Aktualności
Ruch Muzyczny na nowo!
2019-11-26
Od stycznia 2020 roku „Ruch Muzyczny” stanie się ponownie dwutygodnikiem. Właśnie ukazał się bezpłatny numer zerowy zapowiadający przyszłoroczne zmiany w makiecie pisma. Za odnowienie „RM” odpowiada jego dyrektor artystyczny, Marek Knap.
Odświeżony „Ruch Muzyczny” będzie kolorowy i zyska nową winietę. Podobnie jak do tej pory, publikować będzie relacje z koncertów i festiwali, recenzje płyt i książek, eseje, felietony oraz artykuły dotyczące wszelkich aspektów muzyki poważnej. W numerze zerowym znalazł się min. obszerny wywiad z pianistą Rafałem Blechaczem, oraz tekst Doroty Szwarcman „Co słychać w filharmoniach”, dotyczący sezonu koncertowego 2019/2020. Ponadto przeczytamy m.in. omówienia: londyńskiego „Weinberg Focus Day”, paryskiej premiery „Les Indes Galantes”, nowego projektu Deutsche Grammophon „The golden age of shellac”, czy wywiad z Ireneuszem Dembowskim tłumaczem listów W.A. Mozarta.
Przypomnijmy początki „Ruchu Muzycznego” sięgają roku 1857, gdy pismo ukazywało się pod redakcją Józefa Sikorskiego w Warszawie. Po Drugiej Wojnie Światowej tamtą tradycję kontynuowali - w latach 1945-1949 - Stefan Kisielewski, Zygmunt Mycielski i Bronisław Rutkowski, a „RM” wydawany był przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Kolejne wznowienie nastąpiło w 1957 roku, a w 1960 roku reaktywował i współredagował to czasopismo Mieczysław Tomaszewski. W latach 1959-1968 pismo prowadził Zygmunt Mycielski, w latach 1971-2008 redaktorem naczelnym był Ludwik Erhardt. W latach 2008-2013 Olgierd Pisarenko, a w latach 2013-2019 Tomasz Cyz. W 2018 roku Ruch Muzyczny powrócił do Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. 1 kwietnia 2019 roku stanowisko redaktora naczelnego objął Piotr Matwiejczuk.
W 2020 roku ukaże się 26 numerów „Ruchu Muzycznego”, w tym trzy podwójne. Pismo będzie sprzedawane w Emipkach i wybranych punktach sprzedaży. Można je też kupić lub zaprenumerować przez internet - roczna prenumerata kosztuje 189 zł i dostępna jest na stronach PWM.
© PWM / fot. Marek Knap
Najczęściej czytane:
Szanowni Państwo! W najbliższych dniach stacjonarna księgarnia muzyczna PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie oraz księgarnia internetowa (www.pwm.sklep.pl) będą nieczynne. Serdecznie przepraszamy za utrudnienia!
Z wielkim żalem przyjęliśmy wiadomość o śmierci prof. Jerzego Artysza – wielkiego, cenionego barytona, wieloletniego solisty Teatru Wielkiego w Warszawie oraz Warszawskiej Opery Kameralnej, pedagoga warszawskiej AM i UMiFC, bohatera książki „Poszukiwanie". Miał 93 lata.
Indywidualny rys, jaki nadali swym dziełom wybrani kompozytorzy, świadczy o ich niezwykłym kunszcie muzycznym, wiedzy na temat różnorodnych sposobów wykorzystania perkusji i swego rodzaju wizjonerstwie, torującym drogę dla perkusji w XXI wieku.
Które utwory wyznaczyły kierunek perkusyjnego sonoryzmu i poszerzyły tradycyjny aparat wykonawczy? Jak zmieniał się sposób postrzegania przez kompozytorów tej najstarszej grupy instrumentów? Która kompozycja zaklina złe moce? Na pytania odpowiada Leszek Lorent – perkusista, który specjalizuje się w realizacji utworów multiperkusyjnych oraz teatru instrumentalnego. Przygotował on dla nas wybór jego zdaniem najciekawszych utworów perkusyjnych, znajdujących się w katalogu PWM.
Drodzy klienci!
Zmieniamy się dla Was! Przez pare kolejnych dni na stronie naszego internetowego sklepu wprowadzać będziemy aktualizacje. W związku z tym witryna w dniach 22-24 lipca będzie niedostępna. Wszystkie zamówienia złożone po 18 lipca będą realizowane po 25 lipca.
Przepraszamy za te niedogodnośc i zapraszamy ponownie na zakupy od 25 lipca 2024!
Debiutancka opowieść Magdaleny Majewskiej ujrzała właśnie światło dzienne. Do serii Małe Monografie Polskiego Wydawnictwa Muzycznego dołączyła wyczekiwana historia Ignacego Jana Paderewskiego – owoc konkursu pisarskiego, który odbił się szerokim echem w środowisku muzycznym i literackim.
Muzyka współczesna zajmuje główne miejsce w działalności artystycznej Tamary Kurkiewicz. Perkusistka i performerka ceni sobie bliską współpracę z kompozytorami i dąży do nadania osobistego charakteru utworom, w które się angażuje. Dla nas przygotowała rekomendacje czterech najlepszych i najciekawszych utworów na perkusję, które znajdziecie w katalogu naszej Oficyny. Zajrzyjcie po garść inspiracji!
W lipcu polecamy szczególnej uwadze dwa wydarzenia poświęcone twórczości polskich kompozytorów, podczas których po raz pierwszy zabrzmią kompozycje Marcela Chyrzyńskiego i Zygmunta Krauze – Festiwal Muzyki Polskiej w Krakowie oraz 47. Festiwal Muzyki Karola Szymanowskiego w Zakopanem.
Festiwal Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie to owoc pasji do słowa, a także obowiązkowy przystanek na szlaku wakacyjnych podróży wszystkich miłośników języka polskiego i polskiej sztuki. W tym roku Festiwal świętuje jubileuszową X edycję, która nie mogła obyć się bez aktywności Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, które już po raz trzeci stało się partnerem wydarzenia. Tym razem bohaterem działań Oficyny stanie się Ignacy Jan Paderewski – postać nietuzinkowa – światowej sławy pianista i kompozytor, polityk, mąż stanu, filantrop, wspaniały mówca, niestrudzony działacz na rzecz niepodległości Polski.
Po które publikacje z katalogu PWM warto sięgnąć, grając na perkusji, podpowiada i rekomenduje Łukasz Ciesiołkiewicz. Sprawdźcie, które utwory zwiększają radość perkusisty z przebywania na scenie, jaką publikację warto uznać za godne polecenia kompendium wiedzy i czyj kunszt kompozytorski w posługiwaniu się fakturą perkusyjną warto docenić. A także… którym utworem zaskoczycie akompaniatora!
Muzyczne tematy z kultowego filmu Coppoli, w dekonstrukcji i reinterpretacji przewrotnego duetu, zabrzmią ponownie na żywo. Koncertowi towarzyszy premiera albumu THEMES OF DRACULA, wydanego przez ANAKLASIS na nowym nośniku.