Aktualności
W oczekiwaniu na 3. edycję TUTTI.pl
2019-01-18
Program „zakręcony” na muzykę polską
Kiedy dwa lata temu ogłaszaliśmy przedsięwzięcie TUTTI.pl mieliśmy marzenie, by twórczość kompozytorów polskich w programach koncertów i festiwali stale wzrastała i była coraz lepiej rozpoznawana. Gdy zamykaliśmy pierwszy nabór wniosków – widzieliśmy już, że to dobra inicjatywa.
Dzisiaj, po dwóch latach działania TUTTI.pl możemy śmiało powiedzieć, że dzięki podjęciu przez Państwa zaproszenia to marzenie się realizuje! Realizujemy je wspólnie. Z bardzo dobrymi efektami. Mamy na to twarde dowody w postaci statystyk:
W ramach pierwszej edycji TUTTI.pl odbyło się 91 koncertów, w drugiej – 210! Ponad dwukrotnie zwiększyła się także liczba beneficjentów programu: w roku 2017 były to 23 instytucje, a rok później już 50. W ramach przedsięwzięcia odbyło się sześć prawykonań, powstało 9 nagrań CD. Najbardziej cieszy ogromny wzrost liczby bezpośrednich odbiorców organizowanych przez Państwa wydarzeń. Tutaj posługujemy się danymi szacunkowymi, jednak nawet przy założeniu dużego marginesu błędu różnica jest olbrzymia: z około 4000 w 2017 do ponad 60 tysięcy w 2018 roku!
Te dane są imponujące. Gratulujemy! Niezmiennie zachęcamy do dołączania do TUTTI.pl i kontynuacji współpracy.
TUTTI.pl 2019
Już dzisiaj zapowiadamy trzecią edycję TUTTI.pl. Wzorem ubiegłego roku, w ramach TUTTI.pl 2019 można będzie dwukrotnie ubiegać się o dofinansowanie zaplanowanych wydarzeń muzycznych.
Pierwszy nabór wniosków rusza już za miesiąc: 18 lutego, z terminem składania dokumentów do 18 marca. Ogłoszenie wyników przewidujemy w połowie kwietnia. Pula dofinansowania w pierwszym rozdaniu to 220 tys. zł.
Drugi nabór wniosków odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Szczegóły zostaną podane w dniu otwarcia naborów. Niezbędne informacje i komplet aktualnych dokumentów zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.tutti.pwm.com.pl.
Już od dzisiaj można planować strategię na najefektywniejsze pozyskanie środków z TUTTI.pl, do czego serdecznie zachęcamy.
Podpowiadamy: choć wszyscy kochamy „Orawę” Wojciecha Kilara, zespół ekspertów oceniających wnioski nie przyzna za ten wybór dużo punktów. Najwyższe noty dostają propozycje wykonań mniej znanych utworów oraz utworów współczesnych, cykle koncertowe i edukacyjne promujące twórczość kompozytorów polskich, czy nagrania nieutrwalonej dotąd muzyki.
Dziękujemy za wszystkie koncerty, nagrania i wydarzenia, które do tej pory odbyły się w ramach TUTTI.pl. Grajmy TUTTI polską muzykę!
Najczęściej czytane:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawiło swoją działalność podczas konferencji Instytutu Polskiego w Rzymie pt. „Musica e Memoria: 1945-2025. Tra reminiscenze e nuove prospettive/Muzyka i pamięć 1945-2025. Reminiscencje i nowe perspektywy”.
Dziś, 2 grudnia, rozpoczyna się osiemnasta odsłona jednego z najbardziej prestiżowych europejskich konkursów dyrygenckich: Donatella Flick – London Symphony Orchestra Conducting Competition. W bogatym przekroju repertuarowym jako utwór obowiązkowy znalazł się także Koncert na orkiestrę smyczkową Grażyny Bacewicz.
3 miasta, blisko 40 wydarzeń, koncertów, spotkań i warsztatów edukacyjnych, ponad 800 wykonawców, dzieła 38 kompozytorów związanych z PWM, 1 statuetka „Koryfeusz Muzyki Polskiej” oraz tysiące melomanów w salach koncertowych, miejskiej sonosferze i na radiowej antenie. Polskie Wydawnictwo Muzyczne uczciło 80-lecie swojej działalności wyjątkowym cyklem „Muzyczne spotkania”. Całoroczne obchody jubileuszu Oficyny zwieńczył uroczysty koncert w Filharmonii Krakowskiej z udziałem Laureatki IV Nagrody XIX Konkursu Chopinowskiego Tianyao Lyu.
Refleksje i mistyka nad różnymi obszarami życia to wątki towarzyszące utworom, których prawykonania odbędą się w grudniu. Nowych dzieł kompozytorów współpracujących z Polskim Wydawnictwem Muzycznym będzie można posłuchać w Katowicach oraz Bydgoszczy.
Już 7 grudnia w Studiu S1 w Warszawie specjalnym koncertem swoje osiemdziesiąte urodziny będzie obchodził „Ruch Muzyczny” – najstarsze czasopismo o muzyce klasycznej w Polsce. W programie znajdą się m.in. kompozycje dawnych, legendarnych redaktorów naczelnych – Stefana Kisielewskiego i Zygmunta Mycielskiego
Dziedzictwo muzyczne w nowym formacie — prezentacja portalu Polska Biblioteka Muzyczna podczas XVI Ogólnopolskiej Konferencji Bibliotekarzy Muzycznych pod hasłem "Muzykalia w zmieniającym się otoczeniu bibliotecznym – integracja, współpraca, harmonia".
Z okazji jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, zasłużeni pracownicy Oficyny oraz związani z nią autorzy i przedstawiciele polskiego środowiska muzycznego zostali uhonorowani odznaczeniami państwowymi. Samo wydawnictwo otrzymało też Brązowy Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.
I Koncert fortepianowy e-moll op. 11 w rzeczywistości powstał kilka miesięcy po II Koncercie f-moll op. 21; „zamieniona” opusowa numeracja wynika z dat wydań obu utworów. Dziś pochylimy się nad późniejszym z tych dwóch z dzieł, dojrzalszym i kreślonym pewniejszą ręką. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się koncertowym programom, sztambuchowym wyznaniom i pożegnaniu z Ojczyzną.
Choć o życiu i twórczości Fryderyka Chopina napisano już niemal wszystko, jego dwie podróże do Brytanii wciąż pozostają mało znanym epizodem biografii. Książka Petera Willisa „Chopin w Brytanii” rzuca nowe światło na ten fragment życia kompozytora, wypełniając lukę w dotychczasowych badaniach. Teraz nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego ukazuje się po raz pierwszy w polskim tłumaczeniu.
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.