PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Polskie Wydawnictwo Muzyczne wyłącznym reprezentantem wydawnictwa Ricordi w Polsce!

2023-03-09

PWM wznawia współpracę z włoskim wydawnictwem Ricordi, a także z jego międzynarodowymi partnerami, którzy wchodzą w skład Universal Music Publishing Classics & Screen. W związku z tym, wypożyczenia materiałów orkiestrowych z katalogów wszystkich wydawnictw należących do Classics & Screen są realizowane w Polsce przez Dział Zbiorów Nutowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

 

 

„Bardzo się cieszę, że po latach wznawiamy współpracę z Universal Music Publishing Group” – komentuje dr Daniel Cichy, dyrektor – redaktor naczelny PWM. „Tym samym Dział Zbiorów Nutowych naszej Oficyny staje się miejscem, w którym wszystkie działające w Polsce orkiestry, teatry operowe, instytucje kultury, szkoły i uczelnie oraz podmioty organizujące wydarzenia muzyczne otrzymają dostęp do materiałów nutowych dzieł z katalogów niemal wszystkich najbardziej cenionych wydawnictw muzycznych na świecie. Ze względu na dużą popularność utworów znajdujących się w katalogach takich oficyn, jak Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, które wchodzą w skład grupy, będzie to dla nas nie tylko duża przyjemność, ale i ekscytujące wyzwanie”.

 

„Cieszymy się ze współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i liczymy na owocną działalność w ramach promowania naszych kompozytorów i katalogów w Polsce” – mówi Natasha Baldwin, wiceprezeska wykonawcza Classics & Screen.

 

 

Włoskie wydawnictwo Ricordi, mające filie w Berlinie, Londynie i Nowym Jorku, posiada jeden z największych katalogów nutowych. W jego skład wchodzą dzieła legendarnych kompozytorów, takich jak: Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini i Gioacchino Rossini, Vincenzo Bellini i Gaetano Donizetti; utwory klasyków XX wieku: Luigiego Nona, Gérarda Grisey’a, Edgara Varese’a, czy mistrzów współczesności: Luci Francesconiego, Giorgia Battistelliego, Olgi Neuwirth i Julii Wolfe. Poza ofertą wyróżniających się w branży serii wydań źródłowo-krytycznych, Ricordi reprezentuje cenione katalogi i wydania, m.in. katalog brytyjskiego wydawcy muzycznego Alfreda Lengnicka.

 

Wraz z Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, Ricordi współpracuje z Universal Music Publishing Group Classics & Screen, jedną z największych na świecie grup wydawniczych zajmujących się muzyką klasyczną. W katalogach zrzeszonych wydawnictw znajdują się utwory ponad 1900 kompozytorów, w tym Béli Bartóka, Claude’a Debussy’ego, Pascala Dusapina, Georgesa Aperghisa, Francisa Poulenca, Maurice’a Ravela i wielu innych. W portfolio Classics & Screen znajdują się również wydawnictwa Decca Publishing, w tym utwory twórców muzyki elektronicznej, współczesnej i filmowej takich twórców, jak Ben Frost, Isobel Waller-Bridge czy Max Richter.

 

Za pośrednictwem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – wyłącznego reprezentanta prestiżowych grup wydawniczych na świecie, takich jak Schott Music, Wise Music Group, Boosey & Hawkes oraz Universal Music Publishing Classics & Screen – polscy klienci będą mogli od teraz wypożyczyć materiały orkiestrowe od wszystkich najważniejszych wydawców muzyki klasycznej.

Najczęściej czytane:

Spóźnione arcydzieło Józefa Elsnera – Historia pewnego utworu

Blisko 400 muzyków i chórzystów, boska interwencja i absolutny triumf kompozytora – prawykonanie oratorium pasyjnego Męka Pana naszego Jezusa Chrystusa w 1838 r. wprost zelektryzowało muzyczną Warszawę. Dzieło to uznaje się za najwybitniejsze osiągnięcie polskiej muzyki religijnej XIX wieku. Dlaczego jednak do premierowego wykonania doszło dopiero w czerwcu, nie zaś – jak zamierzał twórca – w czasie Wielkiego Tygodnia? W kolejnej odsłonie cyklu Historia pewnego utworu przyjrzymy się niedotrzymanym obietnicom i przetrzymanym nutom.

Krzysztof Wołek stypendystą Guggenheim Fellowship

 

Fundacja Pamięci Johna Simona Guggenheima (The John Simon Guggenheim Memorial Foundation) ogłosiła tegorocznych stypendystów Guggenheima – 198 wybitnych osób ze świata nauki i sztuki współczesnej, reprezentujących 53 dyscypliny, wybranych w rygorystycznym procesie aplikacji spośród prawie 3500 kandydatów. Wśród stypendystów, którzy otrzymali grant na realizację swojej działalności, jest Krzysztof Wołek – kompozytor związany z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.

