Aktualności
„100 na 100. Muzyczne dekady wolności” – premiera rejestracji koncertów na kanale YouTube PWM
2020-03-27
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do filharmonii bez wychodzenia z domu. W ramach akcji #zostańwdomu na kanale YouTube PWM wszyscy tęskniący do muzycznych wrażeń będą mogli bezpłatnie obejrzeć premierowo udostępnione rejestracje koncertów zrealizowanych w ramach projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”. Każdy koncert rozpoczyna napisana z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości Fanfara dla Niepodległej Krzysztofa Pendereckiego.
W roku stulecia odzyskania Niepodległości Polskie Wydawnictwo Muzyczne zorganizowało przedsięwzięcie o niespotykanym dotąd zasięgu. W ramach projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, oprócz działań promocyjnych, edukacyjnych i wydawniczych, jednego dnia, 11 listopada 2018 roku, odbyło się 11 koncertów w najważniejszych ośrodkach muzycznych w Polsce. Od Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, przez Filharmonię Krakowską im. Karola Szymanowskiego, aż po Teatr Wielki – Operę Narodową brzmiała muzyka polska powstała od 1918 roku. Tego samego dnia utwory kompozytorów z listy „100 na 100” wykonali w 11 miastach na świecie najwyższej klasy artyści specjalizujący się w muzyce współczesnej, tacy jak m.in. ICE International Contemporary Ensemble, London Sinfonietta, Klangforum Wien czy Ensemble Modern. Łącznie 11 listopada wykonano 100 utworów polskich kompozytorów XX i XXI wieku.
Wychodząc naprzeciw melomanom, Polskie Wydawnictwo Muzyczne otwiera swoje archiwa, zapraszając na premiery rejestracji audiowideo wybranych koncertów z dnia świętowania 100-lecia Niepodległości, które co wtorek o godz. 18:00 będą udostępniane na kanale YouTube PWM.
31 marca zapraszamy do wysłuchania Koncertu fortepianowego a-moll op. 17 Ignacego Jana Paderewskiego z Kevinem Kennerem w roli solisty, któremu towarzyszy Orkiestry Filharmonii Krakowskiej prowadzona przez Tadeusza Strugałę.
Tydzień później, 7 kwietnia, PWM przypomni drugą część koncertu z Filharmonii im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, a w niej Stabat Mater Karola Szymanowskiego w wykonaniu znakomitych solistów: Anny Mikołajczyk-Niewiedział, Ewy Marciniec i Leszka Skrli oraz Chóru i Orkiestry Filharmonii Krakowskiej.
14 kwietnia po raz pierwszy na kanale YouTube PWM będzie można obejrzeć rejestrację z NOSPR – w programie koncertu, w którym wzięli udział wybitni wokaliści: Iwona Hossa, Ewa Wolak, Łukasz Załęski oraz Wojciech Gierlach, a także Chór NFM i Polski Narodowy Chór Młodzieżowy oraz zespół NOSPR pod batutą Michała Klauzy, znalazły się Bogurodzica i Te Deum Wojciecha Kilara oraz Totus Tuus op. 60 Henryka Mikołaja Góreckiego.
Serię koncertowych odsłon „100 na 100” zakończy 21 kwietnia przypomnienie koncertu galowego z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Niezrównany Garrick Ohlsson przy fortepianie, wyśmienici śpiewacy: Ewa Vesin, Karolina Sikora, Arnold Rutkowski, Mariusz Godlewski i Tomasz Konieczny, Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej pod batutą Jacka Kaspszyka, a w ich wykonaniu Koncert fortepianowy a–moll op. 17 Ignacego Jana Paderewskiego, Beatus Vir op. 38 Henryka Mikołaja Góreckiego oraz Te Deum Krzysztofa Pendereckiego – dawka najlepszej muzyki, której nie można przegapić.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wysłuchania dzieł uznanych polskich kompozytorów w zjawiskowych wykonaniach – więcej informacji o koncertach na http://stonasto.pl/wydarzenie/lista oraz na https://www.youtube.com/user/PWMEdition
Program:
31.03, godz. 18:00 – Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, cz. I
7.04, godz. 18:00 - Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie, cz. II
14.04, godz. 18:00 – NOSPR
21.04, godz. 18:00 - Teatr Wielki – Opera Narodowa
Projekt „100 na 100. Muzyczne dekady wolności” został objęty Patronatem Narodowym Prezydenta Rzeczypospolitej Andrzeja Dudy w Stulecie Odzyskania Niepodległości.
Projekt „100 na 100. Muzyczne dekady wolności” został sfinansowany ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach Programu Wieloletniego „Niepodległa” na lata 2017–2021.
Partnerzy strategiczni: Program 2 Polskiego Radia, TVP 1 S.A. i TVP Kultura.
Partnerzy projektu: ZAiKS i PLL LOT.
Partnerzy medialni: Polskie Radio S.A., Polskie Radio Dzieciom, Rzeczpospolita, TVP 3 Kraków, Gość Niedzielny.
„100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, koncert galowy w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej, fot. Wojciech Wandzel
„100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, koncert w Filharmonii im. K. Szymanowskiego, fot. Wojciech Wandzel
„100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, koncert w Filharmonii im. K. Szymanowskiego, fot. Wojciech Wandzel
„100 na 100. Muzyczne dekady wolności”, koncert w NOSPR, fot. Marcin Gilarski
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.