Aktualności
Utwory z katalogu PWM na antenie radiowej Dwójki
2011-07-15
Najbliższy tydzień na antenie radiowej Dwójki (od soboty 16.07. do piątku 22.07.) to wiele utworów z katalogu PWM, autorstwa m.in. Bairda, Kilara, Lasonia czy Blocha. Zapraszamy do zapoznania się z ramówką. S o b o t a 16.07.20112.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Renaty Mieszkowskiej
Tadeusz Baird, Colas Breugnon, wyk. Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal, Łukasz Długosz – flet;
Juliusz Łuciuk, słowa Alan Kosko, Poemat Loary, wyk. Jadwiga Gadulanka – sopran, Bronisława Kawalla – fortepian;
Witold Lutosławski, Trois Poémes d’ Henri Michaux, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, Chór Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura;
Kazimierz Serocki, Impromptu fantasque, wyk. Zespół Muzyków Filharmonii Narodowej, dyr. Jan Krenz;
Witold Lutosławski, Paroles Tissées, wyk. Louis Devos – tenor, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Witold Lutosławski;
Piotr Perkowski, Nokturn, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Salwarowski,
Piotr Perkowski, Koncert wiolonczelowy, wyk. Roman Jabłoński – wiolonczela, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Kazimierz Kord
N i e d z i e l a 17.07.2011
2.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Wojciech Kilar, Walc z filmu Ziemia obiecana, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Maksymiuk, Siwa mgła, wyk. Andrzej Bachleda – baryton, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jacek Kasprzyk
Aleksander Lasoń, II Symfonia koncertująca na fortepian i orkiestrę, wyk. Eugeniusz Knapik – fortepian, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit;
Wojciech Kilar, Génerique, wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Zbigniew Graca
Wojciech Kilar, Mała uwertura, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Stanisław Macura
Wojciech Kilar, Krzesany, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Kazimierz Kord
P o n i e d z i a ł e k 18.07.2011
9.50 – 11.00
Bolesław Szabelski, Concerto grosso, wyk. Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, dyr. Mirosław Jacek Błaszczyk
W t o r e k 19.07.2011 1.00 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Barbary Taraszkiewicz–Nowik
Edward Bogusławski, Koncert obojowy, wyk. Arkadiusz Krupa – obój, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski;
Augustyn Bloch, Espressioni do słów Jarosława Iwaszkiewicza, wyk. Halina Łukomska – sopran, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Narodowej, dyr. Andrzej Markowski;
Jan Krenz, Concertino, wyk. Adam Wodnicki – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski
C z w a r t e k 21.07.2011
1.0 – 2.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Paweł Mykietyn, Sonety Szekspira, wyk. Olga Pasiecznik – sopran, Maciej Grzybowski – fortepian; Dariusz Przybylski Orchesterstück nr 2, wyk: Orkiestra Sinfonia Iuventus, dyr. Krzysztof Słowiński 9.50 – 11.00
Karol Szymanowski, III Symfonia op. 27 „Pieśń o nocy”, wyk. Steve Davislim – tenor, Singverein der Gesellschaft der Musikfreunde Wien, Wiener Philharmoniker, dyr. Pierre Boulez
Najczęściej czytane:
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.
70 lat temu ukazał się literacki portret Fryderyka Chopina pióra Jarosława Iwaszkiewicza, który na stałe wpisał się do kanonu literatury poświęconej kompozytorowi. Teraz, dzięki staraniom Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, powraca na półki w specjalnej, odświeżonej, jubileuszowej edycji. Premiera nowego wydania już 26 lutego.
W lutym zaglądamy do pracowni Sławomira Kupczaka – kompozytora związanego z Polskim Wydawnictwem Muzycznym od ponad dwunastu lat. Tworzy muzykę solową, kameralną, symfoniczną, elektroakustyczną, teatralną oraz filmową. Jak sam przyznaje, komponowanie jest procesem złożonym i skomplikowanym, ale jednocześnie jest też przygodą, niosącą ze sobą sporą radość. Na jego biurku znajdziemy całkiem sporo urządzeń i przyrządów służących tworzeniu kolejnych utworów.
Muzyczne spotkania odbywające się w ramach tegorocznego jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego będą okazją do poznania najpiękniejszych dzieł muzyki kameralnej i chóralnej oraz zacieśnienia więzi między słuchaczami a kompozytorami i wykonawcami. Nie zabraknie również utworów solowych skomponowanych na dzwony carillonu. Do wspólnego świętowania podczas jubileuszowych koncertów zapraszamy w dniach 7–8 marca do Narodowego Forum Muzyki im. Witolda Lutosławskiego we Wrocławiu.
W ramach obchodów jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zapraszamy do różnych przestrzeni NFM na spotkania edukacyjne. W ciągu dwóch dni świętowania odbędzie się szereg wydarzeń, które pozwolą uczestnikom na głębsze poznanie historii polskiej muzyki oraz jej twórców.
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.