Aktualności
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – w nowym wydaniu
2016-03-04
7 stycznia Polskie Wydawnictwo Muzyczne Spółka Akcyjna zostało przekształcone w państwową instytucję kultury, wpisaną do Rejestru Instytucji Kultury prowadzonego przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. W związku z tą rewolucyjną dla naszej oficyny zmianą odświeżyliśmy naszą identyfikację graficzną.
Autorem nowej identyfikacji graficznej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego jest Marcin Hernas, ceniony projektant graficzny (specjalizacje: branding i grafika wydawnicza), edytor, redaktor i korektor, założyciel i właściciel studia tessera | design + direction, lub, jak sam o sobie mówi, "typoligraficzne urządzenie wielofunkcyjne z wbudowanym modułem sprawdzania pisowni".
Odświeżenie marki i wizerunku Polskiego Wydawnictwo Muzycznego obejmuje identyfikację graficzną oficyny wraz z logotypem, opracowanie księgi znaku, odświeżenie graficzne wszystkich możliwych komunikatów informacyjnych, promocyjnych i handlowych instytucji oraz w dalszej perspektywie opracowanie layoutu najważniejszych serii wydawniczych.
(na rysunku powyżej: porównanie dwóch logotypów)
- Nowy rozdział w życiu instytucji postanowiliśmy także zakomunikować nową strategią komunikacyjną oficyny – mówi dr Daniel Cichy, redaktor naczelny PWM. - Ze względu na ugruntowaną rozpoznawalność naszej marki na świecie, nie chcieliśmy dokonywać rewolucji. Raczej postawiliśmy na lifting identyfikacji graficznej, aby z jednej strony zaznaczyć ciągłość naszej instytucji, mocne osadzenie w czołówce światowej tradycji edytorskiej, z drugiej pokazać, że jesteśmy wydawnictwem nowoczesnym i dynamicznym.
- Jeśli chodzi o logotyp, to modyfikacji uległy jego proporcje, kompozycja i typografia - podkreśla Marcin Hernas. - Optycznie kwadratowy znak lepiej sprawdza się w kontekście współczesnych wymogów marketingowych i promocyjnych (np. awatary w social mediach), a także lepiej komponuje się z innymi znakami w obrębie dowolnych projektów graficznych. Znak powiązałem z kilkoma dodatkowymi identyfikującymi elementami graficznymi, wśród których najistotniejsza jest pięciolinia. W połączeniu z nią logo spełnia funkcję klucza muzycznego. Pięciolinia łatwo dostosowuje się do projektu, wzmacniając przekaz marki. Dodatkowe elementy graficzne, pojawiające się w części projektów identyfikacyjnych, to rozpięte na pięciolinii pauzy półnutowe i całonutowe, które wzmacniają potencjalność konotowaną przez pięciolinię – wszak wszystko w muzyce zaczyna się od ciszy. Zrezygnowałem ze stosowania nut (nieco nazbyt) często pojawiających się w projektach graficznych dotyczących muzyki. PWM w obecnej odsłonie to klasyk w nowych szatach: stonowany, ale nowoczesny, zdyscyplinowany, choć ze szczyptą fantazji, powściągliwy, ale pewny siebie.
Więcej o nowej identyfikacji graficznej PWM pod tym linkiem.
Najczęściej czytane:
Motywem dzieła Krzysztofa Knittla jest uchodźstwo i związana z nim niepewność oraz niepokój przed nieznanym, a także druga strona tego tematu, czyli konieczność udzielenia pomocy i schronienia. Tekst oratorium opiera się na wierszach Tadeusza Sławka. W utworze znajdziemy śpiew, recytacje, partie chóralne oraz improwizacje oparte na tradycjach Bliskiego Wschodu. Premiera albumu już 15 marca podczas 11. Festiwalu Prawykonań.
Przez dwa dni stolica Dolnego Śląska stała się centrum polskiego świata muzycznego. Jubileusz 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zorganizowany we współpracy z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu to 35 wydarzeń, 28 godzin koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych. To także występy blisko 500 muzyków zrzeszonych w 8 formacjach artystycznych NFM oraz dzieła 35 kompozytorów związanych z Oficyną.
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.