Aktualności
8 grudnia Dniem Otwartym Opery Krakowskiej
2012-12-03
Najbliższa sobota, 8 grudnia, będzie Dniem Otwartym Opery Krakowskiej. Program dnia skierowany został zarówno do dorosłych jak i do dzieci - znajduje się w nim wiele spotkań z twórcami i wykonawcami, warsztaty, wystawy oraz możliwość poznania pracy opery "od podszewki".W programie Dnia Otwartego:
- otwarta próba Koncertu Sylwestrowego w wykonaniu Orkiestry Opery Krakowskiej pod batutą Tomasza Tokarczyka, Duża Scena godz. 10.00-11.30 (wstęp za okazaniem wejściówek)
- pokaz Studia Baletowego, Antresola godz. 11.00
- otwarta próba reżyserska „Małego Lorda” z udziałem reżysera Janusza Szydłowskiego, Duża Scena godz. 12.00-13.30 (wstęp za okazaniem wejściówek)
- spotkanie z odtwórczyniami partii Adiny w „Napoju miłosnym” - Katarzyną Oleś-Blacha, Iwoną Sochą i Joanną Woś oraz reżyserem Henrykiem Baranowskim, Sala Kameralna godz. 14.00 (wstęp za okazaniem wejściówek)
- zwiedzanie gmachu Opery Krakowskiej – grupy w godzinach godz. 10.30, 12.30, 13.30, 15.30 (wstęp za okazaniem wejściówek)
- malowanie bombek świątecznych - Antresola / Kawiarnia Operowa, godz. 13.00.
Ponadto w godzinach 10.00 – 15.00
- warsztaty plastyczne (Antresola)
- warsztaty ruchu i muzyki (Antresola)
- możliwość charakteryzacji, przymierzania strojów i nakryć głowy (hol kasowy)
- aneks kinowy (hol kasowy)
We foyer budynku ustawione zostanie stoisko PWM z książkami o operze, między innymi monumentalną "Tysiąc i jedną operą" Piotra Kamińskiego, "Leksykonem postaci operowych" G. Wiśniewskiego oraz "Opowieściami nutą malowanymi" Doroty Skwark. Ponadto miłośnicy opery będą mogli zakupić gadżety muzyczne, również te związane z operą, jak na przykład magnesy ze scenami operowymi z wiodących oper, takich jak Jezioro łabędzie, Pan Marimba i Madame Butterfly.
Więcej informacji na stronie http://www.opera.krakow.pl/.
Najczęściej czytane:
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.