PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Łańcuch III - Festiwal Witolda Lutosławskiego

2006-06-14
20-28 czerwca 2006

20 czerwca rozpocznie się III Festiwal "Łańcuch", poświęcony twórczości Witolda Lutosławskiego. Organizatorami są Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego oraz Filharmonia Narodowa. Festiwal zrealizowano przy pomocy finansowej Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Miasta Stołecznego Warszawy.

Program Festiwalu:

20.06. 2006 Filharmonia Narodowa. Sala Kameralna, 19.00

Zespół Kameralny NYYD (Tallin)
Olari ELTS – dyrygent

Witold Lutosławski – Przeźrocza 
Igor Strawiński – Septet
Kaia Saariaho - Nocturne in Memory of Lutoslawsky
Helena Tulve - a travers 
Witold Lutosławski – Łańcuch I
***
Witold Lutosławski – Preludia taneczne (wersja dla  9 wykonawców)
Arnold Schoenberg – Symfonia Kameralna op. 9


22.06. 2006 Filharmonia Narodowa. Sala Kameralna, 19.00
 
Koncert laureatów międzynarodowych konkursów muzycznych

Felicitas FUCHS – sopran
Laureatka I Nagrody Konkursu La Voce-Bayerische Rundfunk-Musikzauber-Liedwettbewerb w Bad Kissingen
David SEREBRJANIK – fortepian

Roger Quilter – Love’s philosophy
Gabriel Faure – Le rose d’Ispahan
Hugo Wolf – Verborgenheit
          – So lasst mich scheinen (Mignon)
          – Kennst du das Land (Mignon)
Heitor Villa-Lobos – Bachianas Brasileiras Nr. 4 na fortepian
Dymitr Szostakowicz – Gamajun
Samuel Barber – The monk and his cat
Witold Lutoslawski – Melodie ludowe na fortepian
Ermanno Wolf-Ferrari – 4 Rispetti:
                     – E tanto
                     – O si che non sapevo sospirare
Fredrik Schwenk – Säuberliches Mägdelein
***
Soyoung YOON – skrzypce
Laureatka Grand Prix II Międzynarodowego Konkursu Skrzypcowego im. Dawida Ojstracha w Odessie
Sergej FILIOGLO – fortepian

Young Jo Lee – Honzanori na skrzypce solo
Witold Lutosławski – Subito
Witold Lutosławski – Partita
Maurice Ravel – Cyganka


24.06. 2006 Filharmonia Narodowa. Sala Kameralna, 19.00

Kwartet smyczkowy CIKADA (Oslo)
Hans-Christian BREIN - klarnet

John Cage – Kwartet smyczkowy
Magnus Lindberg - Clarinet Quintet
***
Bent Sorensen - The Lady of Shalott na kwartety smyczkowy
Witold Lutosławski – Kwartet smyczkowy


27.06. 2006 Filharmonia Narodowa. Sala Kameralna,19.00

Recital
Bartosz KOZIAK - wiolonczela
Agnieszka KOZŁO – fortepian

Witold Lutosławski - Wariacja sacherowska na wiolonczelę
Heinz Holliger - Chaconne na wiolonczelę solo
Witold Lutosławski - Grave na wiolonczelę i fortepian
Dymitr Szostakowicz - Sonata d-moll op. 40 na wiolonczelę i fortepian
***
Claude Debussy - Sonata d-moll na wiolonczelę i fortepian
Valentin Silvestrov - Sonata na wiolonczelę i fortepian


28.06.2006 Filharmonia Narodowa. Sala Kameralna, 19.00

LUTOSLAWSKI YOUTH ORCHESTRA

Ivana DOHNALOVA – harfa
Kamila GROTT – obój
Bartosz KOZIAK – wiolonczela
Adrian JANDA – klarnet
Ronald ZOLLMAN – dyrygent

Witold Lutosławski:
Przeźrocza,
Grave na wiolonczelę i smyczki,
Koncert podwójny na obój, harfę i orkiestrę,
Preludia taneczne na klarnet i zespół kameralny
***
Preludia i Fuga,
Łańcuch I

Najczęściej czytane:

Muzyka, której słuchał Jagiełło. Nowe życie słynnego rękopisu

Muzykolodzy nazywają go potocznie „Kras 52” – od sygnatury, jaką nadano mu w Bibliotece Krasińskich. To najcenniejsze polskie źródło średniowiecznej muzyki polifonicznej, która kształtowała dźwiękowy krajobraz ówczesnego Krakowa oraz dworu pierwszych Jagiellonów. Teraz manuskrypt zyskuje nowe życie dzięki wydaniu wykonawczemu w opracowaniu Agnieszki Budzińskiej-Bennett i Marca Lewona. „Kodeks Krasińskich” ukaże się już 20 marca nakładem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

Poznaj Moc muzyki – odkryj radość ze słuchania

Moc muzyki to osiem arkuszy sporządzonych według autorskiej metody Michała Moca. Uczą, jak aktywnie słuchać muzyki, rozwijać muzyczną spostrzegawczość i wyobraźnię oraz zwiększać kompetencje w obszarze kształcenia słuchu.

