Aktualności
Rejestracja na 18. DEM otwarta. Jak się zapisać?
2021-10-14
Jeszcze do 14 listopada trwają zapisy na tegoroczną edycję Dni Edukacji Muzycznej. Jak dołączyć do wydarzenia?
Tegoroczny program Dni Edukacji Muzycznej obfituje w wydarzenia – są wśród nich webinary, koncerty, a także zupełnie nowa formuła – master classes. Podobnie jak w ubiegłym roku na wszystkie wydarzenia w ramach DEM-u zapraszamy online – udostępniane będą one od 22 do 26 listopada na platformie do prowadzenia konferencji i webinarów online Crowdcast.io.
Zapisy odbywają się za pośrednictwem strony internetowej www.dem.com.pl. W zakładce DEM 2021 znajduje się kalendarz z dokładną rozpiską wydarzeń organizowanych w ramach tegorocznej edycji. W celu zapisania się na wybrane wydarzenie należy wybrać je w kalendarzu i przejść na jego podstronę. Tam, po prawej stronie, widnieje przycisk 'zapisz się’. Po kliknięciu na niego pojawi się okienko rejestracji na stronie internetowej DEM-u. Założenie indywidualnego konta pozwoli na dodawanie kolejnych kursów do swojej listy, umożliwi także pobieranie certyfikatów uczestnictwa już po zakończeniu wydarzeń i pozwoli na zapisy na kolejne edycje DEM-u w przyszłości.
Po rejestracji na stronie kolejne webinary i master classy można dodawać do listy po prostu używając przycisku 'zapisz się’. Pełną listę swoich wydarzeń każdy uczestnik może znaleźć w swoim profilu (ikonka postaci z prawej strony górnego menu). Tam też ma możliwość personalizacji swojego konta.
Wyżej opisana rejestracja obowiązuje na wszystkie poszczególne kursy – rejestracja tylko na jedno wydarzenie nie umożliwi uczestniczenia w pozostałych, dlatego prosimy o zapisywanie się na każde pojedyncze wydarzenie, które Państwa interesuje.
Po zamknięciu zapisów na DEM na podstronach wszystkich wydarzeń pojawią się playery, które umożliwią uczestniczenie w koncertach, webinarach i master classes w dniach 22–26 listopada. Aby je uruchomić, należy kliknąć przycisk 'play’ i podać swoje imię oraz adres mailowy (co umożliwi np. na uczestniczenie w zbiorowym czacie i branie udziału w ankietach podczas webinarów). Jeżeli na dany adres mailowy zostało już zarejestrowane konto w platformie Crowdcast, wtedy wystarczy się na nie zalogować.
Obydwa koncerty, które znalazły się w programie 18. Dni Edukacji Muzycznej będą dostępne w trybie otwartym – transmisje z wydarzeń zostaną udostępnione równolegle na kanale YouTube i facebooku Polskiego Wydawnictwa Muzycznego. Będzie można oglądać je także za pośrednictwem strony www.dem.com.pl.
Najczęściej czytane:
Problemy z librettem, kolejne niezrealizowane premiery, konflikt z Londynem i wreszcie zaginięcie partytury – Philaenis, pierwsza opera Romana Statkowskiego, zdawała się nie mieć szczęścia… W kolejnej odsłonie cyklu „Historia pewnego utworu” przyjrzymy się zrządzeniom losu, Pyrrusowym zwycięstwom i długiej drodze na Parnas.
12 listopada 2025 roku przypada setna rocznica śmierci Romana Statkowskiego – polskiego kompozytora nurtu późnoromantycznego i pedagoga, ucznia m.in. Władysława Żeleńskiego, Nikołaja Sołowiowa i Antona Rubinsteina, a (wedle niektórych źródeł) także Nikołaja Rimskiego-Korsakowa. Ciekawy wybór twórczości fortepianowej tego kompozytora, nową instrumentację jego opery Philaenis oraz album z jazzowymi impresjami inspirowanymi operą Maria można znaleźć w katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.
Marcel Chyrzyński tworzy muzykę akustyczną, elektroakustyczną i elektroniczną. Jest również twórcą muzyki do spektakli teatralnych – jego zainteresowania skierowane są głównie na teatr współczesny. W listopadzie jest naszym Kompozytorem Miesiąca i uchyla drzwi do swojej pracowni, w której odnajdziemy m.in. partytury najnowszych utworów, niezwykłe kolekcje japońskich drzeworytów, czy imponujący zestaw… fajek.
Dorian Gray – operowa odsłona jedynej powieści Oscara Wilde’a na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Niewinność i niczym nieskażone piękno w pułapce kultu młodości w operze skomponowanej przez Elżbietę Sikorę i w inscenizacji Davida Pountneya. Za pulpitem dyrygenckim maestro Jacek Kaspszyk.
Za Wydarzenie roku uznano Muzyczne Spotkania z okazji 80-lecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki – za dwudniowe święto polskiej muzyki we Wrocławiu, które zgromadziło liczną publiczność i ponad pięciuset wykonawców podczas 34 koncertów, warsztatów i spotkań.
7 dni, 7 koncertów w Studiu im. Romany Bobrowskiej Radia Kraków, w tym 6 w formule recitali fortepianowych. 7 nowych programów zbudowanych wokół twórczości wybitnych kompozytorek i kompozytorów XX oraz XXI wieku. Polskie Wydawnictwo Muzyczne, wytwórnia ANAKLASIS i Radio Kraków zapraszają na drugą odsłonę cyklu koncertów ANAKLASIS NA FALI 2.0, która odbędzie się 24–30 listopada 2025 r.
Polska muzyka najnowsza zabrzmi w przedostatnim miesiącu 2025 roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi i Katowicach. Usłyszymy kompozycje Marcela Chyrzyńskiego, Wojciecha Widłaka, Pawła Malinowskiego, Aleksandra Lasonia, Krzysztofa Wołka, Hanny Kulenty, Pawła Hendricha oraz Zbigniewa Bargielskiego. Szczególna prapremiera szykuje się także w Poznaniu, gdzie zobaczymy i usłyszymy najnowszą operę Elżbiety Sikory. Tych premier nie można przegapić!
Kolejna edycja Dnia Edukacji Muzycznej dobiegła końca – był to czas pełen zdobywania wiedzy, wymiany doświadczeń, inspiracji i miłych spotkań. W wydarzeniu organizowanym przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne wzięło udział ponad 150 osób. Dziękujemy, że byliście z nami w Poznaniu!
Polskie Wydawnictwo Muzyczne i Filharmonia im. Karola Szymanowskiego w Krakowie mają zaszczyt zaprosić na jubileuszowy koncert, który zwieńczy całoroczne obchody 80-lecia istnienia Oficyny. Ostatnie w tym roku „Muzyczne spotkanie” nie tylko ukaże różnorodność katalogu PWM; dostarczy też niezapomnianych wrażeń i emocji związanych ze wspólnym świętowaniem polskiej muzyki – w najlepszym wydaniu oraz wykonaniu.
15 października podczas gali w De Vere Grand Connaught Rooms w Londynie odbyło się wręczenie prestiżowych nagród Gramophone Classical Music Awards. W kategorii Early Music statuetkę otrzymała płyta ‘The Krasiński Codex’ („Kodeks Krasińskich”) zespołów Ensemble Dragma i Ensemble Peregrina pod kierownictwem Agnieszki Budzińskiej-Bennett. Trzypłytowy album jest jednym z owoców projektu „Kras 52”, zrealizowanego przez Instytut Adama Mickiewicza we współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.
