PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Chóralny „CRACOVIA CANTANS”

2015-06-01

VI edycja Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego „Cracovia Cantans” odbędzie się w dniach 11 - 14 czerwca 2015 roku. Festiwal stanowi znakomitą okazję do spotkania zespołów z różnych zakątków świata, a także promocji muzyki chóralnej. 

 

Festiwal rozpocznie się 11 czerwca koncertem zatytułowanym „Światło i Śpiew” (godzina 19:00, Kościół św. Katarzyny, ul. Augustiańska 7), podczas którego wystąpią chóry: K.O.O.R. z Estonii, Lahden Kamarikuoro oraz Näsin Ääni z Finlandii, Vrengenkoret z Norwegii i Lundby Motet Choir oraz
Norrlands Nations Choir ze Szwecji.



W kolejnych dniach odbędą się przesłuchania konkursowe, a także liczne koncerty w różnych częściach Krakowa: w Szkole Muzycznej im. M. Karłowicza, Filharmonii Krakowskiej oraz w kościołach na Starym Mieście. W festiwalu udział biorą chóry polskie i zagraniczne.



W Jury pod przewodnictwem prof. Romualda Twardowskiego zasiądą wybitni artyści i specjaliści z dziedziny chóralistyki: Ko Matsushita (Japonia), Irina Roganova (Rosja), Javier Busto (Hiszpania) oraz Rihards Dubra (Łotwa).


Chóry uczestniczyć mogą w jednej z następujących kategorii:
- Chóry mieszane dorośli
- Chóry o głosach równych dorośli - męskie
- Chóry o głosach równych dorośli - żeńskie
- Chóry młodzieżowe
- Chóry dziecięce
- Chóry kameralne
- Muzyka popularna, ludowa, gospel
- Muzyka sakralna



Najlepszy chór festiwalu otrzyma nagrodę GRAND PRIX oraz statuetkę „Złota Polihymnia”.


Dodatkowo Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest fundatorem specjalnej nagrody w wysokości 500 EUR dla chóru zagranicznego za najlepszą interpretację i wykonanie utworu chóralnego polskiego kompozytora z katalogu PWM. Do rywalizacji o nagrodę mógł przystąpić każdy zespół, w którego programie znalazł się przynajmniej jeden z konkursowych utworów. Wykonawcy zobowiązani są do śpiewania z oryginalnych nut. Zwycięzcę poznamy podczas uroczystej Gali 14 czerwca o godzinie 16.00 w Filharmonii Krakowskiej.
Wstęp na koncerty i przesłuchania konkursowe jest bezpłatny.


Szczegółowy program znaleźć można na stronie: www.krakowchoirfestival.pl 

Najczęściej czytane:

Wyostrz słuch na pieśni Zygmunta Mycielskiego

Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.

Kompozytorka Miesiąca: Elżbieta Sikora i jej #biurkokompozytorki

Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą. 

Polskie Wydawnictwo Muzyczne na konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie

Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.

Muzyka Grażyny Bacewicz zabrzmi podczas prestiżowego konkursu dyrygenckiego!

Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.

Tak świętowaliśmy 80-lecie PWM. Muzyczne spotkania 2025

3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.

Prapremiery wieńczące 2025 rok

Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.

„Ruch Muzyczny” świętuje 80-te urodziny wyjątkowym koncertem

Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego

XVI Ogólnopolska Konferencja Bibliotekarzy Muzycznych

Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".

Pracownicy i autorzy PWM uhonorowani odznaczeniami państwowymi

Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

„… od nas kochać mocniej na pewno nie mogą” – Koncert fortepianowy e-moll Fryderyka Chopina. Historia pewnego utworu

I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.