PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

„Madama Butterfly” Pucciniego już 15 czerwca na warszawskim Placu Defilad

2019-06-07

„Madama Butterfly”, arcydzieło włoskiego mistrza opery Giacomo Pucciniego, które od ponad stu lat króluje w repertuarach teatrów na całym świecie, wystawiona zostanie 15 czerwca 2019 r (godz. 21.00), na Placu Defilad. 

 

Będzie to pierwsze w Warszawie plenerowe przedstawienie tego tytułu, które w inscenizowanej wersji koncertowej zabrzmi dla ponad pięciotysięcznej publiczności zgromadzonej w sercu miasta. Skala tego wydarzenia, wyjątkowa sceneria z Pałacem Kultury i Nauki w tle oraz wysoki poziom artystyczny przywodzą na myśl największe plenerowe wydarzenia teatralno-muzyczne odbywające się w miastach Włoch, Hiszpanii czy Francji.

 

Do realizacji tego wyjątkowego wydarzenia zostali zaproszeni światowej sławy artyści, m.in. Aleksandra Kurzak, Roberto Alagna oraz Andrzej Dobber.


Aleksandra Kurzak, najsłynniejszy obecnie polski sopran, zaśpiewa tytułową partię po raz pierwszy w Polsce, zaledwie kilkanaście dni po swoim debiucie w tej roli na legendarnej neapolitańskiej scenie Teatro di San Carlo.


Towarzyszyć jej będą Roberto Alagna, francuski tenor otwierający sezon 2018/2019 w Metropolitan Opera, oraz Andrzej Dobber, jeden z najbardziej rozchwytywanych barytonów na świecie. Znakomitą orkiestrę Sinfonia Varsovia oraz Chór Filharmonii Narodowej, poprowadzi włoski maestro Marcello Mottadelli. Spektakl wyreżyseruje Natalia Korczakowska, dyrektorka artystyczna Teatru Studio.


Wydarzeniu towarzyszyć będzie ekskluzywna kolacja „Japońskie Impresje”.


Pomysłodawcami oraz głównymi organizatorami wydarzenia są Studio Teatrgaleria, który w swoim programie od wielu lat proponuje popularne transmisje oper Live in HD z nowojorskiej Metropolitan Opera, oraz projekt Plac Defilad, uhonorowany nagrodą Wdechy 2014 w kategorii Wydarzenie Roku.


„Madama Butterfly” uzyskało wsparcie prestiżowych instytucji i partnerów takich jak: Instytut Kultury Włoskiej, Instytut Francuski, Miasto St. Warszawa, Pałac Kultury i Nauki, Sinfonia Varsovia, Filharmonia Narodowa, Sony Music Polska, Polskie Wydawnictwo Muzyczne.


Spektakl odbędzie pod honorowym patronatem Ambasady Włoch oraz Ambasady Francji.

 

Madama_Butterfly

 

Bilety na spektakl i kolację są już dostępne w sprzedaży na stronach: www.teatrstudio.pl oraz www.madamabutterfly.pl


Kontakt dla mediów:
Marta Bartkowska: marta.bartkowska@teatrstudio.pl / 501 275 126
Mateusz Wiśniewski: mateusz.wisniewski@teatrstudio.pl / 601 483 648


Muzyka: Giacomo Puccini
Libretto: Luigi Illica i Giuseppe Giacosa
Soliści i realizatorzy:
Madama Butterfly (Cio-Cio-San) - Aleksandra Kurzak
F. B. Pinkerton - Roberto Alagna
Sharpless - Andrzej Dobber
Suzuki - Monika Ledzion-Porczyńska
Kate Pinkerton - Marta Brzezińska
Goro - Karol Kozłowski
Książe Yamadori - Dionizy Wincenty Płaczkowski
Bonzo - Łukasz Konieczny


Dyrygent: Marcello Mottadelli
Orkiestra: Sinfonia Varsovia
Chór: Chór Filharmonii Narodowej pod dyrekcją Bartosza Michałowskiego
Reżyseria: Natalia Korczakowska
Kostiumy: Marek Adamski
Światło: Aleksander Prowaliński
Dźwięk: Marek Suberlak


Czas trwania opery: ok. 180 minut (z przerwą)
Oryginalna włoska wersja językowa z polskimi napisami
www.madamabutterfly.pl

Najczęściej czytane:

Kim był ulubiony uczeń Haydna? Premiera nowej książki z serii „Małe Monografie”

Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.

 

W 2025 roku grajmy TUTTI muzykę polską!

225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.

KOMPOZYTOR MIESIĄCA: ZYGMUNT KRAUZE i jego #BiurkoKompozytora

W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.

Moc wrażeń, moc wydarzeń. PWM podsumowuje 2024 rok

Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.

Sięgnij po najpiękniejsze polskie kolędy

Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.

Instrument miesiąca: trąbkowe rekomendacje Sławomira Cichora

Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.

 

O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.

Oferta pracy

Polskie Wydawnictwo Muzyczne – instytucja kultury powierzy wykonanie zlecenia w zakresie spraw związanych z obronnością, zarządzaniem kryzysowym, ochroną ludności i obroną cywilną oraz informacjami niejawnymi. Preferowane miejsce wykonywania zlecenia: Kraków.

Światowe premiery: polska muzyka współczesna w grudniu!

Od symfonii, przez kameralistykę, po spektakl muzyczny – grudzień będzie miesiącem różnorodnych premier, za sprawą których polska muzyka współczesna wzbogaci się o cztery nowe kompozycje. Koncerty z najnowszymi dziełami Marcela Chyrzyńskiego, Joanny Wnuk-Nazarowej, Zygmunta Krauze i Katarzyny Głowickiej odbędą się w Katowicach, Bydgoszczy i Warszawie.

Jak zatrzymano dźwięki? O początkach polskiej fonografii

Dźwięk to zjawisko fascynujące. Kiedy wybrzmi, natychmiast ulatuje. Przez tysiące lat podejmowano próby jego uchwycenia, jednak dopiero wynaleziony przez Edisona w XIX wieku fonograf przyniósł upragniony sukces. Co wydarzyło się dalej? Jak wyglądały narodziny fonografii w Polsce? Co nagrywano i jaką aparaturą? Na te pytania (i wiele innych) odpowiada Katarzyna Janczewska-Sołomko w książce Zatrzymane dźwięki. Fonografia polska do 1918 roku. Publikacja już w sprzedaży.

 

21. Dzień Edukacji Muzycznej za nami

22 listopada spotkaliśmy się w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych im. Mieczysława Karłowicza w Krakowie. Gościnne progi szkoły przyjęły ponad 220 uczestników!