PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Wyniki wiosennego naboru wniosków do TUTTI.pl

2019-04-18

Chcecie bajki? Będzie „Bajka”!

 

Z przyjemnością publikujemy listę rankingową wniosków złożonych w ramach wiosennego naboru 3. edycji TUTTI.pl - przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej.

 

A tam na pierwszym miejscu wniosek z „Bajką” Stanisława Moniuszki! Będzie to „Bajka” wyjątkowa, bo opowiedziana przez uczniów szkoły muzycznej w Bydgoszczy – jesteśmy bardzo ciekawi interpretacji!

 

Utwory Stanisława Moniuszki były najczęściej zgłaszane w ramach TUTTI.pl: w sumie ponadtrzydziestokrotnie zostaną wykonane w pierwszej połowie sezonu 2019/2020 – zarówno całe opery, jak i ich fragmenty oraz inne utwory z katalogu kompozytora. Drugim najchętniej wybieranym kompozytorem był Mieczysław Karłowicz – jego utwory były wskazywane 14 razy. Utwory Witolda Lutosławskiego pojawiły się na liście 12 razy. Gratulujemy Romualdowi Twardowskiemu, którego utwory były wybierane sześciokrotnie (będą nagrania i koncerty). Ten sam wynik osiągnęły kompozycje Grażyny Bacewicz i Karola Szymanowskiego.

 

Zawsze bardzo cieszą nas wybory muzyki współczesnej. W gronie kompozytorów, których utwory zostaną wykonane w ramach TUTTI.pl znaleźli się Zygmunt Krauze (z prawykonaniem), Aleksander Lasoń, Paweł Mykietyn, Elżbieta Sikora, Piotr Moss i Mikołaj Górecki.

 

Największe niespodzianki tego naboru? Polska Orkiestra Radiowa zarejestruje praktycznie nieznane: „Symfonię D-dur” Karola Pietrowskiego oraz „Grande symphonie dramatique” Józefa Brzowskiego, a Krakowska Fundacja Sztuki nagra bardzo rzadko wykonywaną „Suitę pamięci Piotra Czajkowskiego” Henryka Pachulskiego.

 

Dziękujemy!

 

Oprócz bajki, mamy w zanadrzu trochę statystyki.

Do wiosennego naboru 3. edycji przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej TUTTI.pl zgłoszono 77 wniosków. Do oceny ekspertom przedstawiono tylko dokumenty spełniające wymogi formalne, t.j. 68 wniosków.

Ponieważ kwota dofinansowania wniosków, które osiągnęły minimum 60 punktów przekroczyła przewidywaną pulę środków do rozdysponowania, zwiększony został próg punktowy pozwalający na otrzymanie dofinansowania do 65 punktów.

 

W ramach wiosennego TUTTI.pl 55 wniosków otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 221.082,42 zł.

 

Najwięcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie złożyło Polskie Radio (10), druga w kolejności była Filharmonia Narodowa (6), a trzecia Filharmonia w Szczecinie (4). Po trzy pozytywnie rozpatrzone wnioski złożyły Orkiestra ARCHETTI, Teatr Wielki w Poznaniu i Filharmonia w Bydgoszczy. Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia w Łomży, Opera na Zamku w Szczecinie, TW-ON, Filharmonia Poznańska oraz Filharmonia w Koszalinie – każda z tych instytucji dostanie dofinansowanie na dwa wnioski. Ponadto dofinansowane zostaną projekty złożone przez PZSM w Bydgoszczy (gratulujemy najwyższej punktacji!), ZKP na koncert w ramach Warszawskiej Jesieni, Fundacja Young Arts, Krakowska Fundacja Sztuki, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju ZSM w Siedlcach, Towarzystwo Miłośników Muzyki Moniuszki, Filharmonia w Olsztynie, Stowarzyszenie Ludwiga van Beethovena, Stowarzyszenie im. Mieczysława Karłowicza, AM w Gdańsku, NOSPR, Orkiestra Amadeus, Sinfonia Iuventus oraz Filharmonia Świętokrzyska.

 

Serdecznie witamy w gronie wspierających wykonawstwo muzyki polskiej nowe szkoły, instytucje i organizacje! Życzymy udanych projektów!

 

 

LISTA RANKINGOWA

 

 

Ranking wniosków został ustalony na podstawie głosowania ekspertów:

Beaty Bolesławskiej-Lewandowskej (środowisko muzykologów)

Magdaleny Warejko (zespoły radiowe)

Jacka Rogali (Zrzeszenie Filharmonii Polskich)

Mieczysława Kominka (ZKP)

Daniela Cichego (PWM)

 

 

Kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.



Grajmy TUTTI muzykę polską!

Najczęściej czytane:

„Ideofonie” Marty Mołodyńskiej-Wheeler już w sprzedaży

Ideofonie na fortepian Marty Mołodyńskiej-Wheeler to zbiór utworów klasycznych, lecz wzbogaconych o fragmenty improwizowane – wykonawca może stworzyć własną linię melodyczną do gotowego akompaniamentu lewej ręki.

