Aktualności
Nagrania „100 na 100” już dostępne w serwisach streamingowych!
2018-12-07
47 nowych nagrań wybitnych polskich artystów realizowanych na zamówienie PWM w ramach projektu "100 na 100. Muzyczne dekady wolności" jest już dostępnych w najważniejszych serwisach muzycznych, takich jak iTunes, Spotify czy Tidal.
Nagrania zostały podzielone na 10 dekadowych albumów. Zapraszamy do słuchania!
I 1918-1927 - https://independentdigital.lnk.to/1918_1927
II 1928-1937 - https://independentdigital.lnk.to/1928_1937
III 1938-1947 - https://independentdigital.lnk.to/1938_1947
IV 1948-1957 - https://independentdigital.lnk.to/1948_1957
V 1958-1967 - https://independentdigital.lnk.to/1958_1967
VI 1968-1977 - https://independentdigital.lnk.to/1968_1977
VII 1978-1987 - https://independentdigital.lnk.to/1978_1987
VIII 1988-1997 - https://independentdigital.lnk.to/1988_1997
IX 1998-2007 - https://independentdigital.lnk.to/1998_2007
X 2008-2017 - https://independentdigital.lnk.to/2008_2017
Więcej szczegółów na stronie www.stonasto.pl
WYKONAWCY NAGRAŃ
Chóry, orkiestry, zespoły symfoniczne i kameralne:
Camerata Silesia
Chór Polskiego Radia
Chór Filharmonii Narodowej
NFM Chór Filharmonii Wrocławskiej
Chór Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”
Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia
Polska Orkiestra Radiowa
Sinfonia Varsovia
Sinfonia Iuventus
Orkiestra Filharmonii Narodowej
Orkiestra Filharmonii Poznańskiej
Orkiestra Filharmonii Śląskiej
NFM Orkiestra Filharmonii Wrocławskiej
Orkiestra Teatru Wielkiego – Opery Narodowej
Orkiestra Zespołu Pieśni i Tańca „Śląsk”
Sinfonietta Cracovia
Amadeus Orkiestra Kameralna Polskiego Radia
AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy
NFM Ensemble
Orkiestra Muzyki Nowej
Spółdzielnia Muzyczna Contemporary Ensemble
Hob-beats Percussion Group
Kwartet Śląski
Lutosławski Quartet
Soliści:
Agata Zubel - sopran
Joanna Freszel – sopran
Olga Pasiecznik - sopran
Tomasz Kuk – tenor
Tadeusz Szlenkier - tenor
Szymon Komasa – baryton
Tomasz Konieczny - baryton
Ignacy Lisiecki – fortepian
Małgorzata Walentynowicz – fortepian
Adam Kośmieja - fortepian
Piotr Sałajczyk – fortepian
Andrzej Białko – organy
Elżbieta Karolak – organy
Gośka Isphording - klawesyn
Marcin Świątkiewicz – klawesyn
Piotr Orzechowski – fortepian elektroakustyczny Rhodesa
Łukasz Długosz – flet
Krzysztof Grzybowski – klarnet
Marco Blaauw – trąbka
Klaudiusz Baran – akordeon
Marcin Dylla – gitara
Marianna Bednarska – instrumenty perkusyjne
Ryszard Haba – instrumenty perkusyjne
Dyrygenci (orkiestry, chóry):
Grzegorz Nowak - dyrygent
Łukasz Borowicz – dyrygent
Michał Klauza – dyrygent
Marek Moś – dyrygent
Sebastian Perłowski – dyrygent
Szymon Bywalec - dyrygent
Ewa Strusińska – dyrygent
Marzena Diakun – dyrygent
Anna Duczmal-Mróz – dyrygent
Maciej Tworek – dyrygent
Jurek Dybał – dyrygent
Mirosław Jacek Błaszczyk – dyrygent
Piotr Sułkowski - dyrygent
Krzysztof Dziewięcki – dyrygent
Bassem Akiki – dyrygent
Renato Rivolta – dyrygent
José Maria Florêncio – dyrygent
Anna Szostak - dyrygent
Maria Piotrowska-Bogalecka – dyrygent
Bartosz Maciejewski – dyrygent
Kameraliści:
Julian Paprocki - klarnet
Artur Kasperek - fagot
Jabub Jakowicz - skrzypce
Andrzej Bauer - wiolonczela
Bartosz Bednarczyk – fortepian
Emilia Sitarz – fortepian
Jarosław Bester – akordeon
Magda Kordylasińska-Pękala, Olga Przybył, Radosław Mysłek, Piotr Maślanka, Rafał Kucharski, Miłosz Pękala, Paweł Pruszkowski – instrumenty perkusyjne
Najczęściej czytane:
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.