PWM

Szukaj
Zaawansowane
Rzeczpospolita Polska
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego
biuletyn informacji publicznej

Aktualności

Kolejna edycja Kursu Edytorstwa Muzycznego – w nowej odsłonie!

2021-09-13

Polskie Wydawnictwo Muzyczne ogłasza nabór do kolejnej, czwartej już edycji Kursu Edytorstwa Muzycznego, który w tym roku zyska nową, hybrydową formułę. Zgłoszenia przyjmowane są do 26 września.
 

Kurs Edytorstwa Muzycznego to cykl bezpłatnych zajęć adresowanych do absolwentów studiów muzycznych I i II stopnia (muzykologia, akademie muzyczne i in.) zainteresowanych edytorstwem muzycznym. Podobnie jak w zeszłym roku, nadchodząca edycja koncentruje się na aspektach związanych z komputerowym składem nut oraz obsługą oprogramowania używanego w profesjonalnej pracy redaktorskiej. Do tej pory nasz kurs ukończyło ponad stu kopistów, korektorów i redaktorów nutowych, z których wielu do dziś współpracuje z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.

Tegoroczny kurs będzie łączyć zajęcia praktyczne z teoretycznymi, formę zdalną ze stacjonarną, a podział grup na podstawową i zaawansowaną pozwoli na najlepsze dostosowanie poziomu nauczania do oczekiwań uczestników. Spotkania zdalne będą obejmować praktyczną naukę obsługi programu do edycji nut Sibelius oraz wykłady i seminaria poświęcone różnorodnym zagadnieniom dotyczącym edytorstwa muzycznego, takich jak proces wydawniczy, typografia czy opracowania źródłowo-krytyczne. Wzbogaceniem kursu będzie kilka spotkań stacjonarnych w ciągu roku, gdzie podczas dwóch dni intensywnych zajęć praktycznych w ważnych dla polskiego życia muzycznego ośrodkach uczestnicy poznają tajniki korekty nut i tekstów, pracy ze źródłami nutowymi i składu komputerowego.

Zajęcia poprowadzą uznani specjaliści z zakresu edytorstwa muzycznego związani ze środowiskiem akademickim: prof. Zofia Chechlińska (UMFC), dr Marcin Konik (NIFC), dr Maciej Jochymczyk (UJ), mgr Piotr Jędrzejczyk (AMuz w Gdańsku). Swoim wieloletnim praktycznym doświadczeniem podzielą się również kopiści i redaktorzy związani z Polskim Wydawnictwem Muzycznym, co gwarantuje zdobywanie praktycznych umiejętności i wiedzy teoretycznej pod okiem najlepszych specjalistów w Polsce.

Zajęcia odbywać się będą głównie w formie zdalnej (na platformie Zoom) co drugą sobotę od 9 października 2021 do 4 czerwca 2022, w godzinach 10:00–15:30. Planowane są również 1–2 zjazdy weekendowe na semestr. W I semestrze odbędą się w dniach 23–24 października (Dom Pracy Twórczej w Radziejowicach) oraz 4–5 grudnia (Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego w Lusławicach).

Absolwenci, którzy ukończą kurs z wymaganą frekwencją oraz przygotują pracę zaliczeniową, obejmującą sporządzenie składu wskazanego utworu na potrzeby publikacji PWM, otrzymają certyfikat umożliwiający podjęcie współpracy z Polskim Wydawnictwem Muzycznym.

Więcej informacji na stronie: www.edytorstwo.pwm.com.pl

Zgłoszenia wraz z CV, listem motywacyjnym i wymaganymi próbkami należy przesyłać do 26 września 2021 roku na adres: kem@pwm.com.pl. Osoby, które chcą rekrutować się do grupy podstawowej obsługi programu Sibelius, proszone są o przygotowanie próbki korekty, natomiast osoby aplikujące do grupy zaawansowanej proszone są o próbki składu komputerowego w programie Sibelius. Pliki dostępne są do pobrania na stronie www.edytorstwo.pwm.com.pl w zakładce REKRUTACJA. O wynikach rekrutacji poinformujemy drogą mailową 1 października.

Kurs Edytorstwa Muzycznego finansowany jest ze środków Ministerstwa Kultury, Dziedzictwa Narodowego i Sportu w ramach programu „Dziedzictwo muzyki polskiej”.
Partnerami przedsięwzięcia są Narodowy Instytut Fryderyka Chopina oraz Instytut Muzykologii Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Najczęściej czytane:

Paweł Malinowski nowym kompozytorem Polskiego Wydawnictwa Muzycznego

Mamy przyjemność ogłosić, że Paweł Malinowski dołączył do grona kompozytorów reprezentowanych przez naszą Oficynę. Jego utwory były i są wykonywane m.in. przez członków The London Philharmonic Orchestra. W swojej twórczości, młody kompozytor poszukuje kruchych i wrażliwych dźwięków, jednocześnie eksplorując muzyczną przeszłość.

