Aktualności
Wyniki wiosennego naboru wniosków do TUTTI.pl
2019-04-18
Chcecie bajki? Będzie „Bajka”!
Z przyjemnością publikujemy listę rankingową wniosków złożonych w ramach wiosennego naboru 3. edycji TUTTI.pl - przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej.
A tam na pierwszym miejscu wniosek z „Bajką” Stanisława Moniuszki! Będzie to „Bajka” wyjątkowa, bo opowiedziana przez uczniów szkoły muzycznej w Bydgoszczy – jesteśmy bardzo ciekawi interpretacji!
Utwory Stanisława Moniuszki były najczęściej zgłaszane w ramach TUTTI.pl: w sumie ponadtrzydziestokrotnie zostaną wykonane w pierwszej połowie sezonu 2019/2020 – zarówno całe opery, jak i ich fragmenty oraz inne utwory z katalogu kompozytora. Drugim najchętniej wybieranym kompozytorem był Mieczysław Karłowicz – jego utwory były wskazywane 14 razy. Utwory Witolda Lutosławskiego pojawiły się na liście 12 razy. Gratulujemy Romualdowi Twardowskiemu, którego utwory były wybierane sześciokrotnie (będą nagrania i koncerty). Ten sam wynik osiągnęły kompozycje Grażyny Bacewicz i Karola Szymanowskiego.
Zawsze bardzo cieszą nas wybory muzyki współczesnej. W gronie kompozytorów, których utwory zostaną wykonane w ramach TUTTI.pl znaleźli się Zygmunt Krauze (z prawykonaniem), Aleksander Lasoń, Paweł Mykietyn, Elżbieta Sikora, Piotr Moss i Mikołaj Górecki.
Największe niespodzianki tego naboru? Polska Orkiestra Radiowa zarejestruje praktycznie nieznane: „Symfonię D-dur” Karola Pietrowskiego oraz „Grande symphonie dramatique” Józefa Brzowskiego, a Krakowska Fundacja Sztuki nagra bardzo rzadko wykonywaną „Suitę pamięci Piotra Czajkowskiego” Henryka Pachulskiego.
Dziękujemy!
Oprócz bajki, mamy w zanadrzu trochę statystyki.
Do wiosennego naboru 3. edycji przedsięwzięcia wspierającego wykonawstwo muzyki polskiej TUTTI.pl zgłoszono 77 wniosków. Do oceny ekspertom przedstawiono tylko dokumenty spełniające wymogi formalne, t.j. 68 wniosków.
Ponieważ kwota dofinansowania wniosków, które osiągnęły minimum 60 punktów przekroczyła przewidywaną pulę środków do rozdysponowania, zwiększony został próg punktowy pozwalający na otrzymanie dofinansowania do 65 punktów.
W ramach wiosennego TUTTI.pl 55 wniosków otrzyma dofinansowanie na łączną kwotę 221.082,42 zł.
Najwięcej wniosków, które otrzymały dofinansowanie złożyło Polskie Radio (10), druga w kolejności była Filharmonia Narodowa (6), a trzecia Filharmonia w Szczecinie (4). Po trzy pozytywnie rozpatrzone wnioski złożyły Orkiestra ARCHETTI, Teatr Wielki w Poznaniu i Filharmonia w Bydgoszczy. Toruńska Orkiestra Symfoniczna, Filharmonia w Łomży, Opera na Zamku w Szczecinie, TW-ON, Filharmonia Poznańska oraz Filharmonia w Koszalinie – każda z tych instytucji dostanie dofinansowanie na dwa wnioski. Ponadto dofinansowane zostaną projekty złożone przez PZSM w Bydgoszczy (gratulujemy najwyższej punktacji!), ZKP na koncert w ramach Warszawskiej Jesieni, Fundacja Young Arts, Krakowska Fundacja Sztuki, Stowarzyszenie na rzecz rozwoju ZSM w Siedlcach, Towarzystwo Miłośników Muzyki Moniuszki, Filharmonia w Olsztynie, Stowarzyszenie Ludwiga van Beethovena, Stowarzyszenie im. Mieczysława Karłowicza, AM w Gdańsku, NOSPR, Orkiestra Amadeus, Sinfonia Iuventus oraz Filharmonia Świętokrzyska.
Serdecznie witamy w gronie wspierających wykonawstwo muzyki polskiej nowe szkoły, instytucje i organizacje! Życzymy udanych projektów!
Ranking wniosków został ustalony na podstawie głosowania ekspertów:
Beaty Bolesławskiej-Lewandowskej (środowisko muzykologów)
Magdaleny Warejko (zespoły radiowe)
Jacka Rogali (Zrzeszenie Filharmonii Polskich)
Mieczysława Kominka (ZKP)
Daniela Cichego (PWM)
Kolejna szansa na pozyskanie dofinansowania w ramach TUTTI.pl pojawi się na jesieni. Drugi nabór wniosków w roku 2019 odbędzie się na początku nowego sezonu artystycznego: od 9 września do 7 października. Jego wyniki zostaną podane z końcem października. Łączna kwota przeznaczona na dofinansowanie w jesiennym naborze wyniesie 150 tys. zł.
