Aktualności
Wkrótce II edycja Weekendowego Kursu Edytorstwa Muzycznego!
2019-09-11
Zapraszamy na II edycję Weekendowego Kursu Edytorstwa Muzycznego! Jest to bezpłatny kurs adresowany do absolwentów studiów muzycznych I i II stopnia zainteresowanych edytorstwem muzycznym i chcących w przyszłości współpracować z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Zjazdy organizowane będą co drugą sobotę w Instytucie Muzykologii UJ w Krakowie w godzinach ok. 10:00–17:00.
Czas trwania kursu: od 19 października 2019 r. do 6 czerwca 2020 r.
Kurs ma formę praktyczną i obejmuje:
• pracę ze źródłami muzycznymi,
• przygotowywanie wydań źródłowo-krytycznych,
• zasady i konwencje edytorskie wydań nutowych,
• korektę nutową,
• skład nutowy w programie Sibelius dla początkujących i zaawansowanych.
Zajęcia z obsługi programu Sibelius odbywać się będą na własnych komputerach uczestników, dlatego wymagane jest zainstalowanie programu przynajmniej w wersji 6 oraz posiadanie klawiatury numerycznej.
Uczestnicy kursu, którzy uzyskają minimum 75% obecności, otrzymają certyfikat i perspektywę współpracy z Wydawnictwem. Wyróżniający się kursanci wezmą udział w powstawaniu publikacji obejmującej wydanie źródłowo-krytyczne jednego z utworów Dobrzyńskiego jako redaktorzy, korektorzy i kopiści nutowi.
Weekendowy Kurs Edytorstwa Muzycznego finansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Dziedzictwo muzyki polskiej”.
Partnerami przedsięwzięcia są Narodowy Instytut Fryderyka Chopina oraz Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Rekrutacja
Do udziału zapraszamy absolwentów, studentów studiów magisterskich z zakresu muzykologii i teorii muzyki oraz osoby zajmujące się redakcją materiałów nutowych. Zgłoszenia wraz z CV przyjmujemy do 25 września 2019 roku na adres: seminarium@pwm.com.pl. Prosimy o podanie w mailu informacji o poziomie zaawansowania w obsłudze programu Sibelius lub innych programów do edycji nut (Finale, Dorico, Musescore i in.).
Wyniki rekrutacji przedstawimy na stronie internetowej oraz drogą mailową do 1 października.
Miejsce spotkań
Zajęcia odbywają się w Instytucie Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego w salach nr 3, 12 i 23.
Program
Kurs obejmuje trzy moduły:
• korekta i redakcja nutowa – red. Dorota Leszczyńska-Zając
• opracowania źródłowo-krytyczne – prof. Zofia Chechlińska
• obsługa programu Sibelius – red. Adam Tomasz Kukla
Zajęcia odbywają się w dwóch grupach: podstawowej i zaawansowanej. W czasie trwania kursu przewidziane są również wykłady gościnne.
Szczegóły na podstronie: Weekendowy Kurs Edytorstwa Muzycznego
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.