Aktualności
Cykl koncertów kameralnych w Płocku
2016-04-04
10 kwietnia w ramach cyklu pt. „Muzyką kawa słodzona” w płockim Domu Darmstadt zabrzmią utwory najwybitniejszych kompozytorów, m.in. Chopina, Brahmsa, Debussy’ego czy Piazzolli. Wykona je międzynarodowy duet: meksykański wiolonczelista Rolando Fernandez Lara oraz pianistka pochodzenia rosyjskiego – Daria Korotkova.
„Muzyką kawa słodzona” to prestiżowy cykl pięciu koncertów kameralnych muzyki polskiej i światowej w wykonaniu wybitnych artystów młodego pokolenia z różnych stron świata. Jego organizatorami są Płocki Ośrodek Kultury i Sztuki, Urząd Miasta Płocka oraz Patrycja Grecka – płocka skrzypaczka związana z Konserwatorium w Maastricht, współpracująca z Płocką Orkiestrą Symfoniczną. Podczas pierwszego, lutowego koncertu publiczność, która wypełniła salę koncertową Domu Darmstadt wysłuchała recitalu skrzypka Piotra Jasiurkowskiego, któremu przy fortepianie towarzyszył Tobias Borsboom. Podczas koncertu wykonano m.in. utwory skrzypcowe Henryka Wieniawskiego.
W programie kwietniowego koncertu znalazły się utwory:
Enrique Granados, Intermezzo z opery „Goyescas” na wiolonczelę i fortepian
Johannes Brahms, II Sonata wiolonczelowa F-dur op. 99
Fryderyk Chopin, Largo z Sonaty g-moll op.65 na fortepian i wiolonczelę
Claude Debussy, Sonata d-moll na wiolonczelę i fortepian
Ernest Bloch, „Prayer” (from „Jewish Life No.1”) na wiolonczelę i fortepian
Astor Piazzolla, „Le Grand Tango” na wiolonczelę i fortepian
Rolando Fernandez Lara (ur. 1990 r.) naukę gry na wiolonczeli rozpoczął w wieku 4 lat pod okiem ojca. Już w wieku 7 lat został nagrodzony na Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Kameralnej w San Miguel de Allende, gdzie również uczestniczył w masterclassach wielu wybitnych wiolonczelistów tj. Sadao Harada, David Finckel czy James Creitz. Jako solista z orkiestrą zadebiutował w wieku 10 lat. Podczas swojej muzycznej kariery wielokrotnie występował w Holandii, Czechach, Niemczech, na Litwie i w Meksyku. Rolando ukonczył studia pierwszego stopnia w Konserwatorium Muzycznym w Maastricht w klasie Maestro Alexandra Petrascha. Obecnie stara się o tytuł mistrowski w Hochschule der Kunste Bern w klasie Maestro Antonio Menesesa.
Daria Korotkova (ur.1995 r.) - pochodząca z Rosji pianistka swoją muzyczną edukację rozpoczęła w wieku 3 lat. Jest laureatką wielu międzynarodowych konkursów pianistycznych m.in. International Forum „Music Performance and Pedagogics”, Festival of Alexander Scriabin czy International Competition „Valiant forum”. Koncertowała w takich krajach jak Grecja, Włochy, Hiszpania, Finlandia czy USA.
Bilety w cenie 40 zł można kupić w Bileterii POKiS oraz na stronie.
Szczegóły znajdują się TUTAJ
Najczęściej czytane:
Motywem dzieła Krzysztofa Knittla jest uchodźstwo i związana z nim niepewność oraz niepokój przed nieznanym, a także druga strona tego tematu, czyli konieczność udzielenia pomocy i schronienia. Tekst oratorium opiera się na wierszach Tadeusza Sławka. W utworze znajdziemy śpiew, recytacje, partie chóralne oraz improwizacje oparte na tradycjach Bliskiego Wschodu. Premiera albumu już 15 marca podczas 11. Festiwalu Prawykonań.
Przez dwa dni stolica Dolnego Śląska stała się centrum polskiego świata muzycznego. Jubileusz 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego zorganizowany we współpracy z Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu to 35 wydarzeń, 28 godzin koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych. To także występy blisko 500 muzyków zrzeszonych w 8 formacjach artystycznych NFM oraz dzieła 35 kompozytorów związanych z Oficyną.
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.