Aktualności
PWM partnerem VI Ogólnopolskiej Konferencji online „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna w czasach epidemii”
2020-05-11
Zdalna edukacja muzyczna stanowi wyzwanie dla nauczycieli. O tym, jakie możliwości daje nauczanie online, ale także jak uczyć, by nowa forma pracy dawała jak najwięcej korzyści, będzie można dowiedzieć się podczas VI Ogólnopolskiej Konferencji „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna w czasach epidemii”, organizowanej przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Celem Konferencji jest wsparcie nauczycieli oraz dyrektorów szkół artystycznych w nowej rzeczywistości zdalnego nauczania. Służyć temu będzie m.in. prezentacja najciekawszych przedsięwzięć edukacyjnych, które mogą być inspiracją do realizacji podstawy programowej. Wśród przedstawionych projektów znajdą się inicjatywy i przedsięwzięcia realizowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Jednym z głównych punktów Konferencji będzie inauguracyjny webinar Prawne ramy nauczania online – jakie treści i w jakim zakresie można wykorzystywać w nauczaniu na odległość, w ramach którego dr hab. Grzegorz Mania przedstawi założenia i cele ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego „Jesteś twórcą – masz prawo”. Prowadzący podzieli się doświadczeniem nabytym podczas szkoleń dla nauczycieli zrealizowanych w pięciu miastach Polski. Zaprezentowane zostaną także materiały dydaktyczne przygotowane w ramach przedsięwzięcia, które będą cennym środkiem do wykorzystania w pedagogicznej pracy zdalnej z uczniami. Zostanie również przedstawiona książka Muzyka w prawie autorskim dr. hab. Grzegorza Mani, wydana nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, która swoją premierę będzie miała 21 maja.
Konferencję zamknie dwudniowy panel „Dobre praktyki – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje”, podczas którego dyrektor – redaktor naczelny PWM, dr Daniel Cichy, zaprezentuje komponent edukacyjny projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności” oraz nagrodzany dwoma Fryderykami BOX „100 na 100. Muyczne dekady wolności”. Uczestnicy będą mogli zapoznać się również z publikacjami pedagogicznymi z katalogu PWM, które mogą stać się inspiracją niejednych zajęć.
Szczegółowy harmonogram
• Poniedziałek, 11 maja 2020, godz. 16.00
dr hab. Grzegorz Mania: Prawne ramy nauczania online – jakie treści i w jakim zakresie można
wykorzystywać w nauczaniu na odległość
• Wtorek, 12 maja 2020, godz. 16.00
dr Anna Antonina Nogaj: Procesy przetwarzania informacji a zdalne kształcenie muzyczne - czyli
dlaczego „co za dużo to nie zdrowo”…?
• Środa, 13 maja 2020, godz. 11.00
mgr Jadwiga Śmieszchalska: Profilaktyka zdrowotna dla nauczycieli w praktyce nauczania online
• Piątek, 15 maja 2020, godz. 11.00
mgr Katarzyna Dziurdzikowska, Wicedyrektor CEA: Dokumentowanie pracy nauczyciela. Praca organów szkoły w warunkach zdalnych – jak zorganizować. Wymagania programowe, klasyfikacja.
• Piątek, 15 maja 2020, godz. 16.00
dr Magdalena Ratalewska, dr Agnieszka Wierzbicka: Metodyka w e-edukacji – kiedy, po co i jak?
• Sobota, 16 maja 2020, godz. 14.00
Dobre praktyki – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje (panel dyskusyjny)
• (Ewentualnie): Niedziela, 17 maja 2020, godz. 14.00
Dobre praktyki cz. 2 – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje (panel dyskusyjny)
Uczestnicy konferencji, którzy wezmą udział w przynajmniej połowie webinarów, otrzymają zaświadczenia przesyłane drogą elektroniczną. Webinary będzie można wyświetlić nie tylko w czasie rzeczywistym, ale również po ich zakończeniu, do końca dnia.
