Aktualności
Polskie Wydawnictwo Muzyczne partnerem Konkursu Muzycznego im. Ewy Malewicz w Australii
2019-09-25
Ideą konkursu będącego częścią festiwalu „Polish Music Day” jest propagowanie wybitnych kompozytorów polskich na gruncie australijskim, który dotychczas mógł poznawać olbrzymią bibliotekę polskich utworów tylko w bardzo niewielkim stopniu, skupionym zaledwie na kilku czołowych polskich twórcach.
Tegoroczna, siódma edycja konkursu potrwa od 27 do 29 września 2019 i będzie miała miejsce w jednej z najciekawszych sal koncertowych w Australii, Deakin Edge Theatre na Federation Square w Melbourne.
Do 7. edycji Konkursu Muzycznego im. Ewy Malewicz zakwalifikowało się 22 uczestników, spośród których Jury w składzie: Stanisław Deja – fortepian, Alan Kogosowski – fortepian, Konrad Olszewski – fortepian, Adam Piechociński – skrzypce (koncertmistrz Royal Melbourne Philharmonic), Zdzisław Kowalik – altówka, Robert Ekselman – wiolonczela, 28 września, w dniu przesłuchań, wybierze 12 finalistów.
W tym roku organizatorzy zdecydowali się poszerzyć program finału konkursu o dodatkowe występy muzyczne, tworząc całodzienne wydarzenie festiwalowe „Polish Music Day”, w skład którego wejdą: fortepianowy recital chopinowski The Spirit of Poland w wykonaniu Alana Kogosowskiego oraz koncert muzyki filmowej dedykowany pamięci Krzysztofa Komedy Tribute to Komeda, czyli jazzowe aranżacje australijskich muzyków (m.in. Adama Simmonsa i Tony’ego Goulda), polskich najwybitniejszych przebojów muzyki filmowej (Komeda, Preisner, Kilar, Kaczmarek i in.). Projekt związany jest z Polish Film Festival Australia i jest produkcja audio-wizualną.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, włączając się w promocję konkursu jako partner wydarzenia, wspiera je przede wszystkim pod względem dostępności utworów, pomaga promować znanych już w Australii kompozytorów polskich, jak i poznawać repertuar twórców mniej znanych i współczesnych, których kompozycje cieszą się w Europie wielkim uznaniem, a na kontynent australijski nie docierają.
Dla wszystkich finalistów konkursu Polskie Wydawnictwo Muzyczne ufundowało nagrody rzeczowe w postaci publikacji wydanych nakładem wydawnictwa.
Patronat nad konkursem objął dodatkowo Ambasador RP w Canberra, Michał Kołodziejski. Oprócz atrakcyjnych nagród regulaminowych, Friends of Chopin Australia Inc. organizator Międzynarodowego Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina w Canberra ufundował nagrodę dodatkową dla najlepszego wykonania utworu Chopina.
Finalistów konkursu poznamy już 29 września.
Najczęściej czytane:
Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego?
Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia.
#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.
Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego.
Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.
Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.
Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.