PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

con.sol.la - nowa aplikacja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

2020-10-08

Chcesz częściej ćwiczyć swój repertuar z akompaniamentem? Chcesz nagrywać swoje postępy w ćwiczeniu? Chcesz pochwalić się swoimi umiejętnościami przed najbliższymi? Użyj aplikacji con.sol.la.

Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą prezentuje swoje najnowsze przedsięwzięcie. con.sol.la to muzyczny trener, asystent i akompaniator w jednym.

 

 

To aplikacja, dzięki której możesz:

• ćwiczyć swoją partię utworu wraz z nagranym akompaniamentem

• nagrać swoją interpretację utworu

• odsłuchać pełną wersję utworu

 

con.sol.la to kolekcja utworów na dwa i więcej instrumentów, których wszystkie linie melodyczne zostały nagrane jako osobne ścieżki dźwiękowe. Dzięki aplikacji możesz wykonywać dowolną linię melodyczną do nagranego akompaniamentu lub nagrać swój akompaniament do dostępnej linii melodycznej.

 

Aplikacja gromadzi utwory o różnym stopniu trudności, znajdujące się w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Prosta obsługa i czytelny interfejs pozwalają na korzystanie z niej nawet kilkulatkom. con.sol.la nie jest jednak zarezerwowana wyłącznie dla najmłodszych – wręcz przeciwnie: jest wyjątkowym narzędziem do pracy dla muzyków na różnym poziomie zaawansowania. Lista dostępnych utworów jest sukcesywnie poszerzana o utwory na różne kombinacje instrumentów oraz zespoły, a także o tytuły znane z muzyki popularnej. Każdy znajdzie tu coś dla siebie!

 

W jubileuszowym roku 75-lecia Oficyny, pierwsza odsłona projektu daje dostęp do 75 znanych utworów edukacyjnych na instrument solo z akompaniamentem, bądź na dwa fortepiany. Nagrania zostały zrealizowane w ramach partnerskiego projektu Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów – Oddziału w Krakowie „Dziecięca kameralistyka online i w domu”. Dla każdego utworu-duetu powstały nagrania poszczególnych partii, przygotowane w dwóch wersjach tempa: wolniejszym – do ćwiczenia oraz w tempie docelowym. Umożliwi to grę zespołową uczniom na różnym poziomie zaawansowania oraz zachęci do gry muzyków-amatorów. Wśród proponowanych tytułów znajdują się utwory najważniejszych współczesnych kompozytorów: Hanny Kulenty, Grażyny Bacewicz, Janiny Garści, Romualda Twardowskiego i wielu innych. Wkrótce dostępne będą także kolędy, transkrypcje najpiękniejszych utworów Fryderyka Chopina oraz kameralistyka sygnowana nazwiskami Józefa Elsnera, Franciszka Lessela, Władysława Żeleńskiego, Ignacego Feliksa Dobrzyńskiego, czy Apolinarego Kątskiego.

 

Każdy tytuł posiada w aplikacji specjalną kartę informacyjną, zawierającą najważniejsze informacje o utworze i kompozytorze. Aplikacji można używać na tabletach oraz smartfonach. Jest dostępna do pobrania w App Store i Google Play.

 

Premiera aplikacji została zaplanowana na 14 października. Dyrektor – redaktor naczelny PWM Daniel Cichy przedstawi założenia projektu oraz – w prezentacji z edukatorką i realizatorką dźwięku, Magdaleną Piotrowską – przedstawi funkcje con.sol.li podczas webinaru w ramach Dni Edukacji Muzycznej.

Już teraz zachęcamy do zapoznania się z filmem instruktażowym.

 

con.sol.la – ćwiczenie jeszcze nigdy nie było tak proste! Graj, nagrywaj i miksuj muzykę!

 

 

 

Przedsięwzięcie realizowane jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach projektu Dziedzictwo Muzyki Polskiej.

 

Nagrania Stowarzyszenia Polskich Muzyków Kameralistów – Oddziału w Krakowie „Dziecięca kameralistyka online i w domu” zostały zrealizowane w ramach programu Narodowego Centrum Kultury „Kultura w sieci”.

 

 

Najczęściej czytane:

Paweł Malinowski nowym kompozytorem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.

Matematyczność w muzyce. 36. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.

Biblia tańca powraca. Kultowy podręcznik Ireny Turskiej na nowo

Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.

Instrument miesiąca: klawesynowe rekomendacje Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz

Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.

Kto napisał „Poloneza Ogińskiego”? Odpowiedź nie jest oczywista

Wzruszająca melodia, chwytliwy tytuł, a do tego legenda o cierpieniu kompozytora opuszczającego kraj pod przymusem. Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny, potocznie zwany też Polonezem Ogińskiego, to jeden z najsłynniejszych utworów w historii polskiej muzyki. Najnowsze badania muzykologiczne sugerują jednak, że autorem tej kompozycji najprawdopodobniej wcale nie był Ogiński...

Jak brzmi muzyka najnowsza? Premiery w Krakowie i we Wrocławiu

Spośród różnorodnych czynników, które kształtują muzykę najnowszą, można wskazać indywidualne doświadczenia i perspektywy jej twórców, współczesne wydarzenia społeczne czy dziedzictwo kulturowe, niekoniecznie rodzime.

Księgarnia PWM 29 marca 2024 czynna w godzinach 10:00-16:00.

Informujemy, że księgarnia PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie w dniu 29 marca 2024 czynna będzie w godzinach 10:00-16:00. Życzymy spokojnych Świąt Wielkiej Nocy i zapraszamy na zakupy do księgarni stacjonarnej już 2 kwietnia.

Śpiewajmy razem! Muzyczne spotkanie seniorów w Krakowie

Wieczór wokół tradycji wspólnego śpiewania najpiękniejszych polskich pieśni – w teorii
i w praktyce. Już 16 kwietnia o g. 18.00 w Klubie Akademickim ARKA odbędzie się spotkanie pod hasłem „Śpiewajmy razem!”. W programie prelekcja, lekcja śpiewania i koncert krakowskich chórów seniorów. Wstęp wolny.

Elżbieta Sikora uhonorowana Nagrodą Prezydenta Republiki Francuskiej

Elżbieta Sikora została nagrodzona podczas 76. ceremonii Grands Prix internationaux du disque, organizowanej przez francuską Académie Charles Cros. Kompozytorka otrzymała nagrodę Prezydenta Republiki Francuskiej za całokształt twórczości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 21 marca 2024 roku w Ambasadzie RP w Paryżu, pod patronatem Emmanuela Macrona, Prezydenta Francji.
 

Instrument miesiąca: harfowe rekomendacje Agnieszki Kaczmarek-Bialic

Jeżeli właśnie rozpoczynasz przygodę z harfą, to warto, byś zapoznała lub zapoznał się z publikacjami wydanymi przez naszą Oficynę. Znajdziesz wśród nich nie tylko atrakcyjny materiał dydaktyczny, ale także barwnie ilustrowane miniaturki, gwarantujące radość z gry na harfie.

 

Agnieszka Kaczmarek-Bialic, harfistka koncertująca jako solistka i kameralistka zarówno w Polsce, jak i za granicą, przygotowała rekomendacje pięciu swoich ulubionych publikacji przeznaczonych na ten instrument. Artystka zdradza również historie, które kryją się za wskazanymi utworami. Która postać z japońskiej gry wideo i filmu anime stała się inspiracją do skomponowania utworu na harfę? Czy Witold Lutosławski potrafił komponować z myślą o „niebiańskim instrumencie”? Kto poprosił Janinę Garścię o nowe kompozycje dla siebie i swojego brata?