Aktualności
Transmisje Przedstawień z The Metropolitan Opera w Nowym Yorku
2014-10-29
Za pośrednictwem kina Kijów.Centrum miłośnicy opery, mogą obejrzeć i usłyszeć na żywo najznamienitsze arie, najdoskonalsze uwertury i mistrzowskie układy choreograficzne. Warto poczuć te emocje i docenić maestrię wykonawców. O wyjątkowej atmosferze związanej z odbiorem wspaniałych muzycznych dzieł na wielkim ekranie przekonali się już uczestnicy poprzednich sezonów transmisji z MET. Warto dodać, że przed każdym Sezonem Operowym w Kijów.Centrum list polecający przesyła Mariusz Kwiecień, światowej sławy śpiewak operowy, pochodzący z Krakowa.
W tym roku Polska będzie miała silną reprezentację w Met. Tenor liryczny Piotr Beczała, którego publiczność całego świata podziwiała ostatnio w „Rusałce” Dvořáka, wystąpi u boku Rosjanki Anny Netrebko w „Jolancie” Czajkowskiego – spektaklu wyreżyserowanym przez Mariusza Trelińskiego, dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego - Opery Narodowej (scenografię przygotował stale współpracujący z Trelińskim Boris Kudlička). Przedstawienie to – wraz z „Zamkiem Sinobrodego” Bartóka – jest pierwszą w historii koprodukcją warszawskiej i nowojorskiej sceny. Operami zadyryguje Valery Gergiev, szef Teatru Maryjskiego w Petersburgu. Znów pojawi się w orkiestronie i na dużym ekranie James Levine, dyrektor muzyczny Met. Zadyryguje monumentalnymi „Śpiewakami norymberskimi” Wagnera i komediowym „Weselem Figara” Mozarta (z Ildarem Abdrazakovem w roli sprytnego Figara). Jak zwykle w każdym przedstawieniu wystąpią gwiazdy, jednak nie obędzie się bez interesujących niespodzianek obsadowych. Anna Netrebko zaśpiewa Lady Makbet w operze Verdiego, Renée Fleming będzie Hanną Glawari w „Wesołej wdówce” Lehára, a Marcelo Álvarez podejmie się trudu wykonania podczas jednego wieczoru dwóch arcytrudnych ról: wystąpi jako Turiddu w „Rycerskości wieśniaczej” Mascagniego i Canio w „Pajacach” Leoncavalla. Większość transmitowanych przedstawień będzie nowościami, ale pojawią się też te tytuły, z „Carmen” Bizeta na czele, które w poprzednich sezonach cieszyły się szczególnym powodzeniem wśród międzynarodowej publiczności.
Będzie to wielka, polska uczta muzyczna dla wszystkich miłośników opery. Ogromne zainteresowanie widzów wcześniejszymi edycjami transmisji jest najlepszą rekomendacją, dlaczego warto przenieść się do The Metropolitan Opera w Nowym Jorku, siedząc wygodnym fotelu krakowskiej sali kinowej.
01. 11. 2014 | sobota | 17:45
Bizet „Carmen”
dyryguje: Pablo Heras-Casado
reżyseria: Richard Eyre
scenografia i kostiumy: Rob Howell
światło: Peter Mumford
choreografia: Christopher Wheeldon
w rolach głównych: Anita Hartig, Anita Rachvelishvili, Aleksandrs Antonenko, Ildar Abdrazakov
(planowany czas trwania przedstawienia: 3:40)
Historia miłosna, w której zderza się nie ujarzmione, uwodzicielskie kobiece piękno z męskim pożądaniem i namiętnością, zmierzająca ku zatraceniu. Doskonała i mroczna zarazem muzyka, przepowiadająca śmierć od pierwszego aktu. Hipnotyzująca produkcja Richarda Eyre ekscytującego melodramatu Bizeta z mezzosopranem Anitą Rachvelishvili która śpiewa rolę tytułową – Carmen, feralną cygańską kusicielkę. Aleksandrs Antonenko odgrywa desperackiego kochanka, żołnierza Don José a Ildar Abdrazakov jest toreadorem – Escamilla.
(mat. prasowe)
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.