Aktualności
Festiwal Tanga Argentyńskiego "Wawel Tango"
2013-05-07
W dniach 16-19 maja w Krakowie usłyszeć i obejrzeć będzie można występy artystów zaproszonych na Wawel Tango – festiwal tanga argentyńskiego. Jeszcze przed rozpoczęciem festiwalu odbędą się spotkania:12.05.2013, niedziela, godz. 16.00
Popołudniowe Spotkania z Piazzollą
Muzycy z Akademii Muzycznej zagrają klasyczne aranżacje utworów Piazzoli.
Sala Koncertowa Akademii Muzycznej „Florianka”, ul. Św. Tomasza 32
12.05.2013, niedziela, godz. 19.00
Ta NIE ostatnia Niedziela
Wieczór kulturalny z tangiem.
Klub Kabaret, ul. Krakowska 5
W ramach festiwalu:
16.05.2013, czwartek, godz. 19.00
Tangowe wariacje na temat
Dialog o tangu. Wieczór dla koneserów muzyki klasycznej.
Villa Lobos na mezzosopran i 8 wiolonczel, do tego 4 pory roku, polskie interpretacje klasycznych tangowych utworów. Jazzowe aranżacje.
MUZEUM GALICJA, ul. Dajwór 18
Kiedy: 17.05.2013, godz. 21.00
Festiwal Tanga Argentyńskiego – Koncert
OTROS AIRES
Zmysłowe tango argentyńskie i elektroniczne rytmy tradycyjnych utworów. Otros Aires - zespół znany z nowoczesnych aranżacji tang na jedynym koncercie w Krakowie. Diego Ramos na pianinie, Hugo Satorre grający na akordeonie, Martin Bruhn na perkusji and Miguel Di Genova śpiew i gitara. Grupa istnieje ponad 10 lat, zaprezentowała 3 albumy studyjne, 1 live album, obecnie powstał czwarty album grupy „big man dancing”. Znani są na całym świecie z 22 trasami koncertowymi w Europie, Ameryce Północnej i Południowej.
Centrum Kultury Rotunda, ul. Oleandry 1, Kraków
Kiedy: 18.05.2013, godz. 21.00
Festiwal Tanga Argentyńskiego – Koncert
ORKIESTRA ENSEMBLE HYPERION
W czasie koncertu można będzie podziwiać prawdziwą argentyńską milongę. Na koncert zbiorą się tancerze z kilkudziesięciu miast, którzy przyjdą zatańczyć w ten wieczór. Odbędzie się też pokaz tanga argentyńskiego wykonany przez mistrzów świata. Wydarzenie jest częścią Festiwalu Tanga Argentyńskiego Wawel Tango.
Orkiestra Ensemble Hyperion została założona w 1992 roku i od początku tango leżało w sferze jej zainteresowań. Orkiestra szczególnym zainteresowaniem darzy repertuar Piazzoli. Skład orkiestry: Bandoneon: Josè Luis Betancor - skrzypce: Valerio Giannarelli gitara: Nicola Toscano - Flet: Bruno Fiorentini fortepian: Guido Bottaro - kontrabas: Danilo Grandi Śpiewa: Ruben Peloni. W swoim dorobku orkiestra ma 7 albumów, występuje na międzynarodowych festiwalach tanga.
Dodatkową atrakcją koncertu jest pokaz argentyńskich mistrzów świata Maxa van de Voorde i Solange Acosta.
Stara Zajezdnia, ul. Św. Wawrzyńca 12, Kraków
Najczęściej czytane:
To już osiemdziesiąt lat od kiedy Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Przypadający w 2025 roku jubileusz Oficyna uświetni serią koncertów z udziałem artystów najwyższej próby w renomowanych salach koncertowych w Polsce. Podczas licznych aktywności muzycznych i edukacyjnych towarzyszyć nam będzie najlepsza polska twórczość. Do wspólnego świętowania zapraszamy już 7 i 8 marca do Wrocławia!
W lutym po raz pierwszy wykonane zostaną najnowsze utwory Agaty Zubel i Zygmunta Krauze. Chociaż oba dzieła różnią się od siebie pod względem obsady czy sposobu konstrukcji, to w przypadku źródła inspiracji łączy je eksploracja zagadnień związanych z malarstwem.
Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.
Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.
Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.
Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.