Aktualności
Zapraszamy na Kurs Edytorstwa Muzycznego – po raz pierwszy online
2020-09-10
Rusza III edycja Kursu Edytorstwa Muzycznego! Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na jedyne w swoim rodzaju zajęcia edukacyjne, które w tym roku po raz pierwszy odbędą się online. Zgłoszenia przyjmowane są do 27 września.
Kurs Edytorstwa Muzycznego to cykl bezpłatnych zajęć adresowanych do absolwentów studiów muzycznych I i II stopnia (muzykologia, akademie muzyczne i inne) zainteresowanych edytorstwem muzycznym. Tegoroczna edycja koncentruje się zwłaszcza na aspektach związanych z komputerowym składem nut oraz obsługą oprogramowania używanego w profesjonalnej pracy redaktorskiej. Absolwenci kursu posiadają odpowiednie kwalifikacje nie tylko do przeniesienia własnej działalności kompozytorskiej czy redakcyjnej do cyfrowego wymiaru, ale także do podjęcia współpracy z redakcją Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Kurs łączy zajęcia praktyczne z teoretycznymi, a podział grup na podstawową i zaawansowaną pozwala na najlepsze dostosowanie poziomu nauczania do oczekiwań uczestników. Każde spotkanie obejmuje praktyczną naukę obsługi programu do edycji nut Sibelius oraz wykłady lub seminaria poświęcone różnorodnym zagadnieniom dotyczącym tajników edytorstwa muzycznego, takich jak proces wydawniczy, korekta nutowa i tekstowa, opracowania źródłowo-krytyczne czy typografia.
Do tej pory Kurs Edytorstwa Muzycznego ukończyło ponad stu kopistów, korektorów i redaktorów nutowych, z których wielu nawiązało trwającą do dziś współpracę z Polskim Wydawnictwem Muzycznym. Zajęcia prowadzone są przez uznanych specjalistów z zakresu edytorstwa muzycznego związanych ze środowiskiem akademickim, m.in. prof. Zofię Chechlińską (NIFC/UJ), dra Marcina Konika (NIFC/UJ), dra Macieja Jochymczyka (UJ). Swoim wieloletnim praktycznym doświadczeniem dzielą się również kopiści i redaktorzy Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, co gwarantuje zdobywanie praktycznych umiejętności i wiedzy teoretycznej pod okiem najlepszych specjalistów w Polsce. Zajęcia odbywać się będą w formie zdalnej co drugą sobotę od 10 października do 5 czerwca w godzinach 10:00–15:30.
Absolwenci, którzy ukończą kurs z wymaganą frekwencją oraz przygotują pracę zaliczeniową, otrzymają certyfikat umożliwiający podjęcie współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Więcej informacji na temat kursu znajduje się na stronie: www.edytorstwo.pwm.com.pl. Zgłoszenia wraz z CV i listem motywacyjnym należy przesyłać do 27 września 2020 roku na adres: kem@pwm.com.pl.
Osoby, które chcą rekrutować się do grupy zaawansowanej, będą proszone o wykonanie trzech próbek składu komputerowego w programie Sibelius. Pliki dostępne są do pobrania na stronie www.edytorstwo.pwm.com.pl w zakładce REKRUTACJA. Wyniki rekrutacji przedstawimy drogą mailową 2 października.
Kurs Edytorstwa Muzycznego finansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Dziedzictwo muzyki polskiej”. Partnerami przedsięwzięcia są Narodowy Instytut Fryderyka Chopina oraz Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.
Najczęściej czytane:
Kompozytorko, kompozytorze! Masz okazję pracować nad swoimi partyturami z dala od codziennego zgiełku, inspirować się naturą, oddawać rozważaniom o sztuce i życiu. Agata Zubel i Michał Moc po raz kolejny zapraszają młodych kompozytorów do czerpania inspiracji z piękna Islandii podczas edycji programu rezydencji artystycznych, która potrwa dwa tygodnie między 4 a 20 października br. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem przedsięwzięcia.
Alicja Twardowska, Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki oraz Polskie Wydawnictwo Muzyczne mają przyjemność zaprosić na koncert z okazji 95. urodzin Romualda Twardowskiego, który odbędzie się 17 czerwca o godz. 18:00 w Warszawie (ul. Morskie Oko 2).
W drugiej połowie czerwca czekają nas niezwykle interesujące prawykonania dwóch, najnowszych dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Najpierw, w Gdańsku, zabrzmi Ambient na dwa flety, organy i orkiestrę symfoniczną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, pod koniec miesiąca zaś, w Poznaniu, Głos Potwora, nowa opera Alka Nowaka.
Pianistka, kameralistka, kompozytorka i synestetyczka, doktor habilitowana w dziedzinie sztuk muzycznych. Autorka licznych i bestsellerowych publikacji fortepianowych wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W czerwcu Marta Mołodyńska-Wheeler, jako kompozytorka miesiąca, opowiada nam o tym, jak powstają jej utwory i jakie zwyczaje towarzyszą jej w pracy twórczej.
W sobotę 7 czerwca br. odbyły się przesłuchania finałowe 12. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. Zdobywcą I nagrody został brytyjski tenor Samuel Stopford. Polskie Wydawnictwo Muzyczne było Partnerem wydarzenia.
W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał aż dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.
Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.
W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.
2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.