Aktualności
XIII Konkurs Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców – znamy laureatów
2020-11-17
W ostatnim tygodniu października odbyły się przesłuchania uczestników XIII Konkursu Muzyki XX i XXI wieku dla Młodych Wykonawców 2020 organizowanego przez Polskie Towarzystwo Muzyki Współczesnej. Jury w składzie: Anna Dorota Władyczka, Dariusz Przybylski i Maciej Żółtowski wytypowało zwycięzców poszczególnych kategorii. Przyznano także specjalną nagrodę Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Polskie Wydawnictwo Muzyczne było aktywnym Partnerem Konkursu: w Regulaminie znalazł się zapis o wykonaniu utworu z katalogu naszej Oficyny.
Laureatami w kategorii uczniów szkół muzycznych II stopnia zostali:
1. Hanxiang Chen (wiolonczela), uczeń Complex of Silesian International Schools w klasie Anny Banaś,
2. Maciej Kasperek (flet), uczeń Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego przy ZPSM nr 1 w Warszawie w klasie Beaty Kierzkowskiej,
3. Kacper Puczko (saksofon), uczeń Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II st. im. Z. Brzewskiego przy ZPSM nr 1 w Warszawie w klasie Pawła Gusnara i Alicji Wołyńczyk-Raniszewskiej.
Laureaci kategorii studentów uczelni muzycznych to:
1. Łukasz Dyczko (saksofon), student Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie Pawła Gusnara,
2. Tomasz Herisz (perkusja), student Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie Wojciecha Herzyka,
3. Jagoda Krzemińska (flet), studentka Royal Academy of Music w Londynie w klasie Williama Bennetta.
Miło nam poinformować, że nagrodę za najlepsze wykonanie utworu za katalogu PWM otrzymał Tomasz Herisz (perkusja) oraz nauczyciel laureata, Wojciech Herzyk.
Koncert laureatów Konkursu odbędzie się online, 19 listopada 2020, godz. 19.00.
Serdecznie gratulujemy!
Najczęściej czytane:
Kompozytor, dyrygent, wydawca, teoretyk muzyki, pedagog muzyczny, rektor uczelni – życiorys Józefa Elsnera jest niezwykle bogaty. Mimo to przeważnie kojarzony jest jedynie jako nauczyciel Fryderyka Chopina. Krzysztof Bilica z zaciekawieniem przygląda się mistrzowi przełomu XVIII i XIX wieku, którego portret rysuje w najnowszej Małej Monografii.
Fascynujący bohater, śmiała koncepcja, wreszcie znakomita obsada aktorska – Król Narcyz to nieszablonowy format opowieści o najsłynniejszym kompozytorze muzyki polskiej początków XX wieku. Wspólna produkcja Polskiego Wydawnictwa Muzycznego i Radia Kraków zgromadziła cenionych realizatorów i aktorów teatralnych, którzy wykreowali świat Karola Szymanowskiego oraz jego bliskich. Emisja na antenie Radia Kraków w kolejne poniedziałki o godzinie 21.05, począwszy od 2 czerwca br.
Kultowe piosenki Zygmunta Koniecznego, które dekady temu pokochała publiczność Ewy Demarczyk w nowym opracowaniu Cezarego Duchnowskiego. Najnowszy album ANAKLASIS z udziałem Agaty Zubel, Andrzeja Bauera, Bartka Wąsika oraz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia pod dyrekcją Alexandra Humali jest już dostępny w sprzedaży.
W konkursie Polskiego Towarzystwa Wydawców Książek na Najpiękniejsze Polskie Książki 2024, w którym Jury docenia m.in. koncepcję edytorską, nowatorskie opracowania graficzne, typograficzne i poziom artystyczny ilustracji, wyróżnienie w kategorii Literatura naukowa i popularnonaukowa zdobyła książka Muzyka polska po Szymanowskim Adriana Thomasa.
W maju do swojej pracowni zaprasza nas Jerzy Kornowicz – kompozytor, pianista-improwizator, pedagog i działacz muzyczny, dyrektor Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”. Autor muzyki wielu gatunków – twórca interdyscyplinarny, który potrafi komponować w rozmaitych miejscach.
Od początku istnienia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, serie pedagogiczne stanowiły istotną i liczną grupę powstających publikacji. Oficyna nawiązywała współpracę z cenionymi twórcami, dzięki czemu powstały utwory nie tylko licznie nagradzane na konkursach i festiwalach, budujące tym prestiż PWM-u, ale przede wszystkim ponadczasowe. Świadczą o tym wznowienia wielu tytułów.
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.