Aktualności
Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna po (?) pandemii – konferencja online
2021-05-17
Polskie Wydawnictwo Muzyczne, partner wydarzenia, zaprasza do udziału w VII Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej nt. „Konteksty kultury, konteksty edukacji. Szkoła artystyczna po(?) pandemii”. Organizatorem jest Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów przy współudziale Centrum Edukacji Artystycznej. Wydarzenie odbędzie się w formie webinarów online, w dniach 17-21 maja 2021 r.
Program:
Poniedziałek, 17.05
9:00: Jakie rozwiązania “pandemiczne” powinny na stałe zagościć w szkolnictwie artystycznym w odniesieniu do organizacji kształcenia i pracy szkoły – webinar, raport z ankiet i panel dyskusyjny – dr hab. Grzegorz Mania, goście: Agnieszka Hejduk-Domańska (Zastępca Dyrektora Departamentu Szkolnictwa Artystycznego i Edukacji Kulturalnej MKDNiS), Anna Podłucka (CEA)
12:00: Szkoła odNOWA – O psychologicznych kompetencjach nauczycieli szkół artystycznych – dr Anna Antonina Nogaj
Wtorek, 18.05
9:00: Szkoła odNOWA – uczniowie: jacy uczniowie wracają do szkół, jak pandemia wpłynęła na ich rozwój, motywację, percepcję – dr Magdalena Ratalewska
11:00: Scena odNOWA – powrót do publicznych występów po pandemii – panel dyskusyjny: prof. dr hab. Marcin Zdunik, dr Katarzyna Drogosz, mgr Jarosław Mirkiewicz, dr hab. Agata Szymczewska
Środa, 19.05
9:00: Czy tylko uczymy? Otoczenie szkół – relacje z innymi placówkami oświatowymi, instytucjami, działania adresowane do absolwentów, budowanie sieci popracia i kontaktów – panel dyskusyjny nauczycieli
11:00: Komunikacja w sieci – jak promować swoje działania, jak przekazywać komunikaty, z jakich mediów korzystać – webinar plus panel dyskusyjny: mgr Paulina Richter (Polskie Wydawnictwo Muzyczne), nauczyciele
18:00: Dyrektor 2.0: Przewodnik czy przywódca? O relacjach w szkołach artystycznych – nie tylko w pandemii – panel dyskusyjny
Czwartek, 20.05
9:00: Egzaminy – jeśli nie od razu, to kiedy i jak? – panel dyskusyjny nauczycieli z udziałem zaproszonych gości, prowadzenie: dr Anna Antonina Nogaj
11:00: Problemy z motywacją u uczniów – o procesie readaptacji uczniów do rzeczywistości nauki stacjonarnej – mgr Jarosław Mirkiewicz
Piątek, 21.05
12:00: Czy tylko uczymy? Otoczenie szkół – budowanie relacji z partnerami (sektor publiczny i prywatny) – panel dyskusyjny – Maksymilian Bylicki, Monika Gubała (Dyrektor Departamentu Kultury i Dziedzictwa Narodowego Urzędu Marszałkowskiego Woj. Małopolskiego), dr hab. Grzegorz Mania
Konferencja odbędzie się w formie webinarów organizowanych codziennie w dniach 17-21 maja 2021, w godzinach przedpołudniowych i popołudniowych. Uczestnicy konferencji, którzy wezmą udział w przynajmniej połowie webinarów, otrzymają zaświadczenia przesyłane drogą elektroniczną.
Konferencja jest bezpłatna dla nauczycieli i pracowników szkolnictwa artystycznego.
Zgłoszeń na konferencję można dokonywać za pośrednictwem formularza elektronicznego. Adres formularza: https://forms.gle/TCh3CgZM5TCwAkxZ6.
Zarejestrowani uczestnicy otrzymają automatycznie wygenerowane potwierdzenie rejestracji, a następnie przed konferencją szczegółową instrukcję techniczną.
Więcej informacji:
konferencja.konteksty@gmail.com
https://spmk.com.pl
Organizatorzy:
Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów
Centrum Edukacji Artystycznej
Partnerzy konferencji:
Polskie Wydawnictwo Muzyczne
Akademia Muzyczna im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II st. im. M. Karłowicza w Katowicach
Zespół Szkół Muzycznych w Poznaniu
Zespół Szkół Plastycznych im. L. Wyczółkowskiego w Bydgoszczy
Zespół Państwowych Szkół Muzycznych im. F. Chopina w Warszawie
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.