PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – w nowym wydaniu

2016-03-04

7 stycznia Polskie Wydawnictwo Muzyczne Spółka Akcyjna zostało przekształcone w państwową instytucję kultury, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W związku z tą rewolucyjną dla naszej oficyny zmianą odświeżyliśmy naszą identyfikację graficzną.

 

Autorem nowej identyfikacji graficznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego jest Marcin Hernas, ceniony projektant graficzny (specjalizacje: branding i grafika wydawnicza), edytor, redaktor i korektor, założyciel i właściciel studia tessera | design + direction, lub, jak sam o sobie mówi, "typoligraficzne urządzenie wielofunkcyjne z wbudowanym modułem sprawdzania pisowni".  

 

Odświeżenie marki i wizerunku Polskiego Wydawnictwo Muzycznego obejmuje identyfikację graficzną oficyny wraz z logotypem, opracowanie księgi znaku, odświeżenie graficzne wszystkich możliwych komunikatów informacyjnych, promocyjnych i handlowych instytucji oraz w dalszej perspektywie opracowanie layoutu najważniejszych serii wydawniczych.

 

(na rysunku powyżej: porównanie dwóch logotypów)

 

- Nowy rozdział w życiu instytucji postanowiliśmy także zakomunikować nową strategią komunikacyjną oficyny – mówi dr Daniel Cichy, redaktor naczelny PWM. - Ze względu na ugruntowaną rozpoznawalność naszej marki na świecie, nie chcieliśmy dokonywać rewolucji. Raczej postawiliśmy na lifting identyfikacji graficznej, aby z jednej strony zaznaczyć ciągłość naszej instytucji, mocne osadzenie w czołówce światowej tradycji edytorskiej, z drugiej pokazać, że jesteśmy wydawnictwem nowoczesnym i dynamicznym.

 

- Jeśli chodzi o logotyp, to modyfikacji uległy jego proporcje, kompozycja i typografia - podkreśla Marcin Hernas. - Optycznie kwadratowy znak lepiej sprawdza się w kontekście współczesnych wymogów marketingowych i promocyjnych (np. awatary w social mediach), a także lepiej komponuje się z innymi znakami w obrębie dowolnych projektów graficznych. Znak powiązałem z kilkoma dodatkowymi identyfikującymi elementami graficznymi, wśród których najistotniejsza jest pięciolinia. W połączeniu z nią logo spełnia funkcję klucza muzycznego. Pięciolinia łatwo dostosowuje się do projektu, wzmacniając przekaz marki. Dodatkowe elementy graficzne, pojawiające się w części projektów identyfikacyjnych, to rozpięte na pięciolinii pauzy półnutowe i całonutowe, które wzmacniają potencjalność konotowaną przez pięciolinię – wszak wszystko w muzyce zaczyna się od ciszy. Zrezygnowałem ze stosowania nut (nieco nazbyt) często pojawiających się w projektach graficznych dotyczących muzyki. PWM w obecnej odsłonie to klasyk w nowych szatach: stonowany, ale nowoczesny, zdyscyplinowany, choć ze szczyptą fantazji, powściągliwy, ale pewny siebie.

 

Więcej o nowej identyfikacji graficznej PWM pod tym linkiem.

Najczęściej czytane:

Karol Szymanowski bohaterem słuchowiska w reżyserii Mateusza Pakuły. Premiera radiowa już w czerwcu.

Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.

 

Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego w nowej odsłonie. Płyta TAKI PEJZAŻ w sprzedaży od 19 maja

Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.

Muzyka polska po Szymanowskim – wyróżnienie w konkursie na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024

W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.

Kompozytor Miesiąca: Jerzy Kornowicz i jego #biurkokompozytora

W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach. 

Polscy Kompozytorzy Dzieciom: Romuald Twardowski

Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.

37. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.

Odwiedź nas w Krakowie!

Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!

6 utworów polskiej muzyki najnowszej, które warto poznać w maju

Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.

Spóźnione arcydzieło Józefa Elsnera – Historia pewnego utworu

Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.

Krzysztof Wołek stypendystą Guggenheim Fellowship

 

Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.