Więcej informacji: http://spmk.com.pl/
Patronat i dofinansowanie: Centrum Edukacji Artystycznej
Organizator: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Partnerzy: Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej UMFC w Warszawie, Katedra Kameralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie, Zakład Kameralistyki Fortepianowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach
Najczęściej czytane:
W niedzielny poranek 21 grudnia, chwilę przed godziną dziewiątą, z Krakowa wyruszył Pociąg Wypełniony Muzyką, inaugurując ogólnopolską akcję Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Jubileuszowy pociąg zakończył w wielkim stylu całoroczne obchody 80-lecia oficyny.
Od osiemdziesięciu lat Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Jubileuszowy rok 2025 obfitował w huczne wydarzenia, premiery i projekty realizowane zarówno w kraju, jak i za granicą. Od nowych publikacji nutowych i książkowych, przez wydawnictwa płytowe i zasoby cyfrowe, po koncerty, edukację i międzynarodowe współprace – PWM z dumą podsumowuje dwanaście miesięcy intensywnej działalności.
Z początkiem nowego roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne rozpocznie kolejny etap dynamicznego rozwoju, przenosząc swoje krakowskie biuro, mieszczące się od 1952 roku przy alei Krasińskiego 11a, do tymczasowego budynku K1, potocznie nazywanego „Błękitkiem” i znajdującego się przy alei Pokoju 1 (obok Ronda Grzegórzeckiego). W związku z planowanymi pracami księgarnia stacjonarna przy alei Krasińskiego 11a zostanie 23 grudnia czasowo zamknięta. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą świątecznej wyprzedaży, która potrwa w księgarni przy alei Krasińskiego 11a od 19 do 23 grudnia. To znakomita okazja by skorzystać z wyjątkowych – bo sięgających 70%! – rabatów!
Nieukończony Koncert fortepianowy, niewydany mazurek, zniszczone Concertino... Kompozytorskie szkice Karola Szymanowskiego to cenne źródło dla muzykologów badających jego język muzyczny i proces twórczy – ale czy jest dla nich miejsce także w życiu koncertowym? W tej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się nie pojedynczemu dziełu, lecz zbiorowi utworów – niedokończonych, nieznanych oraz zrekonstruowanych.
24 preludia i improwizacje na fortepian Piotra Orzechowskiego (aka Pianohooligan) to najnowsza publikacja nutowa Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, przeznaczona dla średniozaawansowanych i zaawansowanych wykonawców. Zawarty w niej cykl utworów to zapis solowej praktyki improwizacyjnej oryginalnego i bezkompromisowego kompozytora oraz pianisty–wirtuoza.
Wielki finał Jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego! W Centrum św. Jana w Gdańsku (ul. Świętojańska 50) w przedświąteczną niedzielę, 21 grudnia o godzinie 20.00, wystąpią Adam Bałdych (skrzypce renesansowe) i Michał Górczyński (klarnet kontrabasowy) oraz Ensemble Peregrina w składzie: Agnieszka Budzińska-Bennett (śpiew i harfa), Hanna Järveläinen (śpiew), Eve Kopli (śpiew) i Karin Weston (śpiew). W programie wieczoru zabrzmią kompozycje zainspirowane najcenniejszymi rękopisami średniowiecznej muzyki polskiej w niezwykłej jazzowej reinterpretacji. Koncert stanowi uroczyste zwieńczenie wyjątkowej podróży specjalnego Pociągu Wypełnionego Muzyką.
Wsiądź do najbardziej muzycznego pociągu w Polsce! 21 grudnia 2025 ze stacji Kraków Główny odjedzie jubileuszowy Pociąg Wypełniony Muzyką. Na pokład zaprasza Polskie Wydawnictwo Muzyczne, które w tym roku świętuje 80-lecie swojej działalności.
Polska muzyka współczesna to żywe świadectwo budowania kulturalnego dziedzictwa, twórczość różnorodna, ciekawa, innowacyjna, niezwykle potrzebna w rozwoju estetycznym najmłodszych i wartościowa w poszerzaniu muzycznych horyzontów. Dlatego Polskie Wydawnictwo Muzyczne w roku 80-lecia istnienia postanowiło zainicjować nową serię nutową – „Kompozytorzy Młodym”.
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.