strategii rozwoju Polskiego Wydawnictwa Muzycznego na lata 2016-2025 oraz poparła plany wieloletniego programu merytorycznego Oficyny, obejmującego działalność wydawniczą, promocyjną i edukacyjną w zakresie polskiego dziedzictwa muzycznego.
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.