Aktualności
Lang Lang: szkoła na fortepian – elementarz dla przyszłych mistrzów klawiatury
2021-06-01
Jeśli zaczynać przygodę z fortepianem, to tylko z najlepszymi! Od dzisiaj dostępna jest polska wersja trzyczęściowego elementarza do nauki gry na fortepianie metodą Lang Langa.
Gdyby zapytać wirtuozów fortepianu co złożyło się na ich sukces, wśród odpowiedzi z pewnością znalazłaby się ta o wytrwałym, regularnym ćwiczeniu. Taką drogą podążali wszyscy koncertujący muzycy.
Od dzisiaj każde dziecko może zacząć naukę gry na fortepianie metodą opracowaną przez jednego z największych pianistów naszych czasów: Lang Langa. Publikacja, którą zachwyca się cały świat, jest już dostępna w polskiej wersji językowej.
Lang Lang: szkoła na fortepian to:
• metoda opracowana przez przez wirtuoza fortepianu
• trzyczęściowy, kolorowy elementarz z atrakcyjnymi ilustracjami dla łatwego zapamiętania i utrwalania wiedzy
• metoda małych kroków
• dbałość o równowagę ćwiczeń dla prawej i lewej ręki
• krótkie, zabawne i pomysłowe melodie i utwory
• ćwiczenia i zagadki muzyczne uzupełniające wiedzę muzyczną
• uatrakcyjniające przebieg nauki ścieżki audio z melodiami z podręcznika, akompaniamentami oraz utworami koncertowymi w wykonaniu Lang Langa
Publikacja będzie wsparciem dla najmłodszych adeptów gry na fortepianie. Metoda, którą proponuje Lang Lang, polega na uczeniu poprzez zabawę. Język książeczek jest dopasowany do percepcji dzieci, a bezpośredni styl odbiega od tradycyjnej narracji typowego podręcznika. Główny bohater staje się wesołym przewodnikiem i kolegą uczącego się grać dziecka
Lang Lang: szkoła na fortepian to nie tylko pomoc przy stawianiu pierwszych kroków w grze na instrumencie. To także wsparcie rozwoju wyobraźni i poczucia estetyki młodego pianisty. Integralną częścią publikacji są pliki audio z koncertowymi nagraniami wybranych utworów z klasycznego repertuaru pianistycznego. Oprócz ćwiczeń, na kartach książeczek znajdziemy również reprodukcje słynnych obrazów, powiązanych z nagranymi utworami, zachęcającymi do wielokierunkowego odbioru sztuki: zadaniem ucznia jest posłuchanie utworu „opisującego” obraz.
Ucz się od najlepszych! Ćwicz z Lang Langiem!
Najczęściej czytane:
Tematem przewodnim 37. edycji Krakowskiego Międzynarodowego Festiwalu Kompozytorów jest muzyka w muzyce. Festiwal, który został objęty patronatem honorowym Aleksandra Miszalskiego, Prezydenta Miasta Krakowa, rozpocznie się już 10 maja koncertem inauguracyjnym w Filharmonii Krakowskiej. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.
Już 09 maja 2025 roku Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza do wspólnego świętowania podczas Dni Funduszy Europejskich w PWM. Sprawdź, co zaplanowaliśmy na ten dzień!
Piąty miesiąc roku zwiastuje nadejście wiosennego sezonu festiwalowego. W Krakowie, Warszawie i we Wrocławiu zabrzmią kompozycje Joanny Wnuk-Nazarowej, Pawła Malinowskiego, Wojciecha Widłaka, Macieja Zielińskiego, Pawła Hendricha i Agaty Zubel. Najnowszej muzyce polskiej będziemy przysłuchiwać się podczas koncertów specjalnych, na festiwalowych estradach, a także na zakończenie sezonu artystycznego.
Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.
Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.
Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.
Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.
Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś.
Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.