Aktualności
Cracovia Cantans 2016
2015-11-06
Polskie Wydawnictwo Muzyczne po raz kolejny będzie partnerem Międzynarodowego Festiwalu Chóralnego "Cracovia Cantans" i ufunduje nagrodę w wysokości 500 EURO dla chóru zagranicznego za najlepszą interpretację i wykonanie utworu chóralnego z katalogu PWM.
Siódma edycja festiwalu odbędzie się w czerwcu 2016 roku. Zespoły zainteresowane udziałem w Festiwalu mogą się zgłaszać do 15 listopada 2015 roku. O nagrodę specjalną ufundowaną przez PWM powalczyć może każdy chór zagraniczny, który podczas konkursu wykona jeden z niżej wymienionych utworów chóralnych. Wymagane jest korzystanie z oryginalnych nut.
Utwory na chór mieszany (SATB):
Marian Borkowski, Lux, 4’
Marian Borkowski, Sanctus, 4’
Henryk Jan Botor, Jezu, ozdobo Aniołów, 5’
Marcel Chyrzyński, …similes esse bestiis, 5’
Wojciech Kałamarz, Niepokalana Królowa, 2’30’’
Wojciech Kałamarz, Słowiański Papież, 3’30’’
Wojciech Kilar, Modlitwa do Małej Tereski, ca 4’
Wojciech Kilar, Lumen, 5’
Andrzej Koszewski, Magnificat, ca 3’30”
Aleksander Lasoń, Benedictus, 6’
Juliusz Łuciuk, IX Sonet słowiański, 7’
Paweł Łukaszewski, Ego sum pastor bonus, 4’
Paweł Łukaszewski, Laudate Dominum, 5’
Paweł Łukaszewski, Jubilate Deo, 2’
Jan Adam Maklakiewicz, Kołysanka, 3’15”
Józef Świder, Cantus gloriosus, ca 4’
Romuald Twardowski – Tryptyk morski:
1. [Pieśń rycerzy Bolesławowych o morzu, 2’30”]
2. [Cisza morska, 2’30”]
3. [Morze, 2’50”]
Romuald Twardowski, Jubilate Deo, 3’
Romuald Twardowski, Lauda Sion, 5’
Romuald Twardowski, Regina coeli, ca 3’
Józef Świder, Cantus gloriosus, ca 4’
Józef Świder, Psalm 8. Wszechmocny Panie, 2’30’’
Józef Świder, Psalm 70. Boże wiecznej mocy, 2’
Wojciech Widłak, Modlitwa do Boga Miłosiernego, 2’30”
Wojciech Widłak, Psalmus CL, 3’20”
Stanisław Wiechowicz, Nie chcę cię, Kasiuniu, 2’
Maciej Zieliński, Domine, quis habitabit, 5’
Maciej Zieliński, Tractus, ca 3’30”
Utwory na chór żeński lub dziecięcy: (SAA)
Bronisław Rutkowski – Coś tam w lesie stuknęło, 2’
Bronisław Rutkowski – Siedzi sobie zając pod miedzą, 3’30”
Bronisław Rutkowski – Uciekła mi przepióreczka, 3’10”
Utwory na chór męski (TTBB)
Hieronim z Koprzywnicy, Veni Sancte Spiritus 2’30”
Stanisław Wiechowicz – Jakech ja konie pasł, 1’
Stanisław Wiechowicz – Leciały gęsi, 2’
Stanisław Wiechowicz – Wyszła dzieweczka, 1’
Zamówienia na nuty prosimy kierować na adres: handel@pwm.com.pl
Szczegóły, regulamin oraz formularz zgłoszeniowy znajdują się na stronie Festiwalu: http://www.krakowchoirfestival.pl/rules_applicationpl.html
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.