Prawykonanie „Écoute” Zygmunta Krauzego na Festiwalu NEO’S w Théâtre de l’Ile Saint-Louis Paul Rey w Paryżu

Écoute na sopran i kwartet smyczkowy jest nową wersją kompozycji Słuchaj na sopran, klarnet, skrzypce, perkusję i fortepian, której prawykonanie odbyło się w grudniu ubiegłego roku w podczas bydgoskiego Festiwalu Art Mintaka. 22 kwietnia dzieło zostanie wykonane po raz pierwszy podczas paryskiego festiwalu, prezentującego najnowszą muzykę europejską.

KOMPOZYTORKA MIESIĄCA: JAGODA SZMYTKA i jej #BiurkoKompozytorki

Jagoda Szmytka jest kompozytorką, artystką i badaczką artystyczną. Muzykę łączy ze sztukami pięknymi i głęboką refleksją z zakresu takich dziedzin humanistyki, jak filozofia, estetyka czy historia sztuki. W katalogu jej twórczości znajdziemy m.in. dzieła solowe, utwory pisane na amplifikowane zespoły kameralne, instalacje performatywne, a także kompozycje wpisujące się w konwencję teatru muzycznego. W kwietniu, jako nasza Kompozytorka Miesiąca, odkrywa przed nami tajemnice procesu twórczego i zaprasza w gościnne progi swojej pracowni kompozytorskiej.

Najpiękniejsze Książki 2024 – trzy nominacje dla PWM

Aż trzy publikacje książkowe wydane przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne w minionym roku zostały nominowane w konkursie PTWK Najpiękniejsze Książki Roku 2024. Jury doceniło pozycje: Muzyka Polska po Szymanowskim Adriana Thomasa, Estetyka muzyki Rogera Scrutona oraz Karnawał zwierząt Piotra Kamińskiego.

Kompozytor oświecony. Poznaj Jeana-Philippe’a Rameau

Jean-Philippe Rameau (1683-1764) wzbudzał wiele emocji. Wywarł nieoceniony wpływ na bieg historii i teorii muzyki, a jego spojrzenie na zasady rządzące kompozycją było – jak na XVIII wiek – innowacyjne. Postać francuskiego muzyka o wszechstronnych zainteresowaniach i oświeceniowym umyśle przybliża Christophe Rousset w najnowszej Małej Monografii wydanej przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Premiera książki już dziś. 

Taniec motyla, kwiaty pomarańczy i festiwal pianistycznych duetów. Kwietniowe prawykonania dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Natura, budząca się znów do życia feerią barw i zapachów, przynosi nam także nowe, wiosenne bogactwo dźwięków i muzycznych inspiracji. Kwiecień witamy prawykonaniami dwóch dzieł z katalogu Polskiego Wydawnictwa Muzycznego: Karatachi no Hana Marcela Chyrzyńskiego we Wrocławiu i SurVanTutti Hanny Kulenty w Krakowie.

Międzynarodowy Konkurs Kompozytorski „ŻEROMSKI 2025”. Termin nadsyłania partytur: 20 listopada 2025 roku

Filharmonia Świętokrzyska im. Oskara Kolberga w Kielcach ogłasza konkurs kompozytorski na utwór symfoniczny inspirowany nowelą Stefana Żeromskiego „Puszcza jodłowa”, a w szczególności jednym z zawartych w niej wątków: historycznym, przyrodniczym lub magicznym. Konkurs wpisuje się w Rok Stefana Żeromskiego – 20 listopada 2025 minie bowiem setna rocznica śmierci pisarza.

Fryderyki 2025 rozdane. Trzy statuetki dla ANAKLASIS

Podczas Gali Muzyki Klasycznej, która odbyła się w 30 marca w siedzibie Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, poznaliśmy laureatów Fryderyków – najważniejszych polskich nagród fonograficznych, przyznanych w dwunastu kategoriach. ANAKLASIS, marka prężnie działającą pod auspicjami Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, została uhonorowana aż trzema statuetkami.

Kwartet smyczkowy op. 20 Józefa Kofflera odnaleziony w Royal College of Music w Londynie

Józef Koffler uznawany dziś za „pierwszego polskiego dodekafonistę” będzie bohaterem spotkania organizowanego przez Związek Kompozytorów Polskich, które zwieńczy prawykonanie odnalezionego po dziewięćdziesięciu latach od powstania Kwartetu smyczkowego op. 20.