Aktualności
Wyniki wiosennego naboru wniosków do TUTTI.pl
2019-04-18
Chcecie bajki? Będzie „Bajka”!
Z przyjemnością publikujemy listę rankingową wniosków złożonych w ramach wiosennego naboru 3. edycji TUTTI.pl - przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej.
A tam na pierwszym miejscu wniosek z „Bajką” Stanisława Moniuszki! Będzie to „Bajka” wyjątkowa, bo opowiedziana przez uczniów szkoły muzycznej w Bydgoszczy – jesteśmy bardzo ciekawi interpretacji!
Utwory Stanisława Moniuszki były najczęściej zgłaszane w ramach TUTTI.pl: w sumie ponadtrzydziestokrotnie zostaną wykonane w pierwszej połowie sezonu 2019/2020 – zarówno całe opery, jak i ich fragmenty oraz inne utwory z katalogu kompozytora. Drugim najchętniej wybieranym kompozytorem był Mieczysław Karłowicz – jego utwory były wskazywane 14 razy. Utwory Witolda Lutosławskiego pojawiły się na liście 12 razy. Gratulujemy Romualdowi Twardowskiemu, którego utwory były wybierane sześciokrotnie (będą nagrania i koncerty). Ten sam wynik osiągnęły kompozycje Grażyny Bacewicz i Karola Szymanowskiego.
Zawsze bardzo cieszą nas wybory muzyki współczesnej. W gronie kompozytorów, których utwory zostaną wykonane w ramach TUTTI.pl znaleźli się Zygmunt Krauze (z prawykonaniem), Aleksander Lasoń, Paweł Mykietyn, Elżbieta Sikora, Piotr Moss i Mikołaj Górecki.
Największe niespodzianki tego naboru? Polska Orkiestra Radiowa zarejestruje praktycznie nieznane: „Symfonię D-dur” Karola Pietrowskiego oraz „Grande symphonie dramatique” Józefa Brzowskiego, a Krakowska Fundacja Sztuki nagra bardzo rzadko wykonywaną „Suitę pamięci Piotra Czajkowskiego” Henryka Pachulskiego.
Dziękujemy!
Oprócz bajki, mamy w zanadrzu trochę statystyki.
Do wiosennego naboru 3. edycji przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej TUTTI.pl zgłoszono 77 wniosków. Do oceny ekspertom przedstawiono tylko dokumenty spełniające wymogi formalne, t.j. 68 wniosków.
Ponieważ kwota dofinansowania wniosków, które osiągnęły minimum 60 punktów przekroczyła przewidywaną pulę środków do rozdysponowania, zwiększony został próg punktowy pozwalający na otrzymanie dofinansowania do 65 punktów.
W ramach wiosennego TUTTI.pl 55 wniosków otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 221.082,42 zł.
Najwięcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie złożyło Polskie Radio (10), druga w kolejności była Filharmonia Narodowa (6), a trzecia Filharmonia w Szczecinie (4). Po trzy pozytywnie rozpatrzone wnioski złożyły Orkiestra ARCHETTI, Teatr Wielki w Poznaniu i Filharmonia w Bydgoszczy. Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia w Łomży, Opera na Zamku w Szczecinie, TW-ON, Filharmonia Poznańska oraz Filharmonia w Koszalinie – każda z tych instytucji dostanie dofinansowanie na dwa wnioski. Ponadto dofinansowane zostaną projekty złożone przez PZSM w Bydgoszczy (gratulujemy najwyższej punktacji!), ZKP na koncert w ramach Warszawskiej Jesieni, Fundacja Young Arts, Krakowska Fundacja Sztuki, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju ZSM w Siedlcach, Towarzystwo Miłośników Muzyki Moniuszki, Filharmonia w Olsztynie, Stowarzyszenie Ludwiga van Beethovena, Stowarzyszenie im. Mieczysława Karłowicza, AM w Gdańsku, NOSPR, Orkiestra Amadeus, Sinfonia Iuventus oraz Filharmonia Świętokrzyska.
Serdecznie witamy w gronie wspierających wykonawstwo muzyki polskiej nowe szkoły, instytucje i organizacje! Życzymy udanych projektów!
Ranking wniosków został ustalony na podstawie głosowania ekspertów:
Beaty Bolesławskiej-Lewandowskej (środowisko muzykologów)
Magdaleny Warejko (zespoły radiowe)
Jacka Rogali (Zrzeszenie Filharmonii Polskich)
Mieczysława Kominka (ZKP)
Daniela Cichego (PWM)
Kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.
225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.
W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.
Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.
Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.
O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.
Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.
Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.
22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!