PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Koncerty w radiowej Dwójce w maju

2011-05-05
Zapraszamy do zapoznania się z wykazem utworów z katalogu PWM, których w najbliższych dniach będzie można posłuchać w Radiowej Dwójce:

P o n i e d z i a ł e k, 9.05.2011, od 1.00 – 2.00 - Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Kazimierz Serocki II Symfonia „Symfonia pieśni”,
wyk. Bożena Betley – sopran, Feliks Gałecki – baryton, Chór i Orkiestra Polskiego Radia w Krakowie, dyr. Jan Krenz;
Tadeusz Baird II Symfonia „Sinfonia quasi fantasia”,
wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Zbigniew Graca

Ś r o d a, 11.05.2011, od 1.00 – 2.00 - Fantazja polska – opracowanie Barbary Taraszkiewicz-Nowik
Mikołaj Górecki Trzy epizody na orkiestrę,
wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Gabriel Chmura;
Kazimierz Serocki Romantyczny koncert,
wyk. Adam Wodnicki – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tadeusz Wojciechowski

C z w a r t e k, 12.05.2011, od 9.50 – 11.00 – Stara tradycja
Karol Szymanowski IV Symfonia koncertująca op. 60,
wyk. Ewa Kupiec – fortepian, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Kazimierz Kord;
Grażyna Bacewicz III Koncert skrzypcowy,
wyk. Joanna Kurkowicz – skrzypce, Polska Orkiestra Radiowa, dyr. Łukasz Borowicz;

S o b o t a, 14.05.2011, od 2.00 – 6.55 – Fantazja polska – opracowanie Zofii Żmigrodzkiej
Tadeusz Baird: Colas Breugnon,
wyk. Łukasz Długosz – flet, Orkiestra Kameralna Polskiego Radia „Amadeus”, dyr. Agnieszka Duczmal,
4 Sonety miłosne do słów Szekspira w tłum. Macieja Słomczyńskiego,
wyk. Adam Kruszewski – baryton, Polska Orkiestra Kameralna, dyr. Wojciech Michniewski;
Paweł Mykietyn Sonety Szekspira,
wyk. Jacek Laszczkowski – kontratenor, Maciej Grzybowski – fortepian;
Stanisław Moniuszko: I Kwartet smyczkowy d-moll,
wyk. Kwartet Camerata,
Sonety krymskie – kantata do poezji Adama Mickiewicza,
wyk. Adam Zdunikowski – tenor, Chór Polskiego Radia, dyr. Włodzimierz Siedlik, Polska Orkiestra Radiowa, dyr. Andrzej Straszyński;
Zygmunt Noskowski I Symfonia A-dur,
wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Sławek Wróblewski,

N i e d z i e l a, 15.05.2011, od 2.00 – 6.00 – Fantazja polska – opracowanie Małgorzaty Gąsiorowskiej
Józef Elsner Uwertura do opery Król Łokietek,
wyk. Orkiestra Polskiego Radia w Krakowie, dyr. Jerzy Salwarowski;
Tadeusz Szeligowski Scena na Zamku Wawelskim z opery Bunt żaków,
wyk. Józef Frakstein – bas, Piotr Kusiewicz – tenor, Jerzy Antepowicz – tenor, Warszawska Filharmonia Radiowa, dyr. Mieczysław Nowakowski;
Ludomir Różycki: Sonata wiolonczelowa op. 10,
wyk. Tomasz Strahl – wiolonczela, Edward Wolanin – fortepian,
Stańczyk – scherzo symfoniczne op. 1, wyk. Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Janusz Przybylski;
Ludomir Różycki Bolesław Śmiały -  poemat symfoniczny op. 8,
wyk. Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Janusz Przybylski;
Witold Rudziński Odprawa posłów greckich, (fragm. I aktu),
wyk. soliści Chór i Orkiestra Teatru Wielkiego w Warszawie, dyr. Antoni Wicherek;
Romuald Twardowski Dwa interludia z opery Maria Stuart,
wyk. Orkiestra Polskiego Radia w Krakowie, dyr. Tadeusz Wojciechowski;
Marek Stachowski Ody Safickie,
wyk. Jadwiga Teresa Stępień – mezzosopran, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Antoni Wit;
Aleksander Lasoń Concerto festivo,
wyk. Krzysztof Bąkowski – skrzypce, Wielka Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia, dyr. Tomasz Bugaj


Pierwsze retransmisje z festiwalu prawykonań, który odbył się w marcu w Katowicach, planowane są na 5 maja w Filharmonii Dwójki o 19.00. Zostanie tam zaprezentowany utwór Płacz dziecinko, płacz Aleksandra Nowaka, laureata nagrody TVP Kultura Gwarancje Kultury.

