Aktualności
„Madama Butterfly” Pucciniego już 15 czerwca na warszawskim Placu Defilad
2019-06-07
„Madama Butterfly”, arcydzieło włoskiego mistrza opery Giacomo Pucciniego, które od ponad stu lat króluje w repertuarach teatrów na całym świecie, wystawiona zostanie 15 czerwca 2019 r (godz. 21.00), na Placu Defilad.
Będzie to pierwsze w Warszawie plenerowe przedstawienie tego tytułu, które w inscenizowanej wersji koncertowej zabrzmi dla ponad pięciotysięcznej publiczności zgromadzonej w sercu miasta. Skala tego wydarzenia, wyjątkowa sceneria z Pałacem Kultury i Nauki w tle oraz wysoki poziom artystyczny przywodzą na myśl największe plenerowe wydarzenia teatralno-muzyczne odbywające się w miastach Włoch, Hiszpanii czy Francji.
Do realizacji tego wyjątkowego wydarzenia zostali zaproszeni światowej sławy artyści, m.in. Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna oraz Andrzej Dobber.
Aleksandra Kurzak, najsłynniejszy obecnie polski sopran, zaśpiewa tytułową partię po raz pierwszy w Polsce, zaledwie kilkanaście dni po swoim debiucie w tej roli na legendarnej neapolitańskiej scenie Teatro di San Carlo.
Towarzyszyć jej będą Roberto Alagna, francuski tenor otwierający sezon 2018/2019 w Metropolitan Opera, oraz Andrzej Dobber, jeden z najbardziej rozchwytywanych barytonów na świecie. Znakomitą orkiestrę Sinfonia Varsovia oraz Chór Filharmonii Narodowej, poprowadzi włoski maestro Marcello Mottadelli. Spektakl wyreżyseruje Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna Teatru Studio.
Wydarzeniu towarzyszyć będzie ekskluzywna kolacja „Japońskie Impresje”.
Pomysłodawcami oraz głównymi organizatorami wydarzenia są Studio Teatrgaleria, który w swoim programie od wielu lat proponuje popularne transmisje oper Live in HD z nowojorskiej Metropolitan Opera, oraz projekt Plac Defilad, uhonorowany nagrodą Wdechy 2014 w kategorii Wydarzenie Roku.
„Madama Butterfly” uzyskało wsparcie prestiżowych instytucji i partnerów takich jak: Instytut Kultury Włoskiej, Instytut Francuski, Miasto St. Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa, Sony Music Polska, Polskie Wydawnictwo Muzyczne.
Spektakl odbędzie pod honorowym patronatem Ambasady Włoch oraz Ambasady Francji.

Bilety na spektakl i kolację są już dostępne w sprzedaży na stronach: www.teatrstudio.pl oraz www.madamabutterfly.pl
Kontakt dla mediów:
Marta Bartkowska: marta.bartkowska@teatrstudio.pl / 501 275 126
Mateusz Wiśniewski: mateusz.wisniewski@teatrstudio.pl / 601 483 648
Muzyka: Giacomo Puccini
Libretto: Luigi Illica i Giuseppe Giacosa
Soliści i realizatorzy:
Madama Butterfly (Cio-Cio-San) - Aleksandra Kurzak
F. B. Pinkerton - Roberto Alagna
Sharpless - Andrzej Dobber
Suzuki - Monika Ledzion-Porczyńska
Kate Pinkerton - Marta Brzezińska
Goro - Karol Kozłowski
Książe Yamadori - Dionizy Wincenty Płaczkowski
Bonzo - Łukasz Konieczny
Dyrygent: Marcello Mottadelli
Orkiestra: Sinfonia Varsovia
Chór: Chór Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego
Reżyseria: Natalia Korczakowska
Kostiumy: Marek Adamski
Światło: Aleksander Prowaliński
Dźwięk: Marek Suberlak
Czas trwania opery: ok. 180 minut (z przerwą)
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami
www.madamabutterfly.pl
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.