Aktualności
con.sol.la - nowa aplikacja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego
2020-10-08
Chcesz częściej ćwiczyć swój repertuar z akompaniamentem? Chcesz nagrywać swoje postępy w ćwiczeniu? Chcesz pochwalić się swoimi umiejętnościami przed najbliższymi? Użyj aplikacji con.sol.la.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą prezentuje swoje najnowsze przedsięwzięcie. con.sol.la to muzyczny trener, asystent i akompaniator w jednym.
To aplikacja, dzięki której możesz:
• ćwiczyć swoją partię utworu wraz z nagranym akompaniamentem
• nagrać swoją interpretację utworu
• odsłuchać pełną wersję utworu
con.sol.la to kolekcja utworów na dwa i więcej instrumentów, których wszystkie linie melodyczne zostały nagrane jako osobne ścieżki dźwiękowe. Dzięki aplikacji możesz wykonywać dowolną linię melodyczną do nagranego akompaniamentu lub nagrać swój akompaniament do dostępnej linii melodycznej.
Aplikacja gromadzi utwory o różnym stopniu trudności, znajdujące się w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Prosta obsługa i czytelny interfejs pozwalają na korzystanie z niej nawet kilkulatkom. con.sol.la nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla najmłodszych – wręcz przeciwnie: jest wyjątkowym narzędziem do pracy dla muzyków na różnym poziomie zaawansowania. Lista dostępnych utworów jest sukcesywnie poszerzana o utwory na różne kombinacje instrumentów oraz zespoły, a także o tytuły znane z muzyki popularnej. Każdy znajdzie tu coś dla siebie!
W jubileuszowym roku 75-lecia Oficyny, pierwsza odsłona projektu daje dostęp do 75 znanych utworów edukacyjnych na instrument solo z akompaniamentem, bądź na dwa fortepiany. Nagrania zostały zrealizowane w ramach partnerskiego projektu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów – Oddziału w Krakowie „Dziecięca kameralistyka online i w domu”. Dla każdego utworu-duetu powstały nagrania poszczególnych partii, przygotowane w dwóch wersjach tempa: wolniejszym – do ćwiczenia oraz w tempie docelowym. Umożliwi to grę zespołową uczniom na różnym poziomie zaawansowania oraz zachęci do gry muzyków-amatorów. Wśród proponowanych tytułów znajdują się utwory najważniejszych współczesnych kompozytorów: Hanny Kulenty, Grażyny Bacewicz, Janiny Garści, Romualda Twardowskiego i wielu innych. Wkrótce dostępne będą także kolędy, transkrypcje najpiękniejszych utworów Fryderyka Chopina oraz kameralistyka sygnowana nazwiskami Józefa Elsnera, Franciszka Lessela, Władysława Żeleńskiego, Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego, czy Apolinarego Kątskiego.
Każdy tytuł posiada w aplikacji specjalną kartę informacyjną, zawierającą najważniejsze informacje o utworze i kompozytorze. Aplikacji można używać na tabletach oraz smartfonach. Jest dostępna do pobrania w App Store i Google Play.
Premiera aplikacji została zaplanowana na 14 października. Dyrektor – redaktor naczelny PWM Daniel Cichy przedstawi założenia projektu oraz – w prezentacji z edukatorką i realizatorką dźwięku, Magdaleną Piotrowską – przedstawi funkcje con.sol.li podczas webinaru w ramach Dni Edukacji Muzycznej.
Już teraz zachęcamy do zapoznania się z filmem instruktażowym.
con.sol.la – ćwiczenie jeszcze nigdy nie było tak proste! Graj, nagrywaj i miksuj muzykę!
Przedsięwzięcie realizowane jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu Dziedzictwo Muzyki Polskiej.
Nagrania Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów – Oddziału w Krakowie „Dziecięca kameralistyka online i w domu” zostały zrealizowane w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura w sieci”.
Najczęściej czytane:
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.