Serdecznie zapraszamy do wysłuchania.

 

Najczęściej czytane:

Paweł Malinowski nowym kompozytorem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.

Matematyczność w muzyce. 36. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.

Biblia tańca powraca. Kultowy podręcznik Ireny Turskiej na nowo

Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.

Instrument miesiąca: klawesynowe rekomendacje Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz

Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.

Kto napisał „Poloneza Ogińskiego”? Odpowiedź nie jest oczywista

Wzruszająca melodia, chwytliwy tytuł, a do tego legenda o cierpieniu kompozytora opuszczającego kraj pod przymusem. Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny, potocznie zwany też Polonezem Ogińskiego, to jeden z najsłynniejszych utworów w historii polskiej muzyki. Najnowsze badania muzykologiczne sugerują jednak, że autorem tej kompozycji najprawdopodobniej wcale nie był Ogiński...

Jak brzmi muzyka najnowsza? Premiery w Krakowie i we Wrocławiu

Spośród różnorodnych czynników, które kształtują muzykę najnowszą, można wskazać indywidualne doświadczenia i perspektywy jej twórców, współczesne wydarzenia społeczne czy dziedzictwo kulturowe, niekoniecznie rodzime.

Księgarnia PWM 29 marca 2024 czynna w godzinach 10:00-16:00.

Informujemy, że księgarnia PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie w dniu 29 marca 2024 czynna będzie w godzinach 10:00-16:00. Życzymy spokojnych Świąt Wielkiej Nocy i zapraszamy na zakupy do księgarni stacjonarnej już 2 kwietnia.

Śpiewajmy razem! Muzyczne spotkanie seniorów w Krakowie

Wieczór wokół tradycji wspólnego śpiewania najpiękniejszych polskich pieśni – w teorii
i w praktyce. Już 16 kwietnia o g. 18.00 w Klubie Akademickim ARKA odbędzie się spotkanie pod hasłem „Śpiewajmy razem!”. W programie prelekcja, lekcja śpiewania i koncert krakowskich chórów seniorów. Wstęp wolny.

Elżbieta Sikora uhonorowana Nagrodą Prezydenta Republiki Francuskiej

Elżbieta Sikora została nagrodzona podczas 76. ceremonii Grands Prix internationaux du disque, organizowanej przez francuską Académie Charles Cros. Kompozytorka otrzymała nagrodę Prezydenta Republiki Francuskiej za całokształt twórczości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 21 marca 2024 roku w Ambasadzie RP w Paryżu, pod patronatem Emmanuela Macrona, Prezydenta Francji.
 

Instrument miesiąca: harfowe rekomendacje Agnieszki Kaczmarek-Bialic

Jeżeli właśnie rozpoczynasz przygodę z harfą, to warto, byś zapoznała lub zapoznał się z publikacjami wydanymi przez naszą Oficynę. Znajdziesz wśród nich nie tylko atrakcyjny materiał dydaktyczny, ale także barwnie ilustrowane miniaturki, gwarantujące radość z gry na harfie.

 

Agnieszka Kaczmarek-Bialic, harfistka koncertująca jako solistka i kameralistka zarówno w Polsce, jak i za granicą, przygotowała rekomendacje pięciu swoich ulubionych publikacji przeznaczonych na ten instrument. Artystka zdradza również historie, które kryją się za wskazanymi utworami. Która postać z japońskiej gry wideo i filmu anime stała się inspiracją do skomponowania utworu na harfę? Czy Witold Lutosławski potrafił komponować z myślą o „niebiańskim instrumencie”? Kto poprosił Janinę Garścię o nowe kompozycje dla siebie i swojego brata?