Grajmy TUTTI muzykę polską!
Najczęściej czytane:
W niedzielny poranek 21 grudnia, chwilę przed godziną dziewiątą, z Krakowa wyruszył Pociąg Wypełniony Muzyką, inaugurując ogólnopolską akcję Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Jubileuszowy pociąg zakończył w wielkim stylu całoroczne obchody 80-lecia oficyny.
Od osiemdziesięciu lat Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera rozwój polskiej kultury muzycznej na świecie. Jubileuszowy rok 2025 obfitował w huczne wydarzenia, premiery i projekty realizowane zarówno w kraju, jak i za granicą. Od nowych publikacji nutowych i książkowych, przez wydawnictwa płytowe i zasoby cyfrowe, po koncerty, edukację i międzynarodowe współprace – PWM z dumą podsumowuje dwanaście miesięcy intensywnej działalności.
Z początkiem nowego roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne rozpocznie kolejny etap dynamicznego rozwoju, przenosząc swoje krakowskie biuro, mieszczące się od 1952 roku przy alei Krasińskiego 11a, do tymczasowego budynku K1, potocznie nazywanego „Błękitkiem” i znajdującego się przy alei Pokoju 1 (obok Ronda Grzegórzeckiego). W związku z planowanymi pracami księgarnia stacjonarna przy alei Krasińskiego 11a zostanie 23 grudnia czasowo zamknięta. Zachęcamy do zapoznania się z ofertą świątecznej wyprzedaży, która potrwa w księgarni przy alei Krasińskiego 11a od 19 do 23 grudnia. To znakomita okazja by skorzystać z wyjątkowych – bo sięgających 70%! – rabatów!
Nieukończony Koncert fortepianowy, niewydany mazurek, zniszczone Concertino... Kompozytorskie szkice Karola Szymanowskiego to cenne źródło dla muzykologów badających jego język muzyczny i proces twórczy – ale czy jest dla nich miejsce także w życiu koncertowym? W tej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się nie pojedynczemu dziełu, lecz zbiorowi utworów – niedokończonych, nieznanych oraz zrekonstruowanych.
24 preludia i improwizacje na fortepian Piotra Orzechowskiego (aka Pianohooligan) to najnowsza publikacja nutowa Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, przeznaczona dla średniozaawansowanych i zaawansowanych wykonawców. Zawarty w niej cykl utworów to zapis solowej praktyki improwizacyjnej oryginalnego i bezkompromisowego kompozytora oraz pianisty–wirtuoza.
Wielki finał Jubileuszu 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego! W Centrum św. Jana w Gdańsku (ul. Świętojańska 50) w przedświąteczną niedzielę, 21 grudnia o godzinie 20.00, wystąpią Adam Bałdych (skrzypce renesansowe) i Michał Górczyński (klarnet kontrabasowy) oraz Ensemble Peregrina w składzie: Agnieszka Budzińska-Bennett (śpiew i harfa), Hanna Järveläinen (śpiew), Eve Kopli (śpiew) i Karin Weston (śpiew). W programie wieczoru zabrzmią kompozycje zainspirowane najcenniejszymi rękopisami średniowiecznej muzyki polskiej w niezwykłej jazzowej reinterpretacji. Koncert stanowi uroczyste zwieńczenie wyjątkowej podróży specjalnego Pociągu Wypełnionego Muzyką.
Wsiądź do najbardziej muzycznego pociągu w Polsce! 21 grudnia 2025 ze stacji Kraków Główny odjedzie jubileuszowy Pociąg Wypełniony Muzyką. Na pokład zaprasza Polskie Wydawnictwo Muzyczne, które w tym roku świętuje 80-lecie swojej działalności.
Polska muzyka współczesna to żywe świadectwo budowania kulturalnego dziedzictwa, twórczość różnorodna, ciekawa, innowacyjna, niezwykle potrzebna w rozwoju estetycznym najmłodszych i wartościowa w poszerzaniu muzycznych horyzontów. Dlatego Polskie Wydawnictwo Muzyczne w roku 80-lecia istnienia postanowiło zainicjować nową serię nutową – „Kompozytorzy Młodym”.
Liryka wokalna Zygmunta Mycielskiego - kompozytora, pisarza i intelektualisty, napisana do wierszy między innymi Cypriana Kamila Norwida, Jarosława Iwaszkiewicza, Czesława Miłosza i Zbigniewa Herberta po raz pierwszy w komplecie, na dwóch płytach. Pieśni wykonują: Joanna Freszel, Bartłomiej Kominek, Tomasz Konieczny i Lech Napierała. Od dziś album dostępny jest w serwisach streamingowych i w najlepszych sklepach muzycznych.
Cykl, w którym zaglądamy do pracowni kompozytorów związanych z naszym Wydawcnictwem i sprawdzamy, co trzymają na swoich biurkach, zamyka jedna z najważniejszych postaci polskiej muzyki — Elżbieta Sikora. Kompozytorka tworzy muzykę elektroakustyczną, symfoniczną, kameralną, instrumentalną, wokalno-instrumentalną, filmową, teatralną, baletową, a także operową. Jej utwory były wykonywane na wielu prestiżowych festiwalach w Polsce i za granicą.