Aktualności
W oczekiwaniu na 3. edycję TUTTI.pl
2019-01-18
Program „zakręcony” na muzykę polską
Kiedy dwa lata temu ogłaszaliśmy przedsięwzięcie TUTTI.pl mieliśmy marzenie, by twórczość kompozytorów polskich w programach koncertów i festiwali stale wzrastała i była coraz lepiej rozpoznawana. Gdy zamykaliśmy pierwszy nabór wniosków – widzieliśmy już, że to dobra inicjatywa.
Dzisiaj, po dwóch latach działania TUTTI.pl możemy śmiało powiedzieć, że dzięki podjęciu przez Państwa zaproszenia to marzenie się realizuje! Realizujemy je wspólnie. Z bardzo dobrymi efektami. Mamy na to twarde dowody w postaci statystyk:
W ramach pierwszej edycji TUTTI.pl odbyło się 91 koncertów, w drugiej – 210! Ponad dwukrotnie zwiększyła się także liczba beneficjentów programu: w roku 2017 były to 23 instytucje, a rok później już 50. W ramach przedsięwzięcia odbyło się sześć prawykonań, powstało 9 nagrań CD. Najbardziej cieszy ogromny wzrost liczby bezpośrednich odbiorców organizowanych przez Państwa wydarzeń. Tutaj posługujemy się danymi szacunkowymi, jednak nawet przy założeniu dużego marginesu błędu różnica jest olbrzymia: z około 4000 w 2017 do ponad 60 tysięcy w 2018 roku!
Te dane są imponujące. Gratulujemy! Niezmiennie zachęcamy do dołączania do TUTTI.pl i kontynuacji współpracy.
TUTTI.pl 2019
Już dzisiaj zapowiadamy trzecią edycję TUTTI.pl. Wzorem ubiegłego roku, w ramach TUTTI.pl 2019 można będzie dwukrotnie ubiegać się o dofinansowanie zaplanowanych wydarzeń muzycznych.
Pierwszy nabór wniosków rusza już za miesiąc: 18 lutego, z terminem składania dokumentów do 18 marca. Ogłoszenie wyników przewidujemy w połowie kwietnia. Pula dofinansowania w pierwszym rozdaniu to 220 tys. zł.
Drugi nabór wniosków odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Szczegóły zostaną podane w dniu otwarcia naborów. Niezbędne informacje i komplet aktualnych dokumentów zostaną wkrótce opublikowane na stronie www.tutti.pwm.com.pl.
Już od dzisiaj można planować strategię na najefektywniejsze pozyskanie środków z TUTTI.pl, do czego serdecznie zachęcamy.
Podpowiadamy: choć wszyscy kochamy „Orawę” Wojciecha Kilara, zespół ekspertów oceniających wnioski nie przyzna za ten wybór dużo punktów. Najwyższe noty dostają propozycje wykonań mniej znanych utworów oraz utworów współczesnych, cykle koncertowe i edukacyjne promujące twórczość kompozytorów polskich, czy nagrania nieutrwalonej dotąd muzyki.
Dziękujemy za wszystkie koncerty, nagrania i wydarzenia, które do tej pory odbyły się w ramach TUTTI.pl. Grajmy TUTTI polską muzykę!
Najczęściej czytane:
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!