Aktualności
„Twarze Wotana” w Łodzi. Spotkanie z Tomaszem Koniecznym już 7 września!
2019-08-30
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Łódzki Dom Kultury zapraszają na wyjątkowe wydarzenie. Już 7 września o godzinie 17.00 w sali kolumnowej Łódzkiego Domu Kultury przy ul. Traugutta 18 odbędzie się spotkanie z Tomaszem Koniecznym.
Światowej sławy bas-baryton (rodowity łodzianin) w szczerej rozmowie z Jackiem Marczyńskm opowie o swojej drodze do opery, porażkach i wzlotach, ukochanych rolach i ludziach, którzy dali mu szansę. Będzie to również niesamowita okazja, aby porozmawiać z artystą osobiście, a także obejrzeć wystawę fotografii Wojtka Kubika pt. Tomasz Konieczny w Metropolitan Opera.
Jego piękny głos, nieprawdopodobne umiejętności metamorfozy, uroda, plastyczność ruchu, talent wokalny podparty solidnym warsztatem aktorskim, pracowitość i widoczny entuzjazm oraz miłość do świata opery i sztuki w ogóle sprawiają, że gwiazda Tomka szybuje coraz wyżej, błyszczy coraz jaśniej, zachwyca coraz bardziej, zdobywa serca melomanów i miłośników opery. Dziś jest na dachu świata geograficznie i w przenośni, jego występy zapierają dech, jego potencjał i plany także – tak we wstępnie o Tomaszu Koniecznym pisze jego przyjaciółka – Krystyna Janda. Nie są to słowa przesadzone.
Światowej sławy bas-baryton zachwyca coraz ciekawszymi rolami. Cieszy się uznaniem zarówno w Polsce, jak i na świecie. O jego brawurowych wykonaniach piszą m.in.: „Observer” czy „New York Times”. Usłyszeć go można na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej w Warszawie, Metropolitan Opery, La Scali, Opery Wiedeńskiej (Staatsoper Wien), Festiwalu w Bayreuth (Bayreuther Festspiele). Występuje w najatrakcyjniejszych artystycznie partiach operowych, wystarczy wspomnieć o roli Wotana, w odgrywaniu której Konieczny osiągnął maestrię.
Spotkanie odbędzie sie wokół wywiadu-rzeki „Twarze Wotana”, który ukazał się nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w czerwcu tego roku.



Fot. Bartek Barczyk
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.