Matematyczność w muzyce. 36. Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów

Krakowski Międzynarodowy Festiwal Kompozytorów promuje i prezentuje współczesną, profesjonalną twórczość kompozytorów krakowskich od klasyków i generacji profesorów, poprzez kompozytorów średniego i młodego pokolenia oraz studentów kompozycji. W programie tegorocznej odsłony zabrzmią utwory m.in. kompozytorów reprezentowanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne. Festiwal rusza już 20 kwietnia.

Biblia tańca powraca. Kultowy podręcznik Ireny Turskiej na nowo

Jak tańczono w starożytnych Chinach? Czym jest gawot? Kiedy powstał profesjonalny balet? Krótki zarys historii tańca i baletu Ireny Turskiej to odpowiedź na setki pytań. To także lektura obowiązkowa dla każdego miłośnika Terpsychory. Polskie Wydawnictwo Muzyczne przedstawia nową, zaktualizowaną edycję książki, która od 1962 roku wychowała całe pokolenia historyków tańca, choreografów i tancerzy.

Instrument miesiąca: klawesynowe rekomendacje Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz

Klawesyn w naturze swej ma blask i czystość, jakich próżno by szukać w innych instrumentach – mawiał François Couperin. Jego intrygujący, wyrazisty i rozwibrowany dźwięk wciąż inspiruje kompozytorów i daje instrumentowi nowe życie w muzyce XX i XXI wieku. Oto 5 publikacji wydanych przez Polskie Wydawnictwo Muzyczne, po które warto sięgnąć według Aleksandry Gajeckiej-Antosiewicz – klawesynistki i pianistki, specjalizującej się w interpretacji muzyki nowej.

Kto napisał „Poloneza Ogińskiego”? Odpowiedź nie jest oczywista

Wzruszająca melodia, chwytliwy tytuł, a do tego legenda o cierpieniu kompozytora opuszczającego kraj pod przymusem. Polonez a-moll Pożegnanie Ojczyzny, potocznie zwany też Polonezem Ogińskiego, to jeden z najsłynniejszych utworów w historii polskiej muzyki. Najnowsze badania muzykologiczne sugerują jednak, że autorem tej kompozycji najprawdopodobniej wcale nie był Ogiński...

Jak brzmi muzyka najnowsza? Premiery w Krakowie i we Wrocławiu

Spośród różnorodnych czynników, które kształtują muzykę najnowszą, można wskazać indywidualne doświadczenia i perspektywy jej twórców, współczesne wydarzenia społeczne czy dziedzictwo kulturowe, niekoniecznie rodzime.

Księgarnia PWM 29 marca 2024 czynna w godzinach 10:00-16:00.

Informujemy, że księgarnia PWM przy al. Krasińskiego 11a w Krakowie w dniu 29 marca 2024 czynna będzie w godzinach 10:00-16:00. Życzymy spokojnych Świąt Wielkiej Nocy i zapraszamy na zakupy do księgarni stacjonarnej już 2 kwietnia.

Śpiewajmy razem! Muzyczne spotkanie seniorów w Krakowie

Wieczór wokół tradycji wspólnego śpiewania najpiękniejszych polskich pieśni – w teorii
i w praktyce. Już 16 kwietnia o g. 18.00 w Klubie Akademickim ARKA odbędzie się spotkanie pod hasłem „Śpiewajmy razem!”. W programie prelekcja, lekcja śpiewania i koncert krakowskich chórów seniorów. Wstęp wolny.

Elżbieta Sikora uhonorowana Nagrodą Prezydenta Republiki Francuskiej

Elżbieta Sikora została nagrodzona podczas 76. ceremonii Grands Prix internationaux du disque, organizowanej przez francuską Académie Charles Cros. Kompozytorka otrzymała nagrodę Prezydenta Republiki Francuskiej za całokształt twórczości. Uroczystość wręczenia nagrody odbyła się 21 marca 2024 roku w Ambasadzie RP w Paryżu, pod patronatem Emmanuela Macrona, Prezydenta Francji.
 

Instrument miesiąca: harfowe rekomendacje Agnieszki Kaczmarek-Bialic

Jeżeli właśnie rozpoczynasz przygodę z harfą, to warto, byś zapoznała lub zapoznał się z publikacjami wydanymi przez naszą Oficynę. Znajdziesz wśród nich nie tylko atrakcyjny materiał dydaktyczny, ale także barwnie ilustrowane miniaturki, gwarantujące radość z gry na harfie.

 

Agnieszka Kaczmarek-Bialic, harfistka koncertująca jako solistka i kameralistka zarówno w Polsce, jak i za granicą, przygotowała rekomendacje pięciu swoich ulubionych publikacji przeznaczonych na ten instrument. Artystka zdradza również historie, które kryją się za wskazanymi utworami. Która postać z japońskiej gry wideo i filmu anime stała się inspiracją do skomponowania utworu na harfę? Czy Witold Lutosławski potrafił komponować z myślą o „niebiańskim instrumencie”? Kto poprosił Janinę Garścię o nowe kompozycje dla siebie i swojego brata?