Aktualności
Kalendarz PWM na 2021 rok z RED DOT AWARD!
2021-09-02
Na konto gdańskiego studia graficznego TOFU Studio powędrowało kolejne wyróżnienie za projekt kalendarza Powtórka z muzyki przygotowanego na zamówienie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Nazywane „Oscarami designu” nagrody RED DOT AWARD już po raz trzeci trafiły w ręce projektantów z gdańskiego TOFU Studio. Tym razem międzynarodowe Jury oceniło najwyżej aż trzy zgłoszone przez Polaków projekty – wśród nich właśnie kalendarz PWM, przyznając im tytuł: RED DOT AWARD: Brands and Communication Design.
W 2021 roku projektanci, agencje i firmy z całego świata ponownie zgłosiły swoje projekty do nagrody Red Dot Award: Brands & Communication Design. Zgodnie z naczelną zasadą tegorocznej edycji konkursu, która brzmiała: „W poszukiwaniu dobrego designu i kreatywności”, każdy z nadesłanych projektów komunikacyjnych został oceniony przez 24-osobowe Jury złożone z międzynarodowych ekspertów.

Jurorzy podczas obrad położyli duży nacisk na sam pomysł kreatywny, formę i efekt komunikacyjny zgłoszonych projektów. Finalnie nagrodzono jednak tylko te prace, które zachwyciły ekspertów wyjątkową jakością wykonania.
Uroczysta gala odbędzie się 12 listopada w Berline. W dniu ceremonii wręczenia nagród wszystkie nagrodzone projekty komunikacyjne zostaną opublikowane na stronie www.red-dot.org, zaś cykliczny Yearbook Brands & Communication Design 2021/2022 ukaże się w grudniu 2021 roku.

Koncepcja kalendarza Powtórka z muzyki opiera się na relacji sztuki wizualnej ze stylami w muzyce XX i XXI wieku, które ściśle ze sobą korelują. 12 miesiącom odpowiada 12 kierunków w muzyce nowej wraz z opisem ich założeń przygotowanym przez muzykolog, dr hab. Iwonę Lindstedt, oraz przykładami utworów. Każdy miesiąc graficznie nawiązuje do danego nurtu, będąc jego subiektywną wizualizacją.
RED DOT AWARD w kategorii Brands and Communication Design to kolejne, po nagrodach w 62. Design Annual Competition magazynu Communication Arts i Polish Graphic Design Awards 2021, wyróżnienie dla projektu przygotowanego przez TOFU Studio.
Gratulujemy studiu i dziękujemy!
Najczęściej czytane:
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.