Aktualności
Utwory z katalogu PWM na antenie radiowej Dwójki
2011-07-15
Najbliższy tydzień na antenie radiowej Dwójki (od soboty 16.07. do piątku 22.07.) to wiele utworów z katalogu PWM, autorstwa m.in. Bairda, Kilara, Lasonia czy Blocha. Zapraszamy do zapoznania się z ramówką. S o b o t a 16.07.20112.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Renaty Mieszkowskiej
Tadeusz Baird, Colas Breugnon, wyk. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal, Łukasz Długosz – flet;
Juliusz Łuciuk, słowa Alan Kosko, Poemat Loary, wyk. Jadwiga Gadulanka – sopran, Bronisława Kawalla – fortepian;
Witold Lutosławski, Trois Poémes d’ Henri Michaux, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Chór Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura;
Kazimierz Serocki, Impromptu fantasque, wyk. Zespół Muzyków Filharmonii Narodowej, dyr. Jan Krenz;
Witold Lutosławski, Paroles Tissées, wyk. Louis Devos – tenor, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Witold Lutosławski;
Piotr Perkowski, Nokturn, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Salwarowski,
Piotr Perkowski, Koncert wiolonczelowy, wyk. Roman Jabłoński – wiolonczela, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Kazimierz Kord
N i e d z i e l a 17.07.2011
2.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Wojciech Kilar, Walc z filmu Ziemia obiecana, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Maksymiuk, Siwa mgła, wyk. Andrzej Bachleda – baryton, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jacek Kasprzyk
Aleksander Lasoń, II Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę, wyk. Eugeniusz Knapik – fortepian, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit;
Wojciech Kilar, Génerique, wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Zbigniew Graca
Wojciech Kilar, Mała uwertura, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Stanisław Macura
Wojciech Kilar, Krzesany, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Kazimierz Kord
P o n i e d z i a ł e k 18.07.2011
9.50 – 11.00
Bolesław Szabelski, Concerto grosso, wyk. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, dyr. Mirosław Jacek Błaszczyk
W t o r e k 19.07.2011 1.00 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Barbary Taraszkiewicz–Nowik
Edward Bogusławski, Koncert obojowy, wyk. Arkadiusz Krupa – obój, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski;
Augustyn Bloch, Espressioni do słów Jarosława Iwaszkiewicza, wyk. Halina Łukomska – sopran, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Markowski;
Jan Krenz, Concertino, wyk. Adam Wodnicki – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski
C z w a r t e k 21.07.2011
1.0 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Paweł Mykietyn, Sonety Szekspira, wyk. Olga Pasiecznik – sopran, Maciej Grzybowski – fortepian; Dariusz Przybylski Orchesterstück nr 2, wyk: Orkiestra Sinfonia Iuventus, dyr. Krzysztof Słowiński 9.50 – 11.00
Karol Szymanowski, III Symfonia op. 27 „Pieśń o nocy”, wyk. Steve Davislim – tenor, Singverein der Gesellschaft der Musikfreunde Wien, Wiener Philharmoniker, dyr. Pierre Boulez
Najczęściej czytane:
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.