Aktualności
W oczekiwaniu na 3. edycję TUTTI.pl
2019-01-18
Program „zakręcony” na muzykę polską
Kiedy dwa lata temu ogłaszaliśmy przedsięwzięcie TUTTI.pl mieliśmy marzenie, by twórczość kompozytorów polskich w programach koncertów i festiwali stale wzrastała i była coraz lepiej rozpoznawana. Gdy zamykaliśmy pierwszy nabór wniosków – widzieliśmy już, że to dobra inicjatywa.
Dzisiaj, po dwóch latach działania TUTTI.pl możemy śmiało powiedzieć, że dzięki podjęciu przez Państwa zaproszenia to marzenie się realizuje! Realizujemy je wspólnie. Z bardzo dobrymi efektami. Mamy na to twarde dowody w postaci statystyk:
W ramach pierwszej edycji TUTTI.pl odbyło się 91 koncertów, w drugiej – 210! Ponad dwukrotnie zwiększyła się także liczba beneficjentów programu: w roku 2017 były to 23 instytucje, a rok później już 50. W ramach przedsięwzięcia odbyło się sześć prawykonań, powstało 9 nagrań CD. Najbardziej cieszy ogromny wzrost liczby bezpośrednich odbiorców organizowanych przez Państwa wydarzeń. Tutaj posługujemy się danymi szacunkowymi, jednak nawet przy założeniu dużego marginesu błędu różnica jest olbrzymia: z około 4000 w 2017 do ponad 60 tysięcy w 2018 roku!
Te dane są imponujące. Gratulujemy! Niezmiennie zachęcamy do dołączania do TUTTI.pl i kontynuacji współpracy.
TUTTI.pl 2019
Już dzisiaj zapowiadamy trzecią edycję TUTTI.pl. Wzorem ubiegłego roku, w ramach TUTTI.pl 2019 można będzie dwukrotnie ubiegać się o dofinansowanie zaplanowanych wydarzeń muzycznych.
Pierwszy nabór wniosków rusza już za miesiąc: 18 lutego, z terminem składania dokumentów do 18 marca. Ogłoszenie wyników przewidujemy w połowie kwietnia. Pula dofinansowania w pierwszym rozdaniu to 220 tys. zł.
Drugi nabór wniosków odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Szczegóły zostaną podane w dniu otwarcia naborów. Niezbędne informacje i komplet aktualnych dokumentów zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.tutti.pwm.com.pl.
Już od dzisiaj można planować strategię na najefektywniejsze pozyskanie środków z TUTTI.pl, do czego serdecznie zachęcamy.
Podpowiadamy: choć wszyscy kochamy „Orawę” Wojciecha Kilara, zespół ekspertów oceniających wnioski nie przyzna za ten wybór dużo punktów. Najwyższe noty dostają propozycje wykonań mniej znanych utworów oraz utworów współczesnych, cykle koncertowe i edukacyjne promujące twórczość kompozytorów polskich, czy nagrania nieutrwalonej dotąd muzyki.
Dziękujemy za wszystkie koncerty, nagrania i wydarzenia, które do tej pory odbyły się w ramach TUTTI.pl. Grajmy TUTTI polską muzykę!
Najczęściej czytane:
W drugiej połowie czerwca czekają nas niezwykle interesujące prawykonania dwóch, najnowszych dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Najpierw, w Gdańsku, zabrzmi Ambient na dwa flety, organy i orkiestrę symfoniczną Grażyny Pstrokońskiej-Nawratil, pod koniec miesiąca zaś, w Poznaniu, Głos Potwora, nowa opera Alka Nowaka.
Pianistka, kameralistka, kompozytorka i synestetyczka, doktor habilitowana w dziedzinie sztuk muzycznych. Autorka licznych i bestsellerowych publikacji fortepianowych wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. W czerwcu Marta Mołodyńska-Wheeler, jako kompozytorka miesiąca, opowiada nam o tym, jak powstają jej utwory i jakie zwyczaje towarzyszą jej w pracy twórczej.
W maju 1857 r. w „Ruchu Muzycznym” ukazała się zapowiedź wystawienia Halki na deskach warszawskiego Teatru Wielkiego. Na te wieści Stanisław Moniuszko czekał bez mała dekadę – teraz jednak wpadł w „żywy niepokój”… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się przygotowaniom do długo wyczekiwanej przez kompozytora premiery.
Dzieło nagrodzone w Konkursie Kompozytorskim Piesomen Antropon zabrzmi po raz pierwszy 6 czerwca w Filharmonii Pomorskiej im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy. Tego wieczoru usłyszymy ponadto utwory kompozytorów polskich i francuskich, których twórczość stanowi świadectwo czasu i hołd złożony wielkim osobowościom świata sztuki i duchowości m.in. Krzysztofa Pendereckiego i Joanny Wnuk-Nazarowej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem Konkursu.
W ostatnim tygodniu maja uczniowie krakowskich przedszkoli i szkół odwiedzili księgarnię muzyczną PWM z okazji trwającego Tygodnia Dziecka w Polskim Wydawnictwie Muzycznym.
2 czerwca br. rozpocznie się 12. edycja Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Stanisława Moniuszki. W muzyczne szranki stanie 77 młodych śpiewaków z 28 krajów; zwycięzców poznamy 7 czerwca. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest Partnerem wydarzenia.
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.