Aktualności
Wyniki wiosennego naboru wniosków do TUTTI.pl
2019-04-18
Chcecie bajki? Będzie „Bajka”!
Z przyjemnością publikujemy listę rankingową wniosków złożonych w ramach wiosennego naboru 3. edycji TUTTI.pl - przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej.
A tam na pierwszym miejscu wniosek z „Bajką” Stanisława Moniuszki! Będzie to „Bajka” wyjątkowa, bo opowiedziana przez uczniów szkoły muzycznej w Bydgoszczy – jesteśmy bardzo ciekawi interpretacji!
Utwory Stanisława Moniuszki były najczęściej zgłaszane w ramach TUTTI.pl: w sumie ponadtrzydziestokrotnie zostaną wykonane w pierwszej połowie sezonu 2019/2020 – zarówno całe opery, jak i ich fragmenty oraz inne utwory z katalogu kompozytora. Drugim najchętniej wybieranym kompozytorem był Mieczysław Karłowicz – jego utwory były wskazywane 14 razy. Utwory Witolda Lutosławskiego pojawiły się na liście 12 razy. Gratulujemy Romualdowi Twardowskiemu, którego utwory były wybierane sześciokrotnie (będą nagrania i koncerty). Ten sam wynik osiągnęły kompozycje Grażyny Bacewicz i Karola Szymanowskiego.
Zawsze bardzo cieszą nas wybory muzyki współczesnej. W gronie kompozytorów, których utwory zostaną wykonane w ramach TUTTI.pl znaleźli się Zygmunt Krauze (z prawykonaniem), Aleksander Lasoń, Paweł Mykietyn, Elżbieta Sikora, Piotr Moss i Mikołaj Górecki.
Największe niespodzianki tego naboru? Polska Orkiestra Radiowa zarejestruje praktycznie nieznane: „Symfonię D-dur” Karola Pietrowskiego oraz „Grande symphonie dramatique” Józefa Brzowskiego, a Krakowska Fundacja Sztuki nagra bardzo rzadko wykonywaną „Suitę pamięci Piotra Czajkowskiego” Henryka Pachulskiego.
Dziękujemy!
Oprócz bajki, mamy w zanadrzu trochę statystyki.
Do wiosennego naboru 3. edycji przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej TUTTI.pl zgłoszono 77 wniosków. Do oceny ekspertom przedstawiono tylko dokumenty spełniające wymogi formalne, t.j. 68 wniosków.
Ponieważ kwota dofinansowania wniosków, które osiągnęły minimum 60 punktów przekroczyła przewidywaną pulę środków do rozdysponowania, zwiększony został próg punktowy pozwalający na otrzymanie dofinansowania do 65 punktów.
W ramach wiosennego TUTTI.pl 55 wniosków otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 221.082,42 zł.
Najwięcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie złożyło Polskie Radio (10), druga w kolejności była Filharmonia Narodowa (6), a trzecia Filharmonia w Szczecinie (4). Po trzy pozytywnie rozpatrzone wnioski złożyły Orkiestra ARCHETTI, Teatr Wielki w Poznaniu i Filharmonia w Bydgoszczy. Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia w Łomży, Opera na Zamku w Szczecinie, TW-ON, Filharmonia Poznańska oraz Filharmonia w Koszalinie – każda z tych instytucji dostanie dofinansowanie na dwa wnioski. Ponadto dofinansowane zostaną projekty złożone przez PZSM w Bydgoszczy (gratulujemy najwyższej punktacji!), ZKP na koncert w ramach Warszawskiej Jesieni, Fundacja Young Arts, Krakowska Fundacja Sztuki, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju ZSM w Siedlcach, Towarzystwo Miłośników Muzyki Moniuszki, Filharmonia w Olsztynie, Stowarzyszenie Ludwiga van Beethovena, Stowarzyszenie im. Mieczysława Karłowicza, AM w Gdańsku, NOSPR, Orkiestra Amadeus, Sinfonia Iuventus oraz Filharmonia Świętokrzyska.
Serdecznie witamy w gronie wspierających wykonawstwo muzyki polskiej nowe szkoły, instytucje i organizacje! Życzymy udanych projektów!
Ranking wniosków został ustalony na podstawie głosowania ekspertów:
Beaty Bolesławskiej-Lewandowskej (środowisko muzykologów)
Magdaleny Warejko (zespoły radiowe)
Jacka Rogali (Zrzeszenie Filharmonii Polskich)
Mieczysława Kominka (ZKP)
Daniela Cichego (PWM)
Kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.