Aktualności
Koncerty w radiowej Dwójce na majowy weekend
2011-04-28
Majowy weekend w radiowej Dwójce upłynie pod znakiem wielu utworów z katalogu PWM. Wysłuchać można będzie m.in. utworów Henryka Mikołaja Góreckiego, Witolda Lutosławskiego, Romana Palestra czy Wojciecha Kilara.Zapraszamy do zapoznania się z ramówką:
W czwartek 28 kwietnia od 1 do 2 w nocy wysłuchać będzie można w audycji „Fantazja polska” II Symfonię „Święty Boże” op.20 Jana Maklakiewicza.
(wyk. Adam Kruszewski – baryton, Chór i Orkiestra Filharmonii Narodowej, dyr. Antoni Wit)
Sobota 30 kwietnia od 2 do 6 rano to:
Jerzy Gablenz Pielgrzym – poemat symfoniczny op. 12,
wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Krzysztof Dziewięcki
Stanisław Moniuszko IV Litania Ostrobramska,
wyk. Zofia Kilanowicz – sopran, Jadwiga Rappé – alt, Adam Zdunikowski – tenor, Janusz Borowicz – bas, Chór Polskiego Radia, kier. Włodzimierz Siedlik, Polska Orkiestra Radiowa dyr. Jerzy Maksymiuk
Mieczysław Karłowicz Odwieczne pieśni op. 10,
wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia dyr. Jacek Kaspszyk
Karol Szymanowski Litania do Marii Panny op. 59,
wyk. Jadwiga Gadulanka – sopran, Chór Polskiego Radia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit,
Karol Szymanowski I Koncert skrzypcowy op. 35,
wyk. Jakub Jakowicz – skrzypce, Sinfonia Varsovia dyr. Jerzy Maksymiuk
Witold Lutosławski Partita,
wyk. Patrycja Piekutowska – skrzypce, Beata Bilińska – fortepian
Henryk Mikołaj Górecki Totus tuus,
wyk. Chór Polskiego Radia, dyr. Włodzimierz Siedlik,
Henryk Mikołaj Górecki Trzy utwory w dawnym stylu,
wyk. Sinfonia Varsovia dyr. Jerzy Maksymiuk
Niedziela 1 maja od 2 do 6 rano to:
Henryk Mikołaj Górecki Beatus vir – psalm op.38,
wyk. Piotr Nowacki – bas, Chór Polskiego Radia, Madrygaliści Capelli Cracoviensis, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura
Roman Palester Hymnus pro gratiarum actione – Te Deum,
wyk. Chór Chłopięcy Filharmonii Krakowskiej, Chór Polskiego Radia, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Ruben Silva; Roman Palester Serenada, wyk. Barbara Świątek-Żelazny, Kazimierz Moszyński – flety, Capella Cracoviensis, dyr. Stanisław Gałoński
Wojciech Kilar Angelus,
wyk. Izabela Kłosińska – sopran, Chór Polskiego Radia, Chór Filharmonii Śląskiej, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Łukasz Borowicz; Wojciech Kilar Orawa, wyk.: Orkiestra Kameralna Miasta Tychy AUKSO, dyr. Marek Moś;
Witold Lutosławski Koncert fortepianowy,
wyk. Ewa Pobłocka –fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. kompozytor;
Zbigniew Bujarski Lumen,
wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Jerzy Katlewicz
Pierwsze retransmisje z festiwalu prawykonań, który odbył się w marcu w Katowicach, planowane są na 5 maja w Filharmonii Dwójki o 19.00. Zostanie tam zaprezentowany utwór nagrodzonego niedawno nagroda Gwarancji Kultury Aleksandra Nowaka pt. Płacz dziecinko, płacz.
Serdecznie zapraszamy do wysłuchania.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.