PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

TUTTI.pl w nowej formule. Zaczynamy 19 października.

2020-10-13

Uwzględniając potrzeby i oczekiwania środowiska muzycznego oraz w reakcji na bieżące wydarzenia związane z sytuacją pandemiczną, Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmienia formułę jednego ze swoich najbardziej popularnych projektów – TUTTI.pl.

 

 

 

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach układanie planów koncertowych jest szczególnie trudne. Wiemy jednak, że takie plany większość instytucji czyni, mając nadzieję na ich niezakłóconą warunkami zewnętrznymi realizację. By to Państwu ułatwić oraz niezmiennie zachęcając do programowania muzyki rodzimych kompozytorów uruchamiamy – na nowych zasadach – nabór wniosków do projektu TUTTI.pl.

 

Wraz z otwarciem kolejnego naboru informujemy, że:

• wnioski składać można w trybie ciągłym,

• ocena formalna wniosków odbywać się będzie w systemie kwartalnym,

• wnioski przyjmujemy wyłącznie w postaci elektronicznej,

• wprowadzamy zasadę, że na jednym wniosku zgłaszamy jeden utwór,

• nowy regulamin, uwzględniający zmiany oraz uaktualnione wzory dokumentów dostępne są na stronie www.tutti.pwm.com.pl,

 

oraz

 

• szczególnie zachęcamy do zgłaszania wszelkich działań online, w tym rejestracji i nadań w formie audio i video, jako tych rozwiązań, które w obecnej sytuacji ułatwiają dostęp do sztuki,

• kwota dofinansowania wypożyczenia materiałów wykonawczych pozostaje na niezmienionym poziomie: to wciąż aż 70%!,

• dofinansowanie dla podmiotów edukacyjnych sumuje się z ich standardowym rabatem 50%, co łącznie daje aż 85% zniżki od wyceny wyjściowej,

• w przypadku pytań i wątpliwości w gotowości pozostaje do Państwa dyspozycji zespół PWM z koordynatorem TUTTI.pl na czele.

 

 

Co w praktyce oznacza tryb ciągły składania wniosków oraz ich ocena w trybie kwartalnym? Począwszy od 19 października wnioski o dofinansowanie w ramach TUTTI.pl mogą wpływać do PWM bez ograniczeń terminowych. Oznacza to, że już w październiku można złożyć dokumenty dotyczące wykonań zarówno styczniowych, jak i późniejszych – choćby czerwcowych. Ze względów organizacyjnych wnioski będą oceniane raz na kwartał. W danym kwartale ocenie poddane zostaną wszystkie wnioski, które wpłyną do ustalonego terminu przed posiedzeniem zespołu eksperckiego. Szczegółowy harmonogram na najbliższy rok wygląda następująco:

 

 

Dla usprawnienia procesu składania wniosków rezygnujemy z dostarczania ich w papierowej formie i prosimy o wysyłanie ich wyłącznie drogą elektroniczną. W zakładce materiały do pobrania na stronie www.tutti.pwm.com.pl znajdują się niezbędne do złożenia wniosków dokumenty: regulamin, katalog utworów wraz z ich wyceną oraz aktualne formularze. Jak do tej pory, należy je wypełnić wydrukować i opatrzyć podpisami. Odmiennie od lat ubiegłych – przyjmujemy wyłącznie SKANY wysyłane pocztą elektroniczną na adres: tutti@pwm.com.pl. O przyjęciu wniosku decyduje data wpłynięcia do skrzynki mailowej.

 

Zaczynamy! Nabór wniosków w nowym trybie uruchamiamy 19 października. By mogły zostać ocenione na najbliższym posiedzeniu ekspertów, muszą wpłynąć do PWM do 15 listopada. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronach www.tutti.pwm.com.pl oraz www.pwm.com.pl.

 

Po raz 6 zachęcamy: GRAJMY TUTTI MUZYKĘ POLSKĄ!

 

 

Projekt TUTTI.pl realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Najczęściej czytane:

6 utworów polskiej muzyki najnowszej, które warto poznać w maju

Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.

Spóźnione arcydzieło Józefa Elsnera – Historia pewnego utworu

Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.

Krzysztof Wołek stypendystą Guggenheim Fellowship

 

Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.

Prawykonanie „Écoute” Zygmunta Krauzego na Festiwalu NEO’S w Théâtre de l’Ile Saint-Louis Paul Rey w Paryżu

Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.

KOMPOZYTORKA MIESIĄCA: JAGODA SZMYTKA i jej #BiurkoKompozytorki

Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.

Najpiękniejsze Książki 2024 – trzy nominacje dla PWM

Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.

Kompozytor oświecony. Poznaj Jeana-Philippe’a Rameau

Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś. 

Taniec motyla, kwiaty pomarańczy i festiwal pianistycznych duetów. Kwietniowe prawykonania dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.

Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „ŻEROMSKI 2025”. Termin nadsyłania partytur: 20 listopada 2025 roku

Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.

Fryderyki 2025 rozdane. Trzy statuetki dla ANAKLASIS

Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.