Aktualności
Śpiewaj z nami! MONIUSZKO dla wszystkich!
2019-10-17
Serdecznie zapraszamy na wyjątkowe wydarzenie – koncert zamykający oficjalne obchody Roku Moniuszkowskiego w Krakowie! Ponad 400 niezwykle zaangażowanych wykonawców, niesztampowy scenariusz koncertu z projekcjami multimedialnymi i – przede wszystkim – atrakcyjny repertuar, na który złożą się najbardziej popularne utwory Stanisława Moniuszki to gwarancja niezapomnianych wrażeń. Koncert odbędzie się 29 października o godz. 13:00 w ICE Kraków.
Koncert MONIUSZKO dla wszystkich! kierowany jest do młodych wykonawców i odbiorców, ukazując w nowym świetle i wyjątkowym wykonaniu znane i najbardziej popularne kompozycje Stanisława Moniuszki.
Wydarzenie skupi w największej sali koncertowej Krakowa solistów Opery Krakowskiej, ponad 400 członków chórów dziecięcych i młodzieżowych, którym towarzyszyć będzie orkiestra młodych muzyków Fresco Sonare pod dyrekcją Moniki Bachowskiej oraz 1500 słuchaczy, którym stwarzamy przestrzeń do wspólnego świętowania, odkrywania i cieszenia się najbardziej popularnymi utworami Stanisława Moniuszki. Gościnny udział w koncercie zapowiedziała także Orkiestra Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach. Czeka nas tego dnia moc atrakcji!
Zachęcamy uczniów małopolskich szkół do uczestniczenia w tym niecodziennym wydarzeniu. Wstęp na koncert jest bezpłatny. Ze względów logistycznych musi jednak zostać potwierdzony u organizatora. Prosimy o rejestrowanie zorganizowanych grup pod adresem: paulina_richter@pwm.com.pl. Warunkiem uczestniczenia w koncercie jest informacja zwrotna z potwierdzeniem udziału grupy.
Wszystkich uczniów, którzy będą uczestniczyć w koncercie zachęcamy do wzięcia udziału w konkursie plastycznym i przygotowania pracy (technika dowolna, format A4 lub A3) przedstawiającej Stanisława Moniuszkę. Prosimy o dostarczenie pracy do ICE Kraków przed koncertem, w godzinach 12:00-13:00. Jury powołane przez Organizatora wyłoni zwycięską pracę, której autor otrzyma nagrodę-niespodziankę. Będzie warto! Warunkiem udziału w konkursie jest zapoznanie się z REGULAMINEM oraz dostarczenie wraz z pracą oświadczenia dotyczącego danych osobowych (załącznik do REGULAMINU).
Chociaż koncert kierowany jest przede wszystkim do dzieci i młodzieży, gorąco zachęcamy do uczestniczenia w nim wszystkich miłośników twórczości Stanisława Moniuszki. Bezpłatne wejściówki dla uczestników indywidualnych będą do odebrania na tydzień przed koncertem, od 22 października w punkcie InfoKraków w Pawilonie Wyspiańskiego (Plac Wszystkich Świętych 2).
ZAPRASZAMY!
kiedy: wtorek, 29.10.2019, godz. 13:00
gdzie: Centrum Kongresowe ICE Kraków (ul. M. Konopnickiej 17)
zgłoszenia i informacje: paulina_richter@pwm.com.pl
w programie: wybrane pieśni i arie Stanisława Moniuszki m.in. w aranżacji Romana I. Drozda na chór dziecięcy i orkiestrę smyczkową (wyd. PWM)
wykonawcy:
Chór ANGEL VOICE
Chór CANTUS Centrum Kultury i Sportu w Miechowie
Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej
Chór Dziecięcy Rabki-Zdroju
Chór FERMATA
Chór LOVE MUSIC
Chór Kameralny VIVACE OSM I st. im. I. J. Paderewskiego w Krakowie
Chór KANTATA
Chór KRÓLEWSKIE SŁOWIKI
Chór RAGGI DI SOLE z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Rzuchowej
Chór Dziecięcy JORDANOWSKI WIOLINKI
Chór CANTANTES ANGELICUS
Orkiestra Komendy Wojewódzkiej Policji w Katowicach
Młodzieżowa Orkiestra Kameralna FRESCO SONARE
Monika Bachowska – dyrygent
z gościnnym udziałem solistów Opery Krakowskiej:
Monika Korybalska – mezzosopran
Jarosław Bielecki – baryton
Katarzyna Starzycka – fortepian
prowadzenie: Anna Sokołowska, Sławomir Rokita
organizatorzy:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Miasto Kraków
Krakowskie Biuro Festiwalowe
partner:
Opera Krakowska
Województwo Małopolskie
koordynacja i produkcja wydarzenia:
ART & SOUND producers
© PWM / rys. Mateusz Kołek
Najczęściej czytane:
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.
Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.
Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.