Spotkanie autorskie z Krzysztofem Knittlem i Michałem Mendykiem wokół książki „Granice niczego”

Polskie Wydawnictwo Muzyczne zaprasza na spotkanie autorskie wokół książki Granice niczego. Podczas 11 edycji Festiwalu Prawykonań, 15 marca 2025 o godzinie 13.00 w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, Krzysztof Knittel wraz z Michałem Mendykiem opowiedzą o pracy nad książką, o towarzyszących im inspiracjach, a także spróbują odnaleźć odpowiedź na pytanie: gdzie są granice niczego? 

Muzyczne spotkania PWM na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia

Dołącz do nas we wspólnym świętowaniu dzięki radiowej Dwójce! Zapraszamy do słuchania transmisji radiowej nadawanej na żywo prosto z jubileuszu osiemdziesięciolecia Polskiego Wydawnictwa Muzycznego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu, a także retransmisji koncertów jubileuszowych na antenie Programu Drugiego Polskiego Radia. 

FRYDERYKI 2025: 6 nominacji dla ANAKLASIS!

#wyostrzsłuch na nominowane albumy od ANAKLASIS! Po raz kolejny płyty wydane przez wytwórnię płytową działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego nominowano do prestiżowych nagród fonograficznych Fryderyk.

11. Festiwal Prawykonań. Polska Muzyka Najnowsza

Katowice ponownie staną się centrum polskiej muzyki współczesnej. 11. Festiwal Prawykonań, który odbędzie się w dniach 14-16 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia, będzie okazją do wyjątkowych odkryć – tych najnowszych, ale także tych, które na swój czas musiały poczekać. Polskie Wydawnictwo Muzyczne jest partnerem wydarzenia.

Marzec 2025 czasem wyjątkowych premier muzycznych

Rozpoczynający się miesiąc ma szansę zapisać się w historii muzyki polskiej nie tylko ze względu na dużą liczbę prawykonań. Uwagę entuzjastów muzyki skupią wydarzenia w Krakowie, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie. Swoje premiery będą miały tam zarówno utwory najnowsze, jak i dzieła starsze, które po wielu latach zapomnienia zostaną włączone do życia koncertowego. 

Balet ma wielu Ojców. Kto jest autorem „Wesela w Ojcowie”? – Historia pewnego utworu

Bezprecedensowy hit teatralny – w samej Warszawie w ciągu 50 lat od prapremiery doczekał się 800 przedstawień. Kiedy Polacy nie posiadali własnego państwa, rozpowszechniał rodzimą kulturę i tańce, docierając m.in. do Paryża, Pragi, Lwowa, Mińska, Kijowa, Wilna, Petersburga czy Moskwy. W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu bierzemy pod lupę Wesele w Ojcowie, szukając Ojca (a raczej Ojców!) jego sukcesu.

Wybitna koreańska skrzypaczka Bomsori Kim ambasadorką twórczości Grażyny Bacewicz

Występuje na najsłynniejszych estradach muzycznych: nowojorskich Carnegie Hall i Lincoln Center, Concertgebouw w Amsterdamie, na BBC Proms w londyńskiej Royal Albert Hall czy wiedeńskich Musikverein i Konzerthaus. W lutym 2021 roku podpisała ekskluzywny kontrakt z prestiżowym wydawnictwem fonograficznym Deutsche Grammophon. Od tego roku Bomsori Kim nosi zaszczytny tytuł ambasadorki twórczości Grażyny Bacewicz, na całym świecie bowiem wykonuje i promuje muzykę tej najważniejszej polskiej kompozytorki.

Konkurs Kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem. Termin nadsyłania prac: 1 kwietnia 2025 roku

Filharmonia Pomorska im. Ignacego Jana Paderewskiego w Bydgoszczy zaprasza do udziału w Konkursie Kompozytorskim na utwór symfoniczny inspirowany gobelinem Jerzego Krechowicza Piesomen Antropon (Uczyńmy Człowieka) Ceta.Konkurs adresowany jest do profesjonalnych kompozytorów urodzonych przed 10 kwietnia 1999 r. Termin zgłoszenia partytur upływa z dniem 1 kwietnia 2025 roku.