Aktualności
Anaklasis trafia do dystrybucji Universal Music Polska!
2019-12-20
Universal Music Polska oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne z radością ogłaszają rozpoczęcie dystrybucji katalogu ANAKLASIS!
Od 23 grudnia 2019 r. 6 albumów ANAKLASIS będzie dostępnych cyfrowo:
Piotr Orzechowski/Aukso/Marek Moś – Zygmunt Krauze/Sławomir Kupczak/Aleksander Nowak/Marcin Stańczyk „WORKS FOR RHODES PIANO & STRINGS”
Zygmunt Krauze – John Cage/Fryderyk Chopin „BI-PIANO RECITAL”
Klaudiusz Baran/Katarzyna Budnik/Katarzyna Duda - Maciej Zieliński „ARCHIPELAG”
William Basinski/Igor Boxx/Fennesz/Krzysztof Knittel/Robert Rich – High Definition Quartet „DZIADY”
Darek Oleszkiewicz/Rina Raymond/Daniel Rotem/Kuba Stankiewicz – Kuba Stankiewicz „INSPIRED BY ROMAN STATKOWSKI”
Andrzej Bauer/Cezary Duchnowski/Agata Zubel – Stanisław Moniuszko „E-ŚPIEWNIK”
Repertuar ANAKLASIS to polska muzyka XX i XXI wieku, znakomici kompozytorzy i wykonawcy, wybitne dzieła. Cel: popularyzacja muzyki współczesnej wśród odbiorców poszukujących, otwartych, gotowych na wyzwania, ale niekoniecznie wcześniej zainteresowanych takim repertuarem.
Katalog ANAKLASIS podzielony został na serie wydawnicze porządkujące najciekawsze zjawiska związane z muzyką współczesną.
PORTRAITS
monograficzna prezentacja dorobku współczesnych kompozytorów polskich XX i XXI wieku
SOUNDS
spojrzenie na muzykę współczesną przez pryzmat jej wybitnych interpretatorów i ich instrumentów
REVISIONS
eksperymenty, przekroczenia, przewroty – prezentacja dorobku kompozytorów wywodzących się z innych muzycznych światów, np. elektroniki lub muzyki improwizowanej
HERITAGE
nieznane szerzej skarby z archiwów Polskich Nagrań i Polskiego Radia
IMAGES
wydawnictwa audio-wideo, realizowane samodzielnie lub we współpracy z TVP, w tym rejestracje spektakli operowych i koncertów oraz muzyczne filmy dokumentalne
Wydawnictwa ANAKLASIS będą dostępne w serwisach cyfrowych!
pwm.com.pl/pl/sklep/serie/196/anaklasis
www.facebook.com/PWMEdition/
https://www.facebook.com/anaklasisrecords/
www.facebook.com/umpklasykaijazz/
Najczęściej czytane:
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!