PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Polskie Wydawnictwo Muzyczne wyłącznym reprezentantem wydawnictwa Ricordi w Polsce!

2023-03-09

PWM wznawia współpracę z włoskim wydawnictwem Ricordi, a także z jego międzynarodowymi partnerami, którzy wchodzą w skład Universal Music Publishing Classics & Screen. W związku z tym, wypożyczenia materiałów orkiestrowych z katalogów wszystkich wydawnictw należących do Classics & Screen są realizowane w Polsce przez Dział Zbiorów Nutowych Polskiego Wydawnictwa Muzycznego.

 

 

„Bardzo się cieszę, że po latach wznawiamy współpracę z Universal Music Publishing Group” – komentuje dr Daniel Cichy, dyrektor – redaktor naczelny PWM. „Tym samym Dział Zbiorów Nutowych naszej Oficyny staje się miejscem, w którym wszystkie działające w Polsce orkiestry, teatry operowe, instytucje kultury, szkoły i uczelnie oraz podmioty organizujące wydarzenia muzyczne otrzymają dostęp do materiałów nutowych dzieł z katalogów niemal wszystkich najbardziej cenionych wydawnictw muzycznych na świecie. Ze względu na dużą popularność utworów znajdujących się w katalogach takich oficyn, jak Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, które wchodzą w skład grupy, będzie to dla nas nie tylko duża przyjemność, ale i ekscytujące wyzwanie”.

 

„Cieszymy się ze współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym i liczymy na owocną działalność w ramach promowania naszych kompozytorów i katalogów w Polsce” – mówi Natasha Baldwin, wiceprezeska wykonawcza Classics & Screen.

 

 

Włoskie wydawnictwo Ricordi, mające filie w Berlinie, Londynie i Nowym Jorku, posiada jeden z największych katalogów nutowych. W jego skład wchodzą dzieła legendarnych kompozytorów, takich jak: Giuseppe Verdi, Giacomo Puccini i Gioacchino Rossini, Vincenzo Bellini i Gaetano Donizetti; utwory klasyków XX wieku: Luigiego Nona, Gérarda Grisey’a, Edgara Varese’a, czy mistrzów współczesności: Luci Francesconiego, Giorgia Battistelliego, Olgi Neuwirth i Julii Wolfe. Poza ofertą wyróżniających się w branży serii wydań źródłowo-krytycznych, Ricordi reprezentuje cenione katalogi i wydania, m.in. katalog brytyjskiego wydawcy muzycznego Alfreda Lengnicka.

 

Wraz z Éditions Durand-Salabert-Eschig (Paryż) i UMP Editio Musica Budapest, Ricordi współpracuje z Universal Music Publishing Group Classics & Screen, jedną z największych na świecie grup wydawniczych zajmujących się muzyką klasyczną. W katalogach zrzeszonych wydawnictw znajdują się utwory ponad 1900 kompozytorów, w tym Béli Bartóka, Claude’a Debussy’ego, Pascala Dusapina, Georgesa Aperghisa, Francisa Poulenca, Maurice’a Ravela i wielu innych. W portfolio Classics & Screen znajdują się również wydawnictwa Decca Publishing, w tym utwory twórców muzyki elektronicznej, współczesnej i filmowej takich twórców, jak Ben Frost, Isobel Waller-Bridge czy Max Richter.

 

Za pośrednictwem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego – wyłącznego reprezentanta prestiżowych grup wydawniczych na świecie, takich jak Schott Music, Wise Music Group, Boosey & Hawkes oraz Universal Music Publishing Classics & Screen – polscy klienci będą mogli od teraz wypożyczyć materiały orkiestrowe od wszystkich najważniejszych wydawców muzyki klasycznej.

Najczęściej czytane:

Polifonia epok i osobowości: płyta LAETA MUNDUS dostępna także na LP

Współczesny jazz i XV-wieczna polifonia – czy te światy da się pogodzić? Ależ tak! Dowodem na to jest płyta LAETA MUNDUS od wytwórni ANAKLASIS, która splata głosy dwóch epok w swoistą harmonię sfer. Od 29 stycznia album dostępny jest także na winylu.

Podwójna tożsamość zaginionej partytury – Historia pewnego utworu

Przeglądając spisy dzieł Franciszka Lessla, wśród kompozycji na fortepian i orkiestrę znajdziemy Kaprys i wariacje op. 10 oraz Potpourri op. 12. Nie wszyscy wiedzą jednak, że pod tymi tytułami tak naprawdę kryje się... jeden i ten sam utwór! Jak do tego doszło i co wspólnego mają z tym lipska prasa muzyczna, Tadeusz Kościuszko i polskie damy? W nowym cyklu „Historia pewnego utworu” co miesiąc weźmiemy pod lupę wybraną kompozycję – przypomnimy najciekawsze wątki związane z genezą jej powstania, procesem twórczym, recepcją i dalszymi dziejami.

