PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

47. Festiwal Pianistyki Polskiej w Słupsku

2013-09-03
W dniach 7-13 września w Słupsku w ramach 47. Festiwalu Pianistyki Polskiej odbędzie się szereg koncertów, na których usłyszeć będzie można perły polskiej muzyki (utwory Chopina, Lutosławskiego, Szymanowskiego), utwory mniej znane (np. „Negro spirituals” Romana Maciejewskiego czy „Balladę” Ludomira Różyckiego), a także prawykonanie nowego utworu Pawła Łukaszewskiego. 7 IX – sobota, SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00, inauguracja festiwalu

BEATA BILIŃSKA – fortepian, KONSTANTY ANDRZEJ KULKA – skrzypce, TOMASZ STRAHL – wiolonczela, BOGDAN KUŁAKOWSKI – fortepian, BOHDAN JARMOŁOWICZ - dyrygent, Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku

Witold Lutosławski: Koncert fortepianowy

Ludwig van Beethoven: Koncert na skrzypce, wiolonczelę i fortepian C-dur op. 56 „Potrójny”

 
8 IX – niedziela, SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00, recital fortepianowy
 
EWA POBŁOCKA

Johann Sebastian Bach: Ricercar a-moll  BWV 1079

Fryderyk Chopin: IV Ballada f-moll op.52

Witold Lutosławski: Sonata fortepianowa (1934)

 Paweł Szymański: Partita

Johann Sebastian Bach: III Partita a-moll BWV 827

 

9 IX – poniedziałek, ZAMEK KSIĄŻĄT POMORSKICH godz. 16:00, Estrada Młodych
 

IZABELA JUTRZENKA-TRZEBIATOWSKA (Kraków): Fryderyk Chopin: Barkarola Fis-dur op. 60, Claude Debussy: Suita bergamasque, Maurice Ravel: Sonatina

KRZYSZTOF KOZŁOWSKI (Warszawa): Roman Maciejewski: 5 Mazurków, Witold Lutosławski: 2 Etiudy, Ferenc Liszt: Après une lecture du Dante. Fantasia quasi Sonata

 

SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00

DUET FORTEPIANOWY
Duo Granat: TAMARA GRANAT, BARTŁOMIEJ KOMINEK: Franz Schubert: Fantazja f-moll D 940, Roman Maciejewski: Negro spirituals, Witold Lutosławski: Wariacje na temat Paganiniego, Carlos Guastavino: Tres Romances Argentinos, Astor Piazzola: 3 Tanga

 

10 IX – wtorek, ZAMEK KSIĄŻAT POMORSKICH godz. 16:00, Estrada Młodych

ARTUR HAFTMAN (Stargard Szczeciński): Fryderyk Chopin: 4 Mazurki op. 24, Karol Szymanowski: 4 Mazurki z op. 50, Fryderyk Chopin: III Scherzo cis-moll op. 39, Fryderyk Chopin: III Ballada As-dur op. 47, Maurycy Moszkowski: Kaprys hiszpański op. 37


ADAM PIÓRKOWSKI (Gdańsk): Ludwig van Beethoven: Sonata As-dur op.110, Karol Szymanowski: Serenada don Juana z cyklu „Maski”op.34, Ferenc Liszt: Ballada h-moll

 SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00 - Solo i Kameralnie

JOANNA MARCINKOWSKA - fortepian, AGATA SZYMCZEWSKA - skrzypce: Fryderyk Chopin: Wariacje B-dur op. 2 na temat Mozarta „La ci darem la mano”, Ignacy Jan Paderewski: Sonata fortepianowa es-moll op. 21, Ignacy Jan Paderewski: Sonata na skrzypce i fortepian a-moll op. 13, Karol Szymanowski: Nokturn i Tarantella op. 28 na skrzypce i fortepian

11 IX – środa
, ZAMEK KSIĄŻAT POMORSKICH godz. 16:00, Estrada Młodych

EWA DANILEWSKA (Katowice): Wolfgang Amadeus Mozart: Sonata D-dur KV 576, Claude Debussy: 6 Preludiów z II zeszytu Preludiów fortepianowych

ADAM KOŚMIEJA (Bydgoszcz): Johann Sebastian Bach: Preludium i fuga b-moll (WTK II), Ignacy Jan Paderewski: Krakowiak fantastyczny op. 14 nr  6, Legenda As-dur op. 16 nr 1, Ludwig van Beethoven: XXXII Sonata fortepianowa c-moll op. 111

SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00 - Koncert kameralny

WOJCIECH ŚWIĘTOŃSKI - fortepian
Kwartet smyczkowy NOSTADEMA
Jakub Nowak - skrzypce
Kamil Staniczek - skrzypce
Aleksandra Demowska-Madejska - altówka
Kornelia Jamborowicz - wiolonczela

Paweł Łukaszewski: Kwintet fortepianowy (2013, prawykonanie światowe)
Ludomir Różycki: Ballada op. 18
Rebecca Clarke: Dumka (1940)
Dmitrij Szostakowicz: Trio fortepianowe e-moll op. 67


12 IX – czwartek, SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00, recital fortepianowy

 KRZYSZTOF JABŁOŃSKI: Fryderyk Chopin: Nokturn f-moll op. 55 nr 1, IV Ballada f-moll op. 52, II Sonata b-moll op. 35, Ferenc Liszt: Nokturn As-dur nr 3, Funérailles, Dolina Obermanna, I Walc “Mefisto”


13 IX – piątek, SALA FILHARMONII i TEATRU godz. 19:00, Zakończenie festiwalu - Laureaci Estrady Młodych 2013

FINAŁOWY KONCERT SYMFONICZNY

TOMASZ RITTER – fortepian, Laureat Estrady Młodych 2012, BOHDAN JARMOŁOWICZ – dyrygent
Orkiestra Polskiej Filharmonii „Sinfonia Baltica” w Słupsku     

Ludwig van Beethoven: IV Koncert fortepianowy G-dur op. 58

 



 

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.