22. Dzień Edukacji Muzycznej: widzimy się w Poznaniu!

Już po raz 22. zapraszamy nauczycieli szkół muzycznych na Dzień Edukacji Muzycznej – wydarzenie, które na stałe wpisało się w kalendarz szkolny i akademicki polskiego środowiska muzycznego.

Muzyka zostaje w Rynku. Już wkrótce otwarcie koncertowej kluboksięgarni PWM

Świetne wieści dla melomanów w Krakowie: jeszcze tej jesieni na kulturalnej mapie miasta pojawi się nowa, wyjątkowa przestrzeń. To UNA – kluboksięgarnia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

 

Nowoczesny i romantyczny. Portret Krzysztofa Meyera

Jeden z najciekawszych polskich kompozytorów – nietuzinkowy i wymykający się schematom. Czerpiąc z tradycji, od ponad 60 lat konsekwentnie wyznacza swoją własną ścieżkę twórczą. Krzysztof Meyer stworzył 130 opusowanych dzieł i wciąż komponuje. Jego życie i twórczość opisane zostały w najnowszej publikacji Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – Krzysztof Meyer. Nowoczesny i romantyczny autorstwa Magdaleny Dziadek. Premierą książki PWM świętuje 82. urodziny kompozytora.

Przedpremierowy pokaz filmu „Bacewicz x Bomsori” w reżyserii Jakuba Piątka w Edynburgu

W ramach trwającego w Edynburgu pasma Focus on Poland poświęconego polskiej muzyce podczas Edinburgh International Festival, odbędzie się przedpremierowy pokaz krótkometrażowego filmu dokumentalnego „Bacewicz x Bomsori”, który przybliża dwie wybitne artystki: południowokoreańską skrzypaczkę Bomsori Kim oraz Grażynę Bacewicz, jedną z najważniejszych postaci polskiej muzyki XX wieku. Co łączy obie te postaci? Wyjątkowy obraz stworzony przez reżysera Jakuba Piątka.

Kompozytor miesiąca: Krzysztof Knittel i jego #biurkokompozytora

Krzysztof Knittel jest autorem utworów orkiestrowych, chóralnych, kameralnych, muzyki dla baletu, teatru, filmu, wykonawcą muzyki komputerowej i elektroakustycznej na żywo, twórcą instalacji dźwiękowych. To artysta nieustannie poszukujący – niezależny, eksperymentujący, który podąża własnymi ścieżkami. Człowiek o wielu obliczach, wyraźnych opiniach i bogaty w doświadczenia. W sierpniu jest naszym Kompozytorem miesiąca i zaprasza nas do swojej pracowni, w której opowiada o procesie twórczym i swoich dziełach.

Polska muzyka w centrum uwagi na Edinburgh International Festival. Trwa UK/Poland Season 2025

Już 1 sierpnia 2025 roku w Edynburgu rozpoczęła się 78. edycja Edinburgh International Festival – jednego z najbardziej renomowanych i najstarszych festiwali w Wielkiej Brytanii. Tegoroczny program, realizowany pod hasłem „The Truth We Seek”, po raz pierwszy w historii festiwalu wzbogaci się o Focus on Poland – wyjątkową sekcję poświęconą polskiej muzyce. 

Co nowego w Szczebrzeszynie? PWM zaprasza na muzyczne atrakcje!

Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie to już stały punkt letnich aktywności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Zrodzony jako owoc pasji do słowa, festiwal rokrocznie gromadzi miłośników języka polskiego i polskiej sztuki. W tym roku Polskie Wydawnictwo Muzycznego, które po raz czwarty stało się partnerem festiwalu, planuje aż trzy wydarzenia. Z myślą o najmłodszych uczestnikach proponuje warsztaty muzyczne; starsza publiczność natomiast ujrzy w nowym świetle postać najsłynniejszego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina.

 

TADEUSZ BAIRD SYMFONICZNIE. Premiera albumu SYMPHONIES (ANA 038) już 26 lipca, w rocznicę urodzin kompozytora

Ponadczasowe spotkanie z muzyką ostatniego polskiego romantyka, Tadeusza Bairda i dźwiękową historią Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia na dwupłytowym wydaniu ANAKLASIS. Trzy symfonie, czterech wybitnych dyrygentów w nagraniach najnowszych i archiwalnych, ponownie odkrytych. 

Wieniawski – między fan fiction a Legendą. Historia pewnego utworu

To bez wątpienia jedna z najbardziej znanych i najczęściej wykonywanych kompozycji Henryka Wieniawskiego. Niezmiennie pobudza wyobraźnię melomanów – nie tylko siłą muzycznego wyrazu, lecz także okolicznościami powstania, które obrosły własną – nomen omen – legendą. W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu”, z okazji 190. rocznicy urodzin Wieniawskiego, pod lupę weźmiemy Legendę op. 17, badając granice między historią a… fan fiction?