Aktualności
TUTTI.pl w nowej formule. Zaczynamy 19 października.
2020-10-13
Uwzględniając potrzeby i oczekiwania środowiska muzycznego oraz w reakcji na bieżące wydarzenia związane z sytuacją pandemiczną, Polskie Wydawnictwo Muzyczne zmienia formułę jednego ze swoich najbardziej popularnych projektów – TUTTI.pl.
Doskonale zdajemy sobie sprawę, że w dzisiejszych czasach układanie planów koncertowych jest szczególnie trudne. Wiemy jednak, że takie plany większość instytucji czyni, mając nadzieję na ich niezakłóconą warunkami zewnętrznymi realizację. By to Państwu ułatwić oraz niezmiennie zachęcając do programowania muzyki rodzimych kompozytorów uruchamiamy – na nowych zasadach – nabór wniosków do projektu TUTTI.pl.
Wraz z otwarciem kolejnego naboru informujemy, że:
• wnioski składać można w trybie ciągłym,
• ocena formalna wniosków odbywać się będzie w systemie kwartalnym,
• wnioski przyjmujemy wyłącznie w postaci elektronicznej,
• wprowadzamy zasadę, że na jednym wniosku zgłaszamy jeden utwór,
• nowy regulamin, uwzględniający zmiany oraz uaktualnione wzory dokumentów dostępne są na stronie www.tutti.pwm.com.pl,
oraz
• szczególnie zachęcamy do zgłaszania wszelkich działań online, w tym rejestracji i nadań w formie audio i video, jako tych rozwiązań, które w obecnej sytuacji ułatwiają dostęp do sztuki,
• kwota dofinansowania wypożyczenia materiałów wykonawczych pozostaje na niezmienionym poziomie: to wciąż aż 70%!,
• dofinansowanie dla podmiotów edukacyjnych sumuje się z ich standardowym rabatem 50%, co łącznie daje aż 85% zniżki od wyceny wyjściowej,
• w przypadku pytań i wątpliwości w gotowości pozostaje do Państwa dyspozycji zespół PWM z koordynatorem TUTTI.pl na czele.
Co w praktyce oznacza tryb ciągły składania wniosków oraz ich ocena w trybie kwartalnym? Począwszy od 19 października wnioski o dofinansowanie w ramach TUTTI.pl mogą wpływać do PWM bez ograniczeń terminowych. Oznacza to, że już w październiku można złożyć dokumenty dotyczące wykonań zarówno styczniowych, jak i późniejszych – choćby czerwcowych. Ze względów organizacyjnych wnioski będą oceniane raz na kwartał. W danym kwartale ocenie poddane zostaną wszystkie wnioski, które wpłyną do ustalonego terminu przed posiedzeniem zespołu eksperckiego. Szczegółowy harmonogram na najbliższy rok wygląda następująco:

Dla usprawnienia procesu składania wniosków rezygnujemy z dostarczania ich w papierowej formie i prosimy o wysyłanie ich wyłącznie drogą elektroniczną. W zakładce materiały do pobrania na stronie www.tutti.pwm.com.pl znajdują się niezbędne do złożenia wniosków dokumenty: regulamin, katalog utworów wraz z ich wyceną oraz aktualne formularze. Jak do tej pory, należy je wypełnić wydrukować i opatrzyć podpisami. Odmiennie od lat ubiegłych – przyjmujemy wyłącznie SKANY wysyłane pocztą elektroniczną na adres: tutti@pwm.com.pl. O przyjęciu wniosku decyduje data wpłynięcia do skrzynki mailowej.
Zaczynamy! Nabór wniosków w nowym trybie uruchamiamy 19 października. By mogły zostać ocenione na najbliższym posiedzeniu ekspertów, muszą wpłynąć do PWM do 15 listopada. Wyniki naboru zostaną opublikowane na stronach www.tutti.pwm.com.pl oraz www.pwm.com.pl.
Po raz 6 zachęcamy: GRAJMY TUTTI MUZYKĘ POLSKĄ!
Projekt TUTTI.pl realizowany jest ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.