Wywiad z autorkami „Wiolinkowych opowieści”

Czy Wesoły Franiu istnieje naprawdę i czemu Kotek Tęsknotek jest smutny? O procesie nadawania tytułów utworom i współpracy przy tworzeniu publikacji nutowej dla dzieci opowiadają Patrycja Budziacka i Natalia Drozen-Czaplińska – autorki zbioru Wiolinkowe opowieści na skrzypce i fortepian wydanego w Serii Pedagogicznej PWM.

8. Konkurs Kompozytorski im. Krzysztofa Pendereckiego. Termin nadsyłania prac: 8 kwietnia 2025 roku

Dyrektor Artystyczny Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic Szymon Morus oraz Polska Filharmonia Kameralna Sopot zapraszają młodych kompozytorów do wzięcia udziału w 8. Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Pendereckiego, który odbędzie się w ramach 15. edycji Międzynarodowego Festiwalu Muzycznego NDI Sopot Classic. Konkurs, organizowany co dwa lata, wspiera twórczość młodych artystów, stwarzając im przestrzeń do zaprezentowania swoich utworów przed profesjonalnym jury.

Kim był ulubiony uczeń Haydna? Premiera nowej książki z serii „Małe Monografie”

Podobno sam Józef Haydn kupował mu papier nutowy. Na temat jego pochodzenia wysnuto kontrowersyjne teorie, łącząc go z rodziną Czartoryskich. Był twórcą pierwszego polskiego koncertu fortepianowego. Mowa o Franciszku Lesslu, kompozytorze przełomu XVIII i XIX wieku, którego można uznać za najwybitniejszego przed Chopinem. Marcin Tadeusz Łukaszewski kreśli jego sylwetkę w najnowszej Małej Monografii Polskiego Wydawnictwa Muzycznego, poszukując prawdy i dementując narosłe wokół kompozytora mity.

 

W 2025 roku grajmy TUTTI muzykę polską!

225 polskich kompozytorów, 1500 utworów, kilkaset godzin muzyki! Rozpoczynamy kolejny rok z programem TUTTI.pl, dzięki któremu Polskie Wydawnictwo Muzyczne wspiera wykonania muzyki polskiej. Beneficjenci otrzymują rabat na wypożyczenie materiałów orkiestrowych w wysokości 70% opłaty.

KOMPOZYTOR MIESIĄCA: ZYGMUNT KRAUZE i jego #BiurkoKompozytora

W ramach nowej odsłony akcji „Kompozytor/Kompozytorka Miesiąca” zajrzymy do pracowni twórców, związanych z naszym Wydawnictwem. Przyjrzymy się ich pracy — czy siadają przy fortepianie, rozkładają papier nutowy na pulpicie i zapisują ołówkiem kolejne dźwięki, czy może jednak instrument i przyrządy piśmiennicze zastąpili myszką i klawiaturą komputera? Naszą szczególną uwagę zwrócimy na ich biurka, przy których pomysły muzyczne materializują się na pięcioliniach kolejnych partytur. Akcji towarzyszą fotografie Bartka Barczyka.

Moc wrażeń, moc wydarzeń. PWM podsumowuje 2024 rok

Polskie Wydawnictwo Muzyczne z dumą i radością prezentuje osiągnięcia mijających miesięcy. Rok 2024 to w Oficynie nie tylko nowe utwory, publikacje nutowe, książki i albumy muzyczne, ale także zasoby cyfrowe, wydarzenia koncertowe i edukacyjne oraz międzynarodowe projekty upowszechniające muzykę polską. Miniony rok to również czas intensywnych współprac w ramach licznych wydarzeń w świecie muzyki. Wydawnictwo rozwija się dynamicznie, będąc w centrum najważniejszych wydarzeń świata kultury i podejmując współpracę z partnerami najwyższej klasy.

Sięgnij po najpiękniejsze polskie kolędy

Wspólne kolędowanie to jedna z piękniejszych tradycji towarzysząca świętom Bożego Narodzenia. Znane wszystkim melodie stają się pretekstem do wielu spotkań muzycznych dzieci i dorosłych, wypełniając muzyką zimowe dni.

Instrument miesiąca: trąbkowe rekomendacje Sławomira Cichora

Intonacja i artykulacja w prostych fanfarach, prowadzenie frazy w kantylenach, śpiewność linii melodycznej. To tylko niektóre elementy gry, które ćwiczy każdy trębacz. Najlepiej, gdy ćwiczenia łączą się z satysfakcją z grania interesujących utworów.

 

O rekomendacje publikacji przeznaczonych na trąbkę z katalogu naszego Wydawnictwa poprosiliśmy Sławomira Cichora – muzyka orkiestrowego, który współpracował m.in. z Polish Festival Orchestra, Orkiestrą Filharmonii Wrocławskiej i Sinfonią Varsovią. W latach 2003–2010 pracował na stanowisku I trębacza w orkiestrze Filharmonii Narodowej w Warszawie. Obecnie gra jako I trębacz w Filharmonii Łódzkiej, współpracuje również z orkiestrą Królewskiej Opery Belgijskiej w Brukseli.