Aktualności
Rozstrzygnięcie konkursu kompozytorskiego im. Tadeusza Ochlewskiego
2010-08-30
Konkurs Kompozytorski im.Tadeusza Ochlewskiego, organizowany przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, został rozstrzygnięty. Tegoroczna, VIII edycja poświęcona była utworom na akordeon. Dedykowano ją pamięci Andrzeja Krzanowskiego, wybitnego kompozytora i akordeonisty, z okazji dwudziestej rocznicy śmierci. Poniżej protokół posiedzenia Jury konkursu.VIII Konkurs Kompozytorski im. T. Ochlewskiego
Protokół posiedzenia Jury
1.W dniu 27 sierpnia 2010 roku odbyło się posiedzenie Jury VIII Konkursu Kompozytorskiego
im. T. Ochlewskiego. Jury obradowało w składzie:
Grażyna Krzanowska
Janusz Pater
Marek Andrysek
2. Na konkurs zostało zgłoszonych 13 kompozycji na akordeon solo lub akordeon i taśmę,
zgodnie z regulaminem konkursu oznaczonych godłem i nadesłanych do Polskiego Wydawnictwa
Muzycznego do 31 lipca 2010 roku (data stempla pocztowego).
3.Zgodnie z Regulaminem Jury podczas posiedzenia oceniło zgłoszone kompozycje
i postanowiło przyznać następujące nagrody:
I miejsce
kompozycji: Magnetismo
oznaczonej godłem: Magnetismo
wyróżnienie
kompozycji: Trzy impresje
oznaczonej godłem: QX
4.Jury postanowiło przyznać nagrody rzeczowe w postaci publikacji PWM o wartości 1000 zł
(I miejsce) i 500 zł (wyróżnienie).
5.Wyłonione przez Jury prace zostaną wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne oraz
wykonane publicznie podczas Festiwalu Alkagran w Czechowicach-Dziedzicach 30 września
2010.
6.Jury dokonało otwarcia wszystkich kopert oznaczonych godłami i ustaliło nazwiska
zwycięzców:
godło Magnetismo – Kamil Krzysztof Kosecki ur. 11.05.1984
godło QX – Igor Jankowski ur. 23.11.1983
Wszystkie pozostałe dane osobowe były zgodne z regulaminem konkursu. Nie stwierdzono
zgłoszenia większej liczby prac niż dopuszczalnej przez regulamin przez jednego
uczestnika.
7.Wyniki konkursu zostaną ogłoszone 1 września 2010 na stronie internetowej Polskiego
Wydawnictwa Muzycznego oraz w prasie muzycznej.
JURY:
(podpisy)
Czechowice-Dziedzice,27 sierpnia 2010 r.
Najczęściej czytane:
Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.
Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.
Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.
Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.
Wzruszająca melodia, chwytliwy tytuł, a do tego legenda o cierpieniu kompozytora opuszczającego kraj pod przymusem. Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny, potocznie zwany też Polonezem Ogińskiego, to jeden z najsłynniejszych utworów w historii polskiej muzyki. Najnowsze badania muzykologiczne sugerują jednak, że autorem tej kompozycji najprawdopodobniej wcale nie był Ogiński...
Spośród różnorodnych czynników, które kształtują muzykę najnowszą, można wskazać indywidualne doświadczenia i perspektywy jej twórców, współczesne wydarzenia społeczne czy dziedzictwo kulturowe, niekoniecznie rodzime.
Informujemy, że księgarnia PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie w dniu 29 marca 2024 czynna będzie w godzinach 10:00-16:00. Życzymy spokojnych Świąt Wielkiej Nocy i zapraszamy na zakupy do księgarni stacjonarnej już 2 kwietnia.
Wieczór wokół tradycji wspólnego śpiewania najpiękniejszych polskich pieśni – w teorii
i w praktyce. Już 16 kwietnia o g. 18.00 w Klubie Akademickim ARKA odbędzie się spotkanie pod hasłem „Śpiewajmy razem!”. W programie prelekcja, lekcja śpiewania i koncert krakowskich chórów seniorów. Wstęp wolny.
Elżbieta Sikora została nagrodzona podczas 76. ceremonii Grands Prix internationaux du disque, organizowanej przez francuską Académie Charles Cros. Kompozytorka otrzymała nagrodę Prezydenta Republiki Francuskiej za całokształt twórczości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 21 marca 2024 roku w Ambasadzie RP w Paryżu, pod patronatem Emmanuela Macrona, Prezydenta Francji.
Jeżeli właśnie rozpoczynasz przygodę z harfą, to warto, byś zapoznała lub zapoznał się z publikacjami wydanymi przez naszą Oficynę. Znajdziesz wśród nich nie tylko atrakcyjny materiał dydaktyczny, ale także barwnie ilustrowane miniaturki, gwarantujące radość z gry na harfie.
Agnieszka Kaczmarek-Bialic, harfistka koncertująca jako solistka i kameralistka zarówno w Polsce, jak i za granicą, przygotowała rekomendacje pięciu swoich ulubionych publikacji przeznaczonych na ten instrument. Artystka zdradza również historie, które kryją się za wskazanymi utworami. Która postać z japońskiej gry wideo i filmu anime stała się inspiracją do skomponowania utworu na harfę? Czy Witold Lutosławski potrafił komponować z myślą o „niebiańskim instrumencie”? Kto poprosił Janinę Garścię o nowe kompozycje dla siebie i swojego brata?