Aktualności
PWM partnerem VI Ogólnopolskiej Konferencji online „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna w czasach epidemii”
2020-05-11
Zdalna edukacja muzyczna stanowi wyzwanie dla nauczycieli. O tym, jakie możliwości daje nauczanie online, ale także jak uczyć, by nowa forma pracy dawała jak najwięcej korzyści, będzie można dowiedzieć się podczas VI Ogólnopolskiej Konferencji „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna w czasach epidemii”, organizowanej przez Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Celem Konferencji jest wsparcie nauczycieli oraz dyrektorów szkół artystycznych w nowej rzeczywistości zdalnego nauczania. Służyć temu będzie m.in. prezentacja najciekawszych przedsięwzięć edukacyjnych, które mogą być inspiracją do realizacji podstawy programowej. Wśród przedstawionych projektów znajdą się inicjatywy i przedsięwzięcia realizowane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Jednym z głównych punktów Konferencji będzie inauguracyjny webinar Prawne ramy nauczania online – jakie treści i w jakim zakresie można wykorzystywać w nauczaniu na odległość, w ramach którego dr hab. Grzegorz Mania przedstawi założenia i cele ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej Polskiego Wydawnictwa Muzycznego „Jesteś twórcą – masz prawo”. Prowadzący podzieli się doświadczeniem nabytym podczas szkoleń dla nauczycieli zrealizowanych w pięciu miastach Polski. Zaprezentowane zostaną także materiały dydaktyczne przygotowane w ramach przedsięwzięcia, które będą cennym środkiem do wykorzystania w pedagogicznej pracy zdalnej z uczniami. Zostanie również przedstawiona książka Muzyka w prawie autorskim dr. hab. Grzegorza Mani, wydana nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, która swoją premierę będzie miała 21 maja.
Konferencję zamknie dwudniowy panel „Dobre praktyki – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje”, podczas którego dyrektor – redaktor naczelny PWM, dr Daniel Cichy, zaprezentuje komponent edukacyjny projektu „100 na 100. Muzyczne dekady wolności” oraz nagrodzany dwoma Fryderykami BOX „100 na 100. Muyczne dekady wolności”. Uczestnicy będą mogli zapoznać się również z publikacjami pedagogicznymi z katalogu PWM, które mogą stać się inspiracją niejednych zajęć.
Szczegółowy harmonogram
• Poniedziałek, 11 maja 2020, godz. 16.00
dr hab. Grzegorz Mania: Prawne ramy nauczania online – jakie treści i w jakim zakresie można
wykorzystywać w nauczaniu na odległość
• Wtorek, 12 maja 2020, godz. 16.00
dr Anna Antonina Nogaj: Procesy przetwarzania informacji a zdalne kształcenie muzyczne - czyli
dlaczego „co za dużo to nie zdrowo”…?
• Środa, 13 maja 2020, godz. 11.00
mgr Jadwiga Śmieszchalska: Profilaktyka zdrowotna dla nauczycieli w praktyce nauczania online
• Piątek, 15 maja 2020, godz. 11.00
mgr Katarzyna Dziurdzikowska, Wicedyrektor CEA: Dokumentowanie pracy nauczyciela. Praca organów szkoły w warunkach zdalnych – jak zorganizować. Wymagania programowe, klasyfikacja.
• Piątek, 15 maja 2020, godz. 16.00
dr Magdalena Ratalewska, dr Agnieszka Wierzbicka: Metodyka w e-edukacji – kiedy, po co i jak?
• Sobota, 16 maja 2020, godz. 14.00
Dobre praktyki – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje (panel dyskusyjny)
• (Ewentualnie): Niedziela, 17 maja 2020, godz. 14.00
Dobre praktyki cz. 2 – doświadczenia nauczycieli, pomysły, inicjatywy, inspiracje (panel dyskusyjny)
Uczestnicy konferencji, którzy wezmą udział w przynajmniej połowie webinarów, otrzymają zaświadczenia przesyłane drogą elektroniczną. Webinary będzie można wyświetlić nie tylko w czasie rzeczywistym, ale również po ich zakończeniu, do końca dnia.
Więcej informacji: http://spmk.com.pl/
Patronat i dofinansowanie: Centrum Edukacji Artystycznej
Organizator: Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Partnerzy: Polskie Wydawnictwo Muzyczne, Katedra Kameralistyki Fortepianowej i Smyczkowej UMFC w Warszawie, Katedra Kameralistyki Akademii Muzycznej w Krakowie, Zakład Kameralistyki Fortepianowej Akademii Muzycznej w Bydgoszczy, Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia płytowa ANAKLASIS i Filharmonia Śląska zapraszają na koncert poświęcony twórczości Witolda Szalonka, który odbędzie się 3 grudnia o godz. 19:00 w Filharmonii Śląskiej. Okazja jest szczególna, bowiem tego wieczoru odbędzie się premiera najnowszych publikacji nutowych oraz dwóch albumów płytowych z pieśniami i kompozycjami instrumentalnymi śląskiego mistrza.
Celne i bezkompromisowe komentarze w błyskotliwym stylu, czyli Roman Palester o muzyce, sztuce oraz literaturze. Ostatni tom trylogii „Pisma” trafił na półki księgarń. Zbiór myśli kompozytora i wieloletniego redaktora audycji kulturalnych Radia Wolna Europa to doskonała propozycja dla miłośników sztuki, będąc przyjemną, a równocześnie skłaniającą do refleksji lekturą.
Czy współczesny jazz i XV-wieczna polifonia mogą wypracować wspólny język muzyczny? LAETA MUNDUS to najnowszy album wytwórni ANAKLASIS, który splata ze sobą dwa – z pozoru niemożliwe do pogodzenia – światy, tworząc swoistą harmonię sfer. Premiera płyty połączona z koncertem z cyklu „ANAKLASIS na fali” już